Hatályos az új, gyermekeket óvó KRESZ
Friss szabályok kapcsán 5-150 ezer forintos bírságok várnak az autósokra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már május 1-től hatályos a gyermekeket az eddigieknél fokozottabban óvó KRESZ. Érdemes ismerni a szabályokat, ugyanis megszegésükért 150 ezer forintos bírság is járhat.
Ilyen az, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton tilos elhaladni a gyermekszállító autóbuszok mellett az utasok be- és kiszállásának ideje alatt, melyre a busz vészvillogóval kell figyelmeztesse a közlekedőket. Mi számít gyermekszállító autóbusznak? Minden olyan, nem menetrend szerint közlekedő jármű, amelyen gyermekek és felnőtt kísérőik utaznak, és amelyet előírásszerű tábla, valamint „Gyermekszállítás” felirat jelöl. Számítani kell azonban arra, hogy ezen autóbuszok a menetrendszerinti járatok buszöbleiben is állhatnak, ugyanis a gyermekeket szállító autóbuszok mostantól megállhatnak a menetrend szerinti járatok számára kijelölt autóbuszöblökben is. A megállóhelyről való elindulásukat az autósoknak lassítással, szükség esetén megállással kell segíteniük - párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is.
A módosítások ismerete és betartása nem csak a gyermekek életének megóvása miatt ajánlott, ugyanis az új szabályokat megszegő autósokra 5-150 ezer forintos szabálysértési bírságok várnak, aki pedig személyi sérüléssel járó balesetet okoz valamelyik friss (május 1-től már hatályos) rendelkezés megszegésével, büntető törvénykönyv szerinti szankciókra számíthat.
A KRESZ-módosítás okaként említi az NFM, hogy az uniós és a hazai közlekedési szabályzásban is előtérbe került a védtelen közlekedők, köztük a gyermekek közlekedésbiztonsági helyzetének javítása. Az óvodások, általános iskolások még nem rendelkeznek minden, a biztonságos közlekedéshez szükséges ismerettel, tapasztalattal. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2011-ben 1580 14 év alatti gyermek sérült meg közúti balesetben. Ezért - az NFM érvelése szerint - szabályozási eszközökkel is indokolt felhívni a sofőrök figyelmét arra, hogy a gyermekekre fokozottan ügyeljenek.
valamint amit már korábban is írtak a KRESZT egyenlővé kellene tenni a miatyánkkal már ovis-kisiskolás korban 🙂
[i]Párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton a le- és felszállás ideje alatt tilos elhaladni a fotón látható jelzést viselő gyermekszállító buszok mellett[/i]
Lehet én értelmezem rosszul, de ha bele gondolok akkor a legtöbb kisbusznak sőt az összesnek az oldalsó ajtaja az jobb oldalon található, amiből a porontyok a buszmegállóba vagy járdára szállnak le. Akkor most b@ssza az anyját mindenki az ilyen kisbuszok után még akkor is ha mellette van 4 méter hely és és biztonságosan 10-el (hogy ha netalán kiszaladna egy kölök a kocsi elé, akkor megtudjak állni) eltudna menni simán? Kicsit ostobaság, mert így a forgalmat tartják fel. Mi van akkor ha egy ki és beszállás 20 percig tart? Majd biztos mindenki kivárja….
Mellesleg nem tudom mi lenne, hogy az üzemanyagárakból ami tartalmaz nagyon sok mindent abból a pénzből már óvodás korban elkezdenék tanítani a gyerkőcöknek, hogy az úttestre csak felügyelet mellett mehetnek 🙂
Én írtam olyat, hogy te azt írtad, a busz mögött kell megállni? Te azt írtad: [i]“Ha a busz öbölben áll akkor miért is kell meg állni mondjuk a belsősávban…”[/i]. Erre írtam, hogy csak párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton kell megállni a busz mögött. Mivel az ilyen, un. 2x egysávos úton csak mögötte tudsz megállni, mivel egysorban haladtok. Vagyis a [b]buszöbölben álló busz miatt nem kell megállni[/b], egyik sávban sem. Újabb értelmezési hiba részedről!
Az, hogy hány éve van jogsid, nem feltétlenül jelenti, hogy értesz is a KRESZ-hez. Sőt, még az sem, ha ezalatt nem volt baleseted. De ha már számodra ez a mérőszám… Nekem “csak” 20 éve van jogosítványom, ezalatt -hivatásomnál fogva- 16-szor tettem hatósági vizsgát, mindannyiszor sikeresen. 🙂
Kedves Csutak!
