Bemutatkozott az új legkisebb vadmacska, a frissülő E-Pace
Nem kell vérbeli Jaguar fanatikusnak lenni, hogy első ránézésre feltűnjön: ez már nem az eddig megszokott E-Pace. A módosított lökhárító, valamint az új alsó légbevezető nyílások és a karakteres dupla 'J' nappali világítással szerelt új, teljes LED-es fényszórók azonnal szemet szúrnak, de a modern Noble Chrome kidolgozású hűtőmaszk rombusz mintázatú rácsozata mögött rengeteg más újdonság is rejlik. Közvetlenül a már említett hűtőmaszk mögött például kétféle mild hybrid dízelmotor (163-204 lóerővel), négyféle mild hybrid benzinmotor (160-300 lóerővel) vagy a csúcsmodell 309 lóerős és 1,5 literes, soros háromhengeres plug-in hybrid hajtással társított benzinmotor keltheti életre a vadmacskát. A legkisebb - elsőkerékhajtással szerelt - benzinmotor kivételével minden opció esetén a Jaguar intelligens összkerékhajtási rendszerét kapjuk, a váltó pedig mindenképp nyolc- vagy kilencfokozatú automata a kínálatban.
Jöhet a tengerparti pihenés, vagy akár a havas hegyvidéki kaland, az E-Pace összkerékhajtása mindenben jó társsá teszi a modellt
A mild hybrid modellek a technológiától már megszokott módon működnek: egy szíjhajtású, integrált indítómotor-generátor képes visszanyerni a lassításkor, illetve fékezéskor keletkező energiát, amelyet egy 48 voltos lítium-ion akkumulátor tárol. Ezt az energiát felhasználva a rendszer gyorsításkor besegít a belső égésű motornak, illetve finomabban és gyorsabban működő start/stop rendszert ad.
Városi környezetben is jól mutat, ami a legfontosabb, hiszen az E-Pace-t a célközönsége leginkább itt használja majd
Ennél fontosabb újítás a csúcs-hajtáslánc, a P300e plug-in hybrid ugyanis a 200 lóerős, 1,5 literes háromhengeres benzinmotort egy a hátsó kereket hajtó 109 lóerő teljesítményű villanymotorral kombinálja. Ez a megoldás a gyártó ígérete szerint lenyűgöző menetteljesítményeket és kedvező üzemanyag-fogyasztást eredményez. A padló alatt elhelyezett, 15 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor teljesen feltöltött állapotában akár 55 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot is adhat.
Kizárólag mild hybrid és plug-in hybrid változatokban érkezik, dízel- és benzinmotorokkal egyaránt
Az új padlólemez alkalmazása még kifinomultabb viselkedést és még jobb rugózási komfortot, egyben remek vezetési élményt ígér. Az új PTA platform új motorrögzítési pontjai a gyártó állítása szerint precízebb gázreakciókat, a merevebb első felfüggesztés-bekötések pedig kényelmesebb rugózást eredményeznek. Az új padlólemez és futómű hatására az egész utastérben csökkentek a rezgések, így az E-Pace még kényelmesebbé vált - legalábbis a gyártó szerint.
A beltér a Jaguartól megszokott kényelem mellé jobb zajszigetelést, kevesebb rezgést és modernebb infotainment rendszert kapott
Az új E-Pace belső tere elődjénél is minőségibb kialakítást, különleges részleteket, modern, de mégis nyugodt formavilágot, magasabb szintű online szolgáltatásokat, valamint minden eddiginél kifinomultabb hangulatot kínál. A dupla SIM-kártyás Jaguar Pivi Pro rendszer egy vadonatúj, 11,4 colos, ívelt HD érintőképernyőn keresztül kezelhető. a rendszer fokozott online funkcionalitása a legkülönfélébb új technológiákat támogatva gondoskodik arról, hogy a gépkocsi mindig online kapcsolatban álljon és mindig a legfrissebb szoftververziókkal rendelkezzen. Az egyszerűbb menüstruktúra révén a leggyakrabban használt funkciók 90 százaléka állítólag kettő vagy kevesebb kattintásból elérhető a nyitóképernyőről.
Összességében úgy vélem, hogy a Jaguar jól mérte fel a vásárlóközönségének igényeit, a frissen bemutatott kompakt hobbiterepjáró mindennel rendelkezik, amire egy Jaguar E-Pace vásárló vágyhat, továbbá sikerült mindezt az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályozásokra tekintettel zöldebben, mild hybrid és plug-in hybrid hajtásláncokkal kombinálni.