Hatásvadász volt a Tata sportkocsija, nem készül el
Elkaszálták a Tata sportrészlegét, a Tamo nem kap több támogatást
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hirtelen jött, hirtelen ment a Tata sportos autóiért felelős részlege, a Tamo. Elkaszálták a borzalmas sportkocsit, a Jaguar az egyetlen, ami jelenleg profitot hoz a cégnek.
Nagyjából sejthető volt, miért készült el a Tata sportos részlege és annak egyetlen autója a Tamo Racemo. Az mondjuk dicséretes, hogy legalább egy bemutatóautót megépítettek, de az extrém formaterv is azt sugallta, hogy hatásvadászatról van szó. A Tamo Racemo sosem készül el, ugyanis a Tata elkaszálta a sportos részleget, mivel annak közel 4 milliárd forintos befektetése masszívan mínuszba vitte volna a vállalatot. A Tamo Racemo a Tata szerint Mazda MX-5 ellenfél lehetett volna, háromhengeres motorja ugyanis 190 lóerőt ígért, amivel nagyjából 1 másodpercet vert volna a Mazdára 100-ra gyorsulásban, persze csak számolás szerint.
Úgy tűnik, a Tata nincs túl fényes helyzetben, viszont egyetlen nyereséges leányvállalata, a Jaguar-Land Rover, tavaly több mint félmillió autót adott el, és a Velar érkezésével idén még többel számolhatnak. A Tata egyébként a 2018-as Genfi Autószalonon való részvételét is törölte, ezzel az indiai márka az európai terjeszkedését is szünetelteti.
Kár érte, jó lett volna tudni, hogy az indiaiak mivel tudtak volna sportkocsi-fronton előrukkolni. Lehet, hogy a kétkedők arcára fagyott volna a gúnyos mosoly. Szerintem abszolút nem borzalmas, olyan, mint egy életnagyságú Hot Wheels „matchbox”. Már az is haladás lenne a Tatától, ha kijönnének egy Európában is nagy számban eladható autóval, a Bolt-Zest páros pont ilyen lehetett volna kis cm3-s, turbós motorokkal.
Az elmúlt évek vásárlásai, meg nagy tervei után nem gondoltam volna hogy a Tata ilyen nagy sz..rban van! Veszteséges az indiai autógyártás?!