Teljesen és mindenben igazad van az már más kérdés, hogy többek még értelmezni sem tudják.
Szégyen, hogy a több tucat hozzászólásból ebben az egyben van közlekedési szempontból értékelhető minőség!
A legszebb idézetek: ha már fizetek, akkor hagy menjek már (veszélyeztessek már, stb.) ahogy akarok!
Meg miért nem tanítják meg az óvodást….
Döbbenet a balkáni morál és a hozzá csapódó [b]végtelen [/b]ostobaság.
Nem írtam olyat hogy a busz mögött kell megállni, tudom mi a párhuzamos közlekedés ,de a cikkből idézve “Ilyen az, hogy párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton tilos elhaladni a gyermekszállító autóbuszok mellett az utasok be- és kiszállásának ideje alatt, melyre a busz vészvillogóval kell figyelmeztesse a közlekedőket.” Tehát akkor párhuzamos közlekedésre alkalmas úton felesleges lenne megállni a busz mögött ??? Akkor nem léphetnek ki felelőtlenül a gyerekek az úttestre ,mert párhuzamos közlekedés van ? Amúgy 25 éve van jogosítványom.De ezek szerint felesleges ,ha egy dilettáns ember lesajnálja a véleményemet és felvetéseimet amik a mindennapi életből adódnak.Erre mondják jaj de okos vagy, vagy csak úgy érzed 🙂
Elfelejtettem, hogy ezen az oldalon még a link beszúrása is fordítva működik. 🙂
[url=1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól]http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM[/url]
Bevallom, hogy az NFM közleményét olvastam. A párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton elhaladást tiltó alpontban nem említi a rendelet a vészvillogó használatát. Ezért maradhatott ki a szövegből.
Tisztelt Katona Úr!
[i]“[url=http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM]1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól[/url]
20. §
…
(6)168 „Gyermekszállítás” (160/a. ábra): a gyermekeket szállító autóbusz vagy az iskolabusz elején és hátulján elhelyezett legalább 40×40 cm méretű fényt kibocsátó vagy megvilágított tábla az álló jármű környezetében gyermekek közlekedésére figyelmeztet. Az így megjelölt
a) úttesten álló autóbuszt – a gyermekek be- és kiszállásának az autóbusz [b]mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjének egyidejű működtetésével[/b] jelzett időtartamában – kikerülni
…
tilos.”[/i]
Az újabb kérdés, nem olvassa el a rendeletet, mielőtt cikket ír belőle? 🙂
Tisztelt tbiudrl!
A korábbi írás még korábbi információkat tartalmaz. A “ha vészvillogóját használja” kitétel pedig azért nem szerepel a cikkben, mert a jogszabályban sincs benne.
Tisztelt Katona Úr!
A cikkben hivatkozott korábbi írás még helytelenül tartalmazza a szabályt, mivel ott még az szerepel, hogy a vészvillogóval álló busz mellett fokozott óvatossággal kell elhaladni. Jelen cikkben ez már helyesen úgy szerepel, hogy tilos elhaladni mellette, ugyanakkor az a kitétel hiányzik, hogy “ha a vészvillogóját használja”!
Nem lehetne egy cikket úgy megírni, hogy minden adat pontosan szerepeljen benne? 🙂
Szerintem, azzal nem sokat érnek, ha nem kerülhető az úttest szélén álló gyermekszállító busz, mivel a szemből érkező ugyanolyan eséllyel üti el a busz mögött átfutó gyereket. Sőt, a kerülésnél, szvsz, még nagyobb figyelemmel járnak el (az épeszű söfőrök), mint a szemben elhaladáskor. Arról ne is beszéljünk, hogy egy 2×2 sávos úton sem kissebb a valószínűsége, hogy kirohan elénk a gyerek egy külső sávban álló busz elől.
A “Gyermekek” táblánál eddig is figyelmesen, óvatosan haladt, a normálisabb vezető, de pl. egy többsávos úton, éjjel a belső sávban miért kell 30-ra lassítani, egy ilyen tábla miatt, az rejtély. Pl. egy “6-20 óráig” kiegészítést azért rakhattak volna a szabályozáshoz. 🙂
Ugye neked sincs jogosítványod?! Remélem, mert értelmezési gondjaid vannak!
