A BYD Auto a Tesla egyik legnagyobb versenytársa a villanyautók piacán, de minden jel szerint valamiféle együttműködés kezdődik a két cég között. Erre utal legalábbis, hogy a Tesla berlini gyárában olyan Model Y példányokat gyártottak, amelyekbe a BYD Blade nevű, olcsó akkumulátorai kerültek.
Ezek a viszonylag olcsón előállítható Lítium-vasfoszfát (LFP) cellákból összeállított csomagok helytakarékos felépítésűek – az akkucellákat nem szervezik modulokba, az egész csomagot egyetlen elektronika menedzseli – de ami ennél is lényegesebb, igen gyorsan tölthetők. Az 55 kWh-s Blade akkumulátor, amely 440 km-es hatótávot biztosít a Model Y számára, negyed óra alatt 11-ről 71%-ra tölthető, míg a szériaváltozat 62 kWh-s CATL akkumulátora ugyanennyi idő alatt alig éri el az 50%-os töltöttségi szintet.
A trükk az, hogy a BYD akkumulátorcsomagja a töltési idő felén keresztül felvette a maximális, 172 kW-os töltési teljesítményt, míg a CATL akkumulátor csak pillanatokig töltött teljes sebességgel, utána folyamatosan csökkent a töltés tempója. A BYD szerint a gyors töltés nincs hatással az akkumulátor élettartamára: az 3000 ciklust, vagy 1,2 millió kilométert is kibír a gyártó mérései szerint.
Egyelőre nem egyértelmű, hogy a Model Y-t teljesen átállítják-e a BYD akkumulátorokra, vagy csak az autók egy része készül majd ilyenekkel. Viszont úgy hallani, hogy a Tesla másik akkumulátor-szállítója, a CATL az idén szintén továbbfejlesztett LFP akkumulátorok bemutatására készül az idén, amelyek túl is szárnyalhatják a Blade akkuk képességeit.