Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Dízel? Benzin? Esetleg a gáz? Megnéztük, melyik autóval hová utazhatunk el 5000 forintért megtankolva.
A tesztben szereplő tíz autóból a hibrid BMW X6 fogyasztja a legtöbbet, ám teljesítményéhez képest mégis ez a legtakarékosabb
A német autóklub (ADAC) nemrégiben tíz modellt rangsorolt aszerint, meddig jutunk el velük adott összegért megtankolva. A fogyasztási adatokat a saját, mintegy 250 modellt tartalmazó eco-tesztjükből vették az ADAC szakemberei. Ezen felbuzdulva mi is elkészítettük elméleti tesztünket, de kissé máshogyan. Frankfurt helyett Budapest nulla kilométerköve volt a kiindulópont, és azt néztük meg, hogy hová jutunk el, és onnan vissza is 5000 forintért megtankolva. Megtartottuk az ADAC tesztjének tíz autóját, de a németek első két helyezettjét (Fiat Panda 1,2 CNG és VW Passat 1,4 TSI EcoFuel) a földgázüzem hazai rendezetlensége miatt „diszkvalifikáltuk”. Helyettük a dízelpiac két jellemző szereplőjét állítottuk harcba. Számításainkat az ADAC tesztfogyasztási adataira alapoztuk, de harminc euró helyett ötezer forintért tankoltunk, a június 14-e óta érvényes átlagárakon.
Üzemanyag
Átlagár (2010.06.14.)
Mennyiség (5000 Ft-ért)
95-ös benzin
342 Ft
14,62 l
gázolaj
325 Ft
15,38 l
bioetanol
241 Ft
20,75 l
LPG
180 Ft
27,78 l
CNG
220 Ft
22,72 kg
Nyerhetett volna a CNG-s Passat EcoFuel, ha reálisan használható lenne nálunk
A német tesztben a két legjobb autó CNG-s, vagyis földgázüzemű. A Fiat Panda és a VW Passat Variant jóval messzebbre jutna ötezer forintból, mint a legjobb dízel. Ám kizártuk őket, ugyanis hazai CNG-s kúthálózat gyakorlatilag nem létezik. Csupán Szegeden és Győrben, az Égáz-Dégáz által üzemeltetett nyilvános gázkutakon tankolhat az autós. Ezekben a nagyvárosokban gázüzemű buszok járnak, ezért építették ki a kutakat. Budapesten a Főgáz saját autói számára tart fenn egy kutat, amely azonban nem nyilvános.
A közel 900 németországi kúttal szemben ez a kettő nem biztosít normális ellátottságot a magyar fogyasztóknak, ezért ritka nálunk a földgázos autó. Egy „gyakorló” CNG-s honfitársunk elmondta, hogy a szlovák határ mellett lakik, és a túloldalon lévő buszgarázsoknál tud tankolni. Arról is beszámolt, hogy gyárilag földgázos autóját nem tudják itthoni márkaszervizben javítani, de még a vizsgáztatás sem megoldott: benzinesként műszakiztatják, miután minden alkalommal kiszereltetik belőle a gázrendszer elemeit…
Pedig a CNG-üzem a benzinesnél mintegy 80 százalékkal kisebb környezetszennyezést okoz, és jóval olcsóbb annál (mi a szegedi, 220 forintos kilogrammonkénti árral számoltunk a győri 250 Ft helyett). Környezetkímélő volta és kedvező ára tehát indokolná hazai elterjedését, erre azonban a közeljövőben nincs remény.
Ezért végül versenyen kívül szerepeltettük a két CNG-s autót.
A papírformának megfelelően a teszt győztesei nem benzinesek lettek, hanem dízelautók és egy LPG-s (autógázzal hajtott) kocsi. Az sem váratlan, hogy a benzinesek között egy hibrid szerepelt a legjobban.