Tudod mi az a párhuzamos közlekedés? És a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas út? Nos, olyanoknál kell megállni a busz mögött! Tehát, nem a buszöbölben álló busz miatt, és nem ott, ahol több sáv is van az azonos irány számára!
Erre mondják, ha nem szóltál volna… 🙂
Ez a díjnyertes komment!!!!
De tényleg!
itt nem a szabályokkal van a gond, hanem azzal, hogy a rendőrök kiálnak majd az iskolák elé trafival, mert kirakták a gyerekek táblát. Erről a változásrol meg évek múlva is csak kevesen fognak tudni, nembaj kopasszuk meg a magyar embert, de most tényleg nem lenne sokkal egyszerübb kirakni egy 30-as táblát és akkor tényleg csak a gyorshajtókat büntetnék, nem pedig azokat akik nem figyelik a kresz változását, vagy a külföldieket akiknél ez csyk figyelemfelkeltést jelent. azért 150 eret fizetni mert nem tudja valaki a változást követni azért kemény. Busz mögött minek megállni, föleg, hogy ezek a táblák csak kiránduló buszokra kerülnek csak fel.Oda meg úgy is kimegy a szülő a gyerekéért. Tehát ez nem egy új szabály hanem egy befektetési forma az állam javára, amivel szivatják a forgalomban résztvevőket.
Nem probléma a te problémád csóró magyar , a lényeg az eszement új szabályok kreálása törvényre emelése Közlekedésbe, oktatásban egézségügyben az a lényeg ha valami eszement kitalál valamit azt bevezetni pláne ha még büntetést is be lehet szedni vele akkor igazán nagyon jó a dolog ! Dohányzást betiltani, gépkocsik for-galmát csökkenteni a levegőtisztaság miatt ! Akik ezeket kiötlik még a WC-re is kocsival mennének ha lehetne. Csak csendben megkérdem ,majd a bezárt benzinkutak , autójavító szervizek ,alkatrész árusítások , ezek szálltásából beszedett adók áfa – szja munkanélkülivé vált emberek mint fogyasztók kiesnek a gazdaságból . Miből is lesz adóbevétele az országnak ?! Tessék mondani miből fogják a Brüsszelben üldögélő képviselőket finanszírozni , az ország lakosságát ne is vegyük figyelembe mert az úgy sem érdekel már régóta senkit . Majd kérünk az IMF-től hitelt vagy ami még maradt azt elkótyavetyéljük !
Bocs NFM-sek! Nem NKH-sok.
De rohadt jó lesz egyrészről nekem is mivel autóbuszsofőrként dolgozom helyközi járaton és nálam is akad diák járat. Én biztos nem fogok ilyennel foglalkozni hogy táblát vészvillogót kirakni mivel főnököm se fog venni. Isten barmai ezek a NKH-sok. Oktassák abba a rohadt iskolába a kreszt!!
Gratulálok a pénzbeszedési formához!!
Miért nem lehet ezt elintézni legfeljebb 30-40ezres bírsággal?
Szóval megint csak a pénz meg a pénz, ennyi erővel visszahozhatnák a “tizedet” mint adót. Ha a busz öbölben áll akkor miért is kell meg állni mondjuk a belsősávban :O ??? a törvényalkotónak valószínű csak jogosítványa van de kresz vizsgája nem ( gondolom azért is csak bement átvenni ) akkor ha bármilyen gyerekszállító busz megáll az utat eltorlaszolják a megálló autók? [b]Hát sok sikert a megkülönböztetett jelzésű autóknak, itt nem a buta pénzbehajtó rendőrökre gondoltam, hanem akik valóban szolgálnak és nem félnek: tűzoltók, mentők[/b] kíváncsi vagyok bármelyik körúton ez hogyan fog működni, lehet majd a sápot szedi.Családokat nyomorba dönteni, életek elvenni. Bünüzőket kiképezni, mert hát az ember hamar lecsúszik egy több tíz esetleg 100e ft-os büntetés kapcsán , ami ráadásul értelmetlen szabályok miatt van.[b]ÉN ÍGY SZERETLEK MAGYARORSZÁG !!![/b] KB. 5 évesen már tudnom kellett autó mögül nem lépünk ki , labda után nem szaladunk ki az úttestre.Általános iskolában minden héten 1 nap a “kreszparban !!!” iskolai foglalkozás. Tehát oktatni, tanítani és taníttatni kell , nem büntetni !!! Írtozatosan dilletáns banda, Ja még valami biciklivel is meg kell állni ????? 😀
Kötelezővé kéne tenni az iskolákban a kresz oktatás ill. a gyalogosoknak és bringásoknak is kellene valamiféle vizsgát tenni. A gépjárművezetőkön kívül ők is veszélyeztetik a saját ill. a te életedet a kresz tudásuk hiányosságai miatt.
