Már 37 éve tart a Corsa tündöklése
Visszamehetünk egészen a Kadettig, ha a Corsa koncepcióját kutatjuk, hiszen az Opel már 1936-ban megalkotta a széles vásárlóréteg számára elérhető típusát ezen a néven. Ezt 1940-ig gyártották, aztán 1962-ben vették elő újra az elnevezést, hogy aztán 1991-ig tündököljön (bár egyes piacokon az Astrát is ezen a néven árulták tovább). Igen, ám de a Kadett folyamatosan növekedett a generációváltásokkal, így keletkezett egy rés a palettán, ezért az Opelnek „hirtelen” szüksége lett egy belépőmodellre. Ezt a szerepet szánták a Corsának, amely manapság már a hatodik generációnál tart.
A hatodik generáció a Frankfurti Autószalonon lesz látható élőben először, eddig mi is még csak az elektromos kiadását láthattuk
Az első Corsa 1982-ben debütált, az Opelnél megszokott ABC sorrendes generációjelöléssel ez volt a Corsa A. Akkoriban rekordközeli 0,36-os légellenállási tényezővel rendelkezett a 3,62 méter hosszú kisautó, amelyet sportosnak szánt részletekkel próbáltak felruházni. Bár ez lehet, hogy mókásan hangzik mai szemmel, de ilyen részlet például a sárvédők enyhe domborítása. A paletta csúcsán egyébként a 100 lóerős Corsa GSi állt, de már ekkor megjelent az első dízel is a motorháztető alatt. Eleinte csak kétajtós ferde- és lépcsőshátú változat készült, ám 1985-ben megjelent az ötajtós, ami még népszerűbbé tette a típust. Modellciklusa végéig 3,1 millió Corsa A gördült ki a gyárkapun.
Az első Corsa 1982-ben debütált
Az első Corsát csöppnyi mérete ellenére nem nevezhetjük kimondottan női autónak, ám az 1993-tól 2000-ig gyártott második generációt nem titkoltan a hölgyek kedvencének szánták. A főtervező, Hideo Kodama fényévekkel kerekdedebb formát rajzolt, amelyeknek fényszórói egy „huncut kisgyerek” tekintetével néztek a nagyvilágba. Nem csoda, hogy tényleg bejött a nőknek a forma. A Corsa B egyébként tíz centiméterrel lett hosszabb az elődjénél, ezáltal az utastere is jóval tágasabbá vált. Megjelent benne a blokkolásgátló, az oldalütközés-védelem és a frontlégzsákok, amellyel új biztonsági standardot állított a kategóriában. Egyes piacokra kombit, pickupot és lépcsőshátú modellt is kínált az Opel a ferdehátú mellett. A benzinmotorok már befecskendezősek és katalizátorosak voltak, a GSi-ben pedig 16 szelep járta táncát, míg a dízel turbót kapott. A siker nem maradt el, a második Corsából több, mint négymilliót gyártottak!
A második Corsa formája egyértelműen a hölgyek szívét vette célba
A második generáció sikerén felbátorodva, a harmadik „felvonást” is Hideo Kodama vezényelte le, tehát a Corsa C (2000-2006) vonalai is az ő keze munkáját dicsérik. Az autó persze tovább nőtt, nem is kicsit, hiszen 10 centiméterrel hosszabb lett az elődjénél és nem mellékesen a dizájn sem tolódott annyira feminin irányba. Ennek is köszönhetően, na meg a széles (benzines és gázolajos) motorkínálat hatására ismét jelentős eladási számokkal büszkélkedhetett az Opel, hiszen 2,5 millió darab talált gazdát.
A Corsa C már nem volt annyira feminin
Negyedjére (2006-2014) jelentős formai változás következett a típus életében (hiszen ez a modell már a Fiat Grande Puntóval közös alapokra épült), ráadásul a három és az ötajtós modelleket jobban elkülönítették egymástól. Magyarul a háromajtós jóval kupészerűbb lett, míg az ötajtós megmaradt az akár családi autónak is megfelelő kialakításnál. A hosszúsága hajszál híján elérte a négy métert (3999 mm), míg a motorháztető alatt megjelentek az ecoFlex motorok, illetve már a stop/start rendszer is rendelkezésre állt, hogy növelje az autó hatékonyságát. A Corsa negyedik, tehát D-generációjából 2,9 millió példányt adtak el.
A negyedik Corsából 1,2 millió darabot adtak el
Az ötödik generáció már átlépte a négy méteres hosszúságot, egészen pontosan 402 centiméteresre nőtt, a formaterve viszont nem rugaszkodott el nagyon az elődjétől. Az eladási számokban nem tudta ugyan felülmúlni, de ez azért történhetett meg, mert a modellciklusa rövidebb volt. Ugyanúgy Zaragozában, illetve Eisenachban gyártották, viszont már olyan extrákat is kapott, mint például a fűthető kormánykerék, az ülésfűtés, az automata légkondi, a követési távolságot kijelző frontkamera, a táblafelismerő és a sávtartó asszisztens. Emellett az utastérben hétcolos, érintőképernyős kijelző is helyet kapott, amelyen az Apple CarPlay és AndroidAuto kompatibilis infotainmentet lehetett kezelni.
A Corsa ötödik generációjánál megpróbálták jobban elkülöníteni a háromajtóst, kupésabbra szabott formával
Idén pedig eljutottunk az F betűhöz és a hatodik generációhoz. Igaz, élőben csak a Frankfurti Autószalonon láthatja majd a közönség az autót szeptember elején. A Corsa legújabb generációja a korszellemet követve teljesen villanyhajtású modellel is kibővült, de olyan ínyencségek is szerepelnek a felszereltségi listáján, mint például a mátrix LED-fényszórók, amelyeket először kínál az Opel a kiskategóriában.
A hatodik generációból villanyhajtású változat is lesz
A hatodik generációs Corsa hosszúsága tovább nőt egészen 406 centiméterre, ám érdekes módon a magassága csökkent 4,8 centivel, ugyanakkor a fejtér nem csökkent belül, mivel a vezető 28 milliméterrel mélyebben ül. Ez alacsonyabb tömegközéppontot is eredményez, ami előrevetíti, hogy a vezetési élmény terén is előreugrik a Corsa. Természetesen a modern vezetőtámogató rendszereket sem spórolták ki a fedélzetéről. Többek között frontális ütközésveszélyre figyelmeztető rendszer, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, illetve radaros, adaptív tempomat is segíti a kormánykerék mögött ülők dolgát. Ha sikerül józanul beárazni a legújabb Corsát, akkor simán megismételheti elődjei sikerét.
A magasabb osztályok csúcstechnikáját hozza a kiskategóriába az új Corsa