A győztes a Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion Trendline lett, 375 megtehető kilométerrel (4,1 l/100 km). A második helyezett Ford Fiesta 1.4 LPG Titanium 8,13 litert fogyaszt autógázból (LPG), így az előírt összegből 342 kilométert tehet meg. A harmadik megint egy dízelautó: a Fiat Panda 1.3 JTD MJet 16V Emotion 4,63 literes fogyasztással, 332 kilométeres hatótávot produkálva. Épphogy lemaradt a harmadik helyről a legjobb benzines, a Toyota Prius, amely 319 kilométert megy ötezer forintból.
A legjobb benzines a Prius III. Keveset fogyaszt, de az ötféléből a legdrágább üzemanyagot igényli
Szintén kis különbség, mindössze hét kilométer van a kétliteres dízel (VW Passat Variant) és a tesztben legkisebb motorral induló benzines kisautó (Chevrolet Matiz) hatótávolsága között.
A bioetanol (E85) hiába olcsóbb száz forinttal a 95-ös benzinnél, fogyasztástöbblete a sereghajtók közé száműzte a Saab 9-3 BioPowert: közel 11 literes fogyasztásával 200 kilométert sem tud megtenni egy ötösért. A hátul kullogó három autó vagy nehéz, vagy bivalyerős, vagy mindkettő. Automata, dízel Land Rover Discovery-vel vagy a (természetesen benzines) Corvette C6-tal szinte ugyanaddig jutunk el. A teszt utolsója, a hibrid BMW X6 a C6-nál is hajszálnyival több benzint kér. Persze, hiszen a hibridhajtáson nyert fogyasztás-előnyét megissza a többletsúly és a nagyobb légellenállás.
Nekem van egy 1968. évi Trabantom. Egy hengerrel 3-4 liter körül van a fogyasztása, ekkor a max sebesség 30 km/h, de ha megy mindkét henger akkor a fogyasztás lemegy 1-2 liter körülire és a sebesség pont a duplájára nő. Már többször mértem, ezért az adatok valósak.
Ám, ha előveszem az 1985. évjáratú UAZ 452 típust, akkor aztán nyitva marad a buksza, mert az 22 liter körül csipeget. Viszont az fényszóróval előre jön ki a ganyéból.
Na ezt űbereljétek nagyotmondással!
Szia! Az semmi 😀 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999 es 379.000KM rel 180 as tempó mellett 5.4 a fogyasztásom! 🙂 Szidhatjátok szar olaszozhattok 😀 Engem nem érdekel de eddig 250.000FT ot költöttem rá 🙂 11 év alatt 🙂 Hozzá teszem egyszer nem hagyott cserben mig barátnöm STIFTJE 2008 as 29 szer hagyott cserben a 11 literes fogyasztásával! 😀 Elegem van a Japán Német autósok szitkolozásaibol! Emberek felkéne ébredni az Alfa Romeo nem csupán szerelem hanem egy életérzés!
csak a gazdadok bírnak benzint tankolni: :Fecó,Viki,stb. őket nem érdekli a KIS ember nagy problémája. én lpg-vel járok suzuki sx4 (tudom nem autó) szemetekben. autopálya 130+klima 8.2l/100km-er. ez 15.2 ft/km er városon kívöl 90-100 al 7,1 liter/100km-er ez 13.1ft/km-er……..nekem megéri! igy 5000ft-ból 330–380km-ert tudok menni
Anak aki leszolja a Suzuki Swiftet
Nekem egy 1.3-as 16 szelepes sedanom van
kicsit megpiszkálválva és 6, 6.5 literel járom
németországt 170-180-as tempóval.
Nekem egy BMW 330 D van a 204 LE. van suzukis ismerősöm és neki is 7 alatt nem megy. de az enyém városban tényleg 7 et eszik ha nagyon csak arra figyelek 6.7 et is mértem de ahhoz sok szerencse kellet kevés forgalommal autópályán 4.6 l/100km ot mértem hosszútávon 100 nál 130 nál pedig 5.6 l/100km sokat járok külföldre legalább havonta 1 szer szóval adatok valósak !!
