Jövőre még ott lesznek a mezőnyben a Honda motorok, de aztán eltűnnek
Hasonló jelenet játszódik le napjainkban, mint a legutóbbi nagy gazdasági válság idején. Akkoriban is hirtelen szállt ki az F1-ből a Honda, illetve a Toyota. Most a Honda jelentette be, hogy csak 2021 végéig szállít F1-es motorokat, ám hiába tűnik elkötelezettnek a Renault az Alpine néven folytatódó F1-es programjukkal, nem lehet kizárni, hogy ők is követik hamarosan a Hondát.
Így bajban a Red Bull Racing és az Alpha Tauri
Valószínűleg már sokan egyből kitaláltátok, hogy mi áll a háttérben. Igen, a szén-dioxid kibocsátás csökkentése. A gyár közleményében leszögezte, hogy bár rengeteg tapasztalatot szereztek az F1-es hajtásláncuk kifejlesztésekor, az autóipar változása miatt kénytelenek felhagyni ezzel a programjukkal. Elérték céljukat, győzelmeket szereztek, hármat az előző szezonban és kettőt idén, de ahhoz, hogy 2050-ig elérjék a szén-dioxid semlegességet, át kell csoportosítaniuk az erőforrásaikat. Magyarán az üzemanyagcellás és akkumulátoros technológiák fejlesztésére költik inkább a pénzüket.
Az Alpha Tauri lényegében a Red Bull B-csapata
Ezzel a döntéssel két csapat került nehéz helyzetbe. A Red Bull és fiókcsapatuk, az Alpha Tauri. Habár a Red Bull Racing autóján a Honda logója mellett ott ékeskedik az Aston Martin felirat is, a brit gyártóra nem támaszkodhatnak, ugyanis ők nem gyártanak F1-es motort. Hiába lépnek fel az F1 porondjára jövőre gyári csapattal, lényegében az eddigi Racing Point autóit használják majd, Mercedes hajtáslánccal. Ez egyben azt is jelenti, hogy szakítanak a Red Bullal. Marad tehát motorszállító jelöltnek a Renault, a Mercedes, vagy a Ferrari, esetleg saját erőből fejleszthetik tovább a Honda motorokat. A Red Bull saját közleményében úgy reagált, hogy maradni akarnak 2021 után is az F1-ben, és keresik majd a lehetőségeket a folytatásra