Pl.: gyalogos zebra jön a mentő (megkülönböztető jelzéssel ) lelép elé mentő satufék, gyalogos nem látsz ba+ nekem van elsőbbségem felkiáltással nyugodtan átsétál a mentő előtt.
Az a baj a szabájokat nem értünk hanem azsebük megszedésélért hozzák.Én kétéve szenvedtem autóbalesetett bevittek a korházba mert a biztonsági öv megrepesztett két bordám és a légzyák leszedte a fél arcamról a bört maj kéthónap múlva megbüntettek mert a rendőrségi szakértő szerint nemvoltam bekötve mivel nem barnult meg és nemvolt megnyúőlva az övem és hiába vittem orvosi igazolást mivel már két hónap eltelt és nemvolt látható nyoma így fizetnem kellett töb ismerősöm is van akik minden nap berugva vezetnek és sose kapnak büntetést mert ismeretségük van a rendőrségen
A bicajosokról meg anyit hogy rengeteget járok autóval és néha bicajjal biciklin még sose féltem hogy elcsapnak mivel betartom a szabályokat de mikor autóval vagyok mindíg félve megyek a bicajos mellet mert sokszor beszaladnak az ut közepire kiugranak az autó elé és sorolhatnám.A bicajosoknak is kéne valami jogsi félére járni
Ebben eggyet kekl értenem
Nem Szegeden vezetek, de szerintem Te vagy, (hál’Isten) 10000-ből azaz egy, aki ezt betartja…
Nem egyszer történt velem, hogy elment mellettem a bringás, megrepesztette a tükörházamat, majd továbbhajtott, egy szó nélkül…
Most autózom, de bicikliztem eleget, érdekes, így sosem viselkedtem senkivel….
Ez csak pénz lehúzás, persze sok a vezetésre alkalmatlan autós is, aki nem nézi a lábakat a jármű alja alatt,csak megy….:/
Itt Szegeden rendszeresen van kerékpáros ellenőrzés!
Soha nem tudtak belém kötni, mert én megtanultam az autóban, hogy mit jelent az amikor az utolsó utáni pillanatban látod meg a kerékpárost.
Fehér kesztyű (leesik a lánc veszek másik kesztyűt az Obiban 99Ft!) , fehér sapka, elöl hátul dinamós világítás, tartalék izzók, csavarnyúzó és láthatósági mellény ami nélkül el nem indulok, nyáron pedig szemüveg a bogarak miatt.
A lényeg, itt bizony keményen büntetik a bringásokat, ha vétenek a szabályok ellen, amit értünk hoztak!
58 múltam, ebből 34 évet vezettem.
Az összes létező szakirodalmat elolvastam magyarul és németül, mert ez az a két nyelv amiben otthon vagyok.
A fene tudja melyik könyv (mert könyv!) az amelyikben olvastam ezeket az adatokat.
De ha beballagsz egy PÁV intézethez (Szeged, Tisza Jolán) és a klinikai szakpszichiáterrel beszélsz (ahogy én megtettem!)
akkor nem hiszem, hogy az általam fejből idézettektől eltérő adatokat kapnál.
Az okfejtésed amúgy nem lenne rossz, ha nem Magyarországon laknánk!
De ebben az országban csak a saját kölköd nevelheted, mert ha a máséra rá mersz szólni nyílik a bicska:(
Mondjuk engem ez nem zavar mert nem érdekel.
Amellett amin azért javasolnám az elgondolkodást, ismerve a Gauss görbét:
Miért 12 év az a kor amikortól a főútvonalon egyedül kerékpározhat a gyerek?
Gondolom a jogalkotó is hasonló paramétereket kapott a tanácsadójától és arra rátett egy kicsit.
Érdekes módon, az idióta bicikliseket, gyalogosokat, SOSEM szabályozzák büntetik, csak az autóst!!!!
