Hatékony hibridhajtást kaptak a Ford egyterűi

Teljes átalakulás: Hibridrendszert kapott az S-Max és a Galaxy

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Ford legújabb hibridrendszere kétség kívül az egyik leghatékonyabb a piacon, most pedig a Galaxy és S-Max párosban is elérhető.

Bővül a Ford kínálata, méghozzá két teljes értékű hibrid hajtással szerelt modellel. A Toyota licenc alapján fejlesztett új öntöltő hajtás most a Galaxy és S-Max orrába is belekerült, ami a két nem éppen friss modellt újra kapóssá teheti. Az ismert rendszerben egy 2,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor dolgozik Atkinson ciklusban, vagyis meglehetősen hatékonyan. A fokozatmentes e-CVT osztóművön keresztül képes hajtani is, de az üzem jelentős részében az egyik elektromos motor hajt, a másik pedig a regeneratív visszatöltésért és a motor indításáért felel. Összesen 190 lóerős teljesítményre képes a rendszer, melyhez egy 1,1 kWh-s akkumulátor is csatlakozik. Ezt a padlólemezbe építették, amihez a kipufogórendszert is teljesen áttervezték. A Galaxy gyári fogyasztási értéke 6,4-6,5 l/100 km, az S-Max esetén pedig 6,4 litert ad meg a gyártó, utóbbi vontatási kapacitása 1750 kilogramm is lehet ötüléses kivitelben. A két modell gyorsulása 9,8 másodperc 0-100 km/h-ra, a lassításban pedig regeneratív fékrendszer segít, mely a fékezési energia 90%-át képes visszanyerni és az akkumulátorba tölteni.
Hirdetés
Térben továbbra is tisztességesen teljesítenek, az S-Max teljes raktere 2,2 m3 a hétszemélyes kivitelben pedig 285 liter marad az ülések mögött is. A Galaxy esetén 2339 liter a teljes raktér, és kereken 300 liter marad a két leghátsó ülés mögött. A két új hibrid modell multimédiáján egyedi kijelző is figyelhető, amin a hajtás működése és a hatékonyság is követhető. Teljes online kapcsolat jár hozzájuk, a FordPass Connect pedig lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos applikáción figyelhessük az autó állapotát, helyzetét, nyithassuk és zárhassuk az ajtókat anélkül, hogy közel lennénk hozzá. Az új S-Max Hybrid és Galaxy Hybrid a Ford spanyolországi gyártósorán készül, Valenciában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?