Nekem van egy Citroen berlingo 1.9D
Már ennél a primitiv autónál is tapasztaltam hogy a mennyiség sokszor nem jelent hosszabb távú autózás.
Mikor másfél évvel ezelőtt 250-260 Ft körül volt az üzemanyag teszteltem a verdát ezzel a módszerrel.
A metrónál 5000 ért 248Ft/L áron 20.16L üzemanyagot kaptam ami 234 Km re volt elég ami rendkivül magas fogyasztásnak bizonyult. 8.6l/100Km vegyes
3 nap múlva tankoltam az ÖMV-nél szintén 5000-ért 257Ft/L áron 19.4L üzemanyag ment az autóba és 313 Km-re volt elég. Ez nagyjából 6.3l-es fogyasztásnak felel meg.
Szóval nem igaz az a mondás sokszor az a drága ami olcsó.
Nem is értem hogy az én Audi 100 2.8 quattro- mat miért nem tették bele…XD Simán elmegyek 14 literből a városban…
Szerencsére nekem nem létszükséglet az autó.
Nem is értem hogy az én citroen saxo 1.5-met miért nem tették bele? 3.2 liter-t eszik 60kmh-nál 😀
Persze így csak az idióták használják. Nálam vegyesbe 4.4-et eszik.
Ha valaki az uj swiftel városban elmegy 7 liter alatt, annak ezentúl én tankolom. 😀
Azon nem csodálkozom, hogy Bluemotion VW nyerte a tesztet, hisz fogyasztásban a VW mindig is élen járt. De nem értem, hogy hol marad a VW Lupo 3L a listából? Volt valami megkötés évjárat szempontjából? VW Lupo 3L-ből azért van még az utakon rendesen és 510 km megy el a tesztben említett diesel mennyiséggel 110 km/h átlagsebességgel. Heti rendszerességgel járok vele a balatonra, mindig az M7re feklhajtástól mérem az átlagot, és 140nél 3.9 szokott lenni, azért ez veri a cikkben említett mezőnyt VASTAGON.
Abban szeretném a segítségüket kérni, hogy nem tudják-e váletlenül, a ’93-mas oyota mr2-nek a gyári és a tényleges fogyasztási adatait? Tervezem egy vásárlását, de nagyon eltérő infókat kapok. Valamint, ha van egyéb hibája, annak is örülnék.
Előre is köszönöm!
Nekem van egy 1968. évi Trabantom. Egy hengerrel 3-4 liter körül van a fogyasztása, ekkor a max sebesség 30 km/h, de ha megy mindkét henger akkor a fogyasztás lemegy 1-2 liter körülire és a sebesség pont a duplájára nő. Már többször mértem, ezért az adatok valósak.
Ám, ha előveszem az 1985. évjáratú UAZ 452 típust, akkor aztán nyitva marad a buksza, mert az 22 liter körül csipeget. Viszont az fényszóróval előre jön ki a ganyéból.
Na ezt űbereljétek nagyotmondással!
Szia! Az semmi 😀 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1999 es 379.000KM rel 180 as tempó mellett 5.4 a fogyasztásom! 🙂 Szidhatjátok szar olaszozhattok 😀 Engem nem érdekel de eddig 250.000FT ot költöttem rá 🙂 11 év alatt 🙂 Hozzá teszem egyszer nem hagyott cserben mig barátnöm STIFTJE 2008 as 29 szer hagyott cserben a 11 literes fogyasztásával! 😀 Elegem van a Japán Német autósok szitkolozásaibol! Emberek felkéne ébredni az Alfa Romeo nem csupán szerelem hanem egy életérzés!
csak a gazdadok bírnak benzint tankolni: :Fecó,Viki,stb. őket nem érdekli a KIS ember nagy problémája. én lpg-vel járok suzuki sx4 (tudom nem autó) szemetekben. autopálya 130+klima 8.2l/100km-er. ez 15.2 ft/km er városon kívöl 90-100 al 7,1 liter/100km-er ez 13.1ft/km-er……..nekem megéri! igy 5000ft-ból 330–380km-ert tudok menni
Anak aki leszolja a Suzuki Swiftet
Nekem egy 1.3-as 16 szelepes sedanom van
kicsit megpiszkálválva és 6, 6.5 literel járom
németországt 170-180-as tempóval.
Nekem egy BMW 330 D van a 204 LE. van suzukis ismerősöm és neki is 7 alatt nem megy. de az enyém városban tényleg 7 et eszik ha nagyon csak arra figyelek 6.7 et is mértem de ahhoz sok szerencse kellet kevés forgalommal autópályán 4.6 l/100km ot mértem hosszútávon 100 nál 130 nál pedig 5.6 l/100km sokat járok külföldre legalább havonta 1 szer szóval adatok valósak !!
Egy troll, egy troll!
Miért neked mid van, hogy ilyeneket kell beírni? Kispolszki? Vagy Daewoo?
Nekem van egy Citroen berlingo 1.9D
Már ennél a primitiv autónál is tapasztaltam hogy a mennyiség sokszor nem jelent hosszabb távú autózás.
Mikor másfél évvel ezelőtt 250-260 Ft körül volt az üzemanyag teszteltem a verdát ezzel a módszerrel.
A metrónál 5000 ért 248Ft/L áron 20.16L üzemanyagot kaptam ami 234 Km re volt elég ami rendkivül magas fogyasztásnak bizonyult. 8.6l/100Km vegyes
3 nap múlva tankoltam az ÖMV-nél szintén 5000-ért 257Ft/L áron 19.4L üzemanyag ment az autóba és 313 Km-re volt elég. Ez nagyjából 6.3l-es fogyasztásnak felel meg.
Szóval nem igaz az a mondás sokszor az a drága ami olcsó.
Nem is értem hogy az én Audi 100 2.8 quattro- mat miért nem tették bele…XD Simán elmegyek 14 literből a városban…
Szerencsére nekem nem létszükséglet az autó.
Nem is értem hogy az én citroen saxo 1.5-met miért nem tették bele? 3.2 liter-t eszik 60kmh-nál 😀
Persze így csak az idióták használják. Nálam vegyesbe 4.4-et eszik.
Ha valaki az uj swiftel városban elmegy 7 liter alatt, annak ezentúl én tankolom. 😀
Tipikus Suzukis jelenség a fogyasztás sumákolása.Másokat be lehet csapni,de egy 100km-es városi túra után min.8literrel lesz újra tele a tank.
Még annyit, hogy megnéztem az ADAC tesztet és Lupokból csak a benzineseket tesztelték, a 3L „véletlenül” kimaradt, hát nem érdekes?
Azon nem csodálkozom, hogy Bluemotion VW nyerte a tesztet, hisz fogyasztásban a VW mindig is élen járt. De nem értem, hogy hol marad a VW Lupo 3L a listából? Volt valami megkötés évjárat szempontjából? VW Lupo 3L-ből azért van még az utakon rendesen és 510 km megy el a tesztben említett diesel mennyiséggel 110 km/h átlagsebességgel. Heti rendszerességgel járok vele a balatonra, mindig az M7re feklhajtástól mérem az átlagot, és 140nél 3.9 szokott lenni, azért ez veri a cikkben említett mezőnyt VASTAGON.
Üdv!
Abban szeretném a segítségüket kérni, hogy nem tudják-e váletlenül, a ’93-mas oyota mr2-nek a gyári és a tényleges fogyasztási adatait? Tervezem egy vásárlását, de nagyon eltérő infókat kapok. Valamint, ha van egyéb hibája, annak is örülnék.
Előre is köszönöm!