Füstfelhőbe burkolózva gördült elő a vörös-fekete lyukból a Sesto Elemento
Megnyílt a pokol kapuja, és kigördült rajta egy darab szén. Röviden így lehet összegezni a Lamborghini Sesto Elemento tanulmány drámai belépőjét a Párizsi Autószalonra, ahol azért nem csak ezzel vonta magára a figyelmet. Az immár Italdesign-tulajdonos Lamborghini tervezői a jövő szuperautóját próbálták elképzelni, és nagyon hamar arra a következtetésre jutottak, hogy annak nagyon könnyűnek kell lennie. Nem volt tehát más választás, karbonból kellett elkészíteniük az autót. A szénszál-erősítésű műanyag aztán annyira megragadta a fantáziájukat, hogy nem is fényezték le a karosszériát, és a nevet is erről kapta. A periódusos rendszerben a szén a hatodik elem, utóbbi pedig olaszul annyit tesz: sesto elemento.
Mindegy, honnan nézzük. Brutális és penge a megjelenés
A formánál a Reventón szögletes-sarkos megjelenése lehetett az ihletadó, de annál sokkal mozgalmasabbra hozták ki a végeredményt, amelyet még némi piros festékkel is dramatizáltak. A megjelenés legalább párban van az autó tudásával. A Sesto Elemento mozgatását a V10-es motor legnagyobb, 570 lóerő teljesítményű változatára bízták, és nem spórolták ki az állandó összkerékhajtást sem – a mérlegen azonban mindössze 999 kg-ot nyom az autó. Ez azt jelenti, hogy egy lóerőnek mindössze 1,75 kg-ot kell mozgatnia, így megfelelően kisnövésű és súlyú sofőrrel 2,5 másodperc (!) alatt képes felgyorsulni 100 km/h-s sebességre a Lamborghini tanulmány. Persze nem elsősorban a fürgeség, hanem az átlagfogyasztás leszorítása volt a cél a karbon karosszériával – ehhez képest utóbbiról mindössze annyit közöltek, hogy az alacsony.
Vörös-fekete hangulat uralkodik az utastérben is. Kispórolták a hangszigetelést
A formatervezők számítógépein kikristályosodott forma légellenállása is jó lett, bőven 300 km/h feletti végsebességet mondanak. A Sesto Elemento igazi célja egyébként az, hogy felhívja a világ figyelmét arra, hogy Sant'Agata Bologneseben egy harminc fős mérnökcsapat dolgozik a karon autóipari alkalmazásának kutatásán, és a megfelelő díjazás ellenében szívesen megosztják a tudásukat másokkal is a Volkswagen konszernen kívül. Az olasz csapat egyébként szorosan együttműködik a Washingtoni Egyetemen alapított Lamborghini Műanyagstruktúrák Laboratóriummal is.
Sík felületekből hoztak össze egy izgalmasan domborodó formát