Ha már annyit fizetünk így is, hogy belegebedünk akkor még egy kicsit húznak a kötélen!…:(
Na igen, mennyi ilyet látok… ezt már csak fűszerezi mikor két sávon haladunk, és a mellettem lévő lefékez miattuk, előlem viszont pont kitakarja a birkákat… pont pár napja jártam így. Persze nekem van zöld, de én érezzem szarul magam, hogy majdnem kivasaltam a tirpákék fél családját.
Nem olvastam semmit arról, hogy mi van a piroson a gyerekével kézen fogva átszaladó szülővel!
Nagyon fontos a KRESZ oktatás az iskolákban , jó néhány éve elkezdődött az úszás oktatása a gyerekek között ! Szerintem fontosabb lett volna a közlekedés szabályaival kezdeni előbb már a nagycsoportos óvo-
dások között is az ő értelmi szintjüknek megfelelően ! Én Vecsésen élek 45 éve de ilyen felelőtlen szülő és gyermek társadalommal még sehol nem találkoztam mint itt . A gyermekek nem a járdán közlekednek /pedig minden utcában aszfaltos vagy betonozott gyalogjárda van ! Igaz a szülők is a fiatalok előszeretettel az úttesten tolják a gyerekkocsit és a gyerekek ebben nőnek fel természetes hogy ők is ott fognak közlekedni ! Úgy kóvályognak az autóúton mint az én gyerekkoromban a tehenek mikor este behajtották a legelőről a gulyát még azok is fegyelmezettebbek voltak ösztönösen ! Arról nem is beszélve a tehetősebb szülők megveszik a gyerekeknek a robogót- qvad-ot a gyerek meg száguldozik az úttesten járdán CBA parkolóban ,sőt beáll az üzlet bejáratba /a biztonsági őr oda se figyel rá / ! A parkoló kocsik némelyikét végig is karcolva száguldoznak senki sem tudja ki okozta a sérülést a gépkocsin mikor kijön a vásárlás ból . Az is tapasztalható némelyik szülő maga elé ülteti a csemetéjét a volánhoz és a gyerek vezet ….. ! Ezért apuka jogosítványát a Kresz szerint be lehetne vonni ! Mert ha a kereszteződésnél egy ugyanijen elmebeteg szülő jön a gyerekével és ütköznek akkor talán eljutna a traumatológia gipszelőjében a tudatukig ,hogy valamit valaki nem jól csinált , de az a másik volt!
Kedves Csutak!
Ez alapján nem engedném kerékpározni, segédmotorozni, motorozni, autót és egyéb járművet vezetni, sőt a járdán kívül máshol sem közlekedhetne az ember 22-éves koráig..
Az egyéb sportokhoz nem kell sebesség, és 3 dimenzió érzékelése?
(foci, kézi, röplabda, tenisz, asztali tenisz stb..)
Ugyan már 12-14 évesen egy “gyereknek” mindene megvan hogy odafigyelve, biztonságosan közlekedjen..csak ESZE, és a SZABÁLYOK ISMERETE nincs meg…
Az jogos, de mondjuk a segédmotoros kamaszokkal mi van? Egyébként én örülnék egy ilyen korhatárnak…:D
Örülök a válaszodnak!
Még akkor is, ha félreértettél 🙁
Ha megtekinted az új jogszabályt akkor kiderül ki és mennyi idős kortól vezethet 3.5 tonna feletti járművet és autóbuszt!
No nem véletlen.
Pont az általam hivatkozott nemzetközi adatok miatt.
Hidd el nekem, hogy ezeket a szabályokat [b]érted[/b] a [b]gyermekedért[/b] és az én tündéri unokáimért hozták!
Én nem támadom semmiben, de amit te mondasz az már a ló másik oldala. Akkor 22 éves korig ne kapjon jogosítványt senki semmire, és ha a gyerek felelőssége nem lehet mikor hülye (mert az) akkor legyen a szülőé, ne mindenkié aki pont arra jár.
Pár dolgot írok és az sem érdekel ha valaki megsértődik.
Még egy ilyen ostoba, szabálykikerülő nép három általam bejárt földrészen nincs, mint a magyar!
Nem a szabályokat akarja megérteni, megtanulni, hanem a kifogásokat keresi szinte mindenki.
Én bizony jogosítványelvonással bírságolnék, Svájc módjára!
[b]Vegye tudomásul mindenki, hogy felelős a gyermekekért és nem csak a sajátjáért.[/b]
Itt írja vad dolgait és majd ