Hatótávnövelős villanyautó az új Transit – Kipróbáltuk!
Ennyire még egy hajtás sem állt jól kisbusznak - Próbán a Transit új hibridrendszerei
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ott dől el a komfort legfontosabb kérdése egy mikrobusznál, hogy vajon mennyire érezni teherautónak? A Transit PHEV ezt a kérdést teljesen fölöslegessé teszi, de teherautóként is finom vas lett.
A Transit időszakos frissítésével kicsit átszabták az arcát, ám ami ennél is fontosabb, súlyt takarítottak meg.
Érdekes újításként a Ford mostantól minden egyes Transitot alapáron FordPass Connect rendszerrel szerel fel.
Ez folyamatos online kapcsolatot, járműkövetést tesz lehetővé a flottakezelő számára. Az alap rendszerhez is jár az akár mobil applikáción keresztül is lekérdezhető pontos és aktuális helyzete az autóknak, valamint részletes telemetriai adatok és a jármű aktuális állapota is. Az online kapcsolat nem csak a nagy Transithoz, de a kisebbekhez is járni fog, így a frissen bemutatkozott Transit és Tourneo Custom modellekhez is. Ezek frissítése már korábban megtörtént[/url], most pedig hajtáskombinációi bővültek. A már említett 185 lóerős EcoBlue dízelmotor is megérkezett, melyet egy Sport modellben próbálhattunk. A szintén csak párszáz kilós teszt-terhelés mellett szinte repült vele a kézi váltós tesztautó. Sportosságát annyira komolyan veszik, hogy Goodyear Eagle F1 sportabroncsokat is kapott, így nem csak egyenesben, de kanyarban is meglepően komoly tempót lehet vele autózni, ahogy pedig kinéz, ahhoz hasonló nincs a szegmensben. A Custom egyedisége pedig most folytatódik egy meglehetősen jelentős lépéssel, ugyanis a következő próbapéldányban fizikai hajtásra már nem volt képes a belsőégésű motor.Alapvetően egy teljesen elektromos hajtású modellről van szó, melyben a háromhengeres EcoBoost benzinmotor hajtásra nem képes,
így a mennyire fog megbirkózni az apró motor ekkora testtel? kérdésekre teljességgel megnyugtató választ adhatok; semennyire. Arról ugyanis egy 355 Nm nyomatékú, 126 lóerős elektromos motor gondoskodik az első tengelyen, ami fölé, egészen magsara került a háromhengeres turbómotor, mely csak és kizárólag tölteni képes a 13,6 kWh-s akkumulátort, ami a raktér alá került úgy, hogy semmilyen módon nem befolyásolta a padlólemez kialakítását, vagyis változatlanul 6 köbméteres hasznos rakteret, valamint 1130 kilogrammos terhelhetőséget tudhat magáénak. a töltőcsatlakozó az első lökhárító bal oldalára került, ezen keresztül 4,3 órát vesz igénybe a teljes töltés hálózati csatlakozóról, AC töltéssel viszont már 2,7 óra alatt is feltölthető.Transit Custom PHEV | Tourneo Custom PHEV | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/1 | |
Elektromotor teljesítménye [LE (1/min)] | 126/- | |
Elektromotor nyomatéka [Nm (1/min)] | 355/0- | |
Gyorsulás 0-100 km/h | - | |
Végsebesség [km/h] | 120 | |
Fogyasztás - vegyes (WLTP)[l/100 km] | 3,08 | 3,57 |
CO2-kibocsátás (WLTP) [g/km] | 70 | 81 |
Elektromos hatótáv (NEDC) [km] | 56 | 53 |
Elektromos hatótáv (WLTP) [km] | 41,7 | 40,4 |
Saját tömeg [kg] | 2195 | 2599 |
Megengedett össztömeg [kg] | 3400 | 3240 |
Hatótávolsága 56 kilométer (Tourneo 53km) NEDC szerint, mielőtt beindítaná a benzinmotort az akkumulátor töltésének érdekében.
A svédországi körülmények nem voltak jó hatással az autókra, a 4-7 fokos külső hőmérséklet mellett 25 km-nél több elektromos hatótávolságot nem írt ki egyik autó sem. Emellett viszont a teljes hatótáv több mint 500 kilométer az 54 literes benzintankot teljesen kihasználva. Kombináltan 2,7 l/100km-es benzinfogyasztást jósol a gyártó NEDC szerint (WLTP: 3,08-3,57), de ez vélhetően csak sűrű hálózati töltésekkel érhető el, a tesztút alatt az elektromos hatótáv elhasználása után leginkább 6 liter körüli értékek adódtak. A motor beindulása észrevehetetlenül zajlik, pontosabban, ha épp nagyon hideg van kint, úgy legkésőbb akkor biztosan fel fog tűnni, hogy már jár a motor, amikor elkezdi fűteni az utasteret a szellőzőrendszer, addig ugyanis nincs fűtés. A háromhengeres EcoBoost amúgy is az egyik legkulturáltabb a kategóriában, járása egyenletes, hangja sem rossz. A Custom PHEV modellek változtatható menetmódokat is kínálnak, melyek között a tisztán elektromos, az árammal tartalékoló és a benzinmotorral való töltés is választható a hagyományos hibrid üzem mellett. Az EV Charge módot választva feltűnően magas fordulaton kezdi el járatni a motort, ami már-már zavaró is lehet, ugyanakkor még mindiga legkulturáltabban használható mikrobuszt adta most a világnak a Ford.
A Tourneo Custon hátsó légrugós futóműve amúgy is lehetetlenül szépen simítja ki az úthibákat, a csöndes üzemmel együtt végtelenül pihentető utazást kínál.
Városi használat mellett tökéletes és teljesen tiszta használhatóságot biztosít, ami mellé az új Geofencing mód figyeli is, ha korlátozott zóna felé közeledünk, vagyis automatikusan lekapcsolja a benzinmotort, ha annak használata éppen nem engedélyezett a területen. A gázreakció villanyautós, gyorsulása nem rosszabb, mint egy dízelmotoros verzióé, kormányzása viszont más, az elektromos rásegítéssel könnyebb, szintetikusabb az érzet, de még mindig jó vezetni a Tourneo és Transit Custom modelleket. Előbbi 70, utóbbi kategóriabajnok 60 g/km károsanyag-kibocsátást ígér, de mindkettő végsebességét 120 km/h-ban korlátozzák, amivel lehet autópályázni, de az új rendszer használata városban és elővárosban hatékony, és nem titkoltan erre is szánták.