A Vision Coupe immár négy éves, de ez egyáltalán nem látszik rajta
Évek óta külön utakon jár a Mazda. Ez nem csak a külső formavilágra igaz, hanem a technikára is. A nagyobb, elektromos segítség nélküli szívómotorban már szinte csak a Mazda hisz, amit a vásárlók a pénztárcájuk kinyitásával preferálnak. Pletykák már
2017 óta keringenek az új hatosról, amik tartalma mit sem változott, pedig a közeledik a bemutatás dátuma.
A Mazda formatervezése rengeteget fejlődött, gyönyörű autók érkeznek a japánoktól
A negyedik generáció 2022 első felében érkezik, a középkategóriás Mazdát a prémium kategória felé tolja el a gyártó. Ennek érdekében hosszában építik be a motort, ami a hátsó kerekeket hajtja, ez valóban a prémiumautók kiváltsága. Az erőforrás mondhatni nem lesz politikailag korrekt, ha valóban
háromliteres sorhatos dízel kerül az autó orrába, 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel kiegészítve.
A trendektől eltekintve a dízelmotornak lehet helye egy középkategóriás modellben, a jellemzően autópályás használatot alacsony káros kibocsátással és hosszú élettartammal hálálják meg az öngyulladósok, az akkumulátorok mellőzésével több száz kiló takarítható meg. A szabályok alól ugyanakkor a Mazda sem bújhat ki, így a modell pályafutása során konnektoros hibrid és tisztán elektromos verzió is érkezhet, ha még jobban le kell tornászni a kibocsátást.
A Mazdánál érdemes komolyan venni a tanulmányokat. A 3-as sem sokat változott
De hogyan is fog kinézni az új hatos? Erről egyelőre nincs friss információ, a 2017-es Vision Coupe tanulmányautóval kell beérnünk. A hosszmotoros építéshez jól passzol az autó nyújtott gépteteje, ennek köszönhetően a kabin egészen hátra került, ami nem szokatlan a hátsókerékhajtású autóknál. A Mazda tanulmányautóit érdemes komolyan venni, a 3-as sem változott érdemben, reméljük a hatost is így küldik gyártásba.