A portimaói versenypályán mutatták be a Peugeot 9x8 versenyautó végleges változatát
Eleinte mindenki csak egy „dizájn túlkapásnak” vélte, hogy a Peugeot Le Mans-i 24 órás versenyre szánt prototípusán nincs klasszikus értelemben vett hátsó légterelő. De a mérnökök nem vicceltek, a végleges változaton sincs a kategóriában megszokott szárny az autó végén. Légterelő elemek persze vannak, úgyhogy kíváncsian várjuk, hogyan szerepel majd az első éles bevetésén, amelyre majd Monzában kerül sor a 6 órás versenyen, júliusban. Tehát egy kis csavar a történetben, hogy a Le Mans-i versenyautó idén még nem indul a legendás 24 órás versenyen, hiszen Monza csak utána következik.
Valóban lemaradt róla a megszokott hátsó légterelő
Az összkerékhajtású 9x8 Hypercar mozgatásáról egy hibrid rendszer gondoskodik. Hátsó kerekeit 2,6 literes, biturbós, 697 lóerős, V6-os benzinmotor hajtja, míg az első kerekeket egy egyedi tervezésű, nagy teljesítményű, 268 lóerős villanymotor. A versenyautó nagyfeszültségű, 900 voltos akkumulátorát a TotalEnergies/Saft céggel közösen fejlesztették ki, a gumiabroncsokat pedig a Michelin biztosítja a hiperautó kategória előírásainak megfelelően.
Hibrid hajtáslánc mozgatja
A 9X8 hosszúsága 4,995 méter, szélessége 2 méter, magassága pedig 1,145 méter. A mérlegen mindössze 1030 kilogrammot nyom üresen, a tankjába pedig 90 liternyi, 100 oktános bioüzemanyag fér. Tavaly december óta 25 tesztnapon nyúzták valódi versenypályákon, (miközben természetesen a tesztpadon és a szimulátorban is dolgoztak rajta), ezalatt több mint 10 ezer kilométert tettek meg vele, és állítólag semmi hátrányát nem tapasztalták a klasszikus hátsó szárny hiányának. Már csak az a kérdés, hogy ez élesben is igaz lesz-e, ami tehát július 10-én, Monzában kiderül.
Az idei Le Mans-i 24 óráson még nem láthatjuk
A Peugeot 2 autót indít a WEC sorozatban. A versenyzőik pedig Paul Di Resta, Loïc Duval, Mikkel Jensen, Gustavo Menezes, James Rossiter és Jean-Éric Vergne lesznek