Párizsban mutatkozik be a Passat legújabb megjelenése
Ha nem is egyedül a Passaton áll vagy bukik a Volkswagen sorsa, azért a bevételek jelentős részét a gazdagon felszerelt, elsősorban cégautónak vásárolt autóval generálja a márka. Ennek megfelelően kísérletezgetések helyett inkább biztosra mentek a modellváltásnál, és sok mindent változatlanul hagytak. Tágas volt eddig is az utas- és csomagtér, a biztonságra se lehetett panasz, ennek megfelelően nem is nyúltak a karosszériavázhoz. A hatalmas méretű krómozott hűtőráccsal rendelkező, idő közben zsákutcának bizonyult orrnak azonban mennie kellett. Ennek helyét egy, az aktuális arculathoz jobban illeszkedő kezdés vette át, ahol a házon belüli rangsornak megfelelően négy vízszintes léc osztja a hűtőrácsot – a kisebb autóknak csak két léc jár. A hátsó lámpák formáját is szögletesítették, így a kupés tetőívvel kiegészítve sportos lett a megjelenés. A karosszéria hossza a limuzin esetén 4769 mm, a kombinál 4771 mm, a szélesség 1820 mm, a magasság (1474/1519) a tengelytávolsággal együtt változatlan maradt.
Újak az ülések és az ajtókárpitok, de a műszerfalhoz nem nyúltak
Már az előző Passat is az élen járt minőségérzet tekintetében, így a műszerfalat nem is módosították – az utasok szórakoztatásáról gondoskodó rádiókat és navigációkat azért modernizálták. Az átrajzolt ajtókárpitokat felár ellenében hangulatvilágítással látják el, újak az ülések, a fejtámlák a korábbinál szélesebb tartományban állíthatóak, és rendelhető hűthető-fűthető-masszírozó első fotelokkal is az autó. A kombi Variant esetén hatalmas méretű üvegtető is rendelhető, így rengeteg természetes fényt világíthatja meg a Fekete, Natúr Barna vagy Sivatag Bézs színű belvilágot – ezek változatosságát felár ellenében kétszínű bőrkárpittal is fel lehet még dobni.
Módosították a kombi karosszéria hátsó lámpáit is. A magasság nem változott
A motorkínálat kezdetben tíz erőforrást jelent, benzin, gázolaj, földgáz vagy E85 üzemanyaggal. A legkisebb, 1.4 TSI 125 lóerős, ehhez opcionális a fékenergia-visszatáplálás és a motorleállító, az 1.8 TSI (160 LE), 2.0 TSI (211 LE) és 3.6 V6 (300 LE) esetén a fékenergia-visszatáplálás alapfelszerelés. Dízelből három van, az 1.6 TDI 105 lóerős, a 2.0 TDI 140 és 170 lóerővel választható, előbbi BlueTDI-ként már Euro 6-os formában is elérhető. Ezeknél mind standard a fékenergia-visszatáplálás és a motorleállító. A földgázos motor a turbós-kompresszoros 1,4-es 150 lóerő teljesítménnyel, az E85-össel is üzemelő négyhengeres a turbós-kompresszoros 1,4-es, 160 lóerő teljesítménnyel. Később még lefelé bővülhet a kínálat, az 1.2 TSI (105 LE) mellett az 1.6 TDI (90 LE) megjelenésére számíthatunk.
Sportlimuzin lett a Passatból a határozottabb vonalvezetésnek köszönhetően
A mindenre kiterjedő modellfrissítés/váltás során rengeteget fejlődött a biztonság, a távolságtartó tempomat rendelése esetén egy vészfékező funkciót is kap az autó, amely a 30 km/h alatti koccanásokat képes megakadályozni. A Comfortline szinttől felfelé a vezető fáradtságát szintén ellenőrzi az autó, és szükség szerint hangjelzéssel, valamint a multifunkciós kijelzőre egy piktogram kirajzolásával hívja fel a figyelmet a pihenésre. A bi-xenon fényszórónál kamera figyel a szembejövő forgalomra, és automatikusan tompítottra váltja a világítást – utóbbi rendszer opcionálisan a halogén lámpákhoz is kérhető. A sávtartó segéden kívül holttérfigyelő ugyancsak lehet a Passat fedélzetén. Mivel a rengeteg módosítások ellenére az autó alapjában véve nem változott sokat, meglepően gyorsan, már november közepén megindul a forgalmazása. Árak egyelőre még nem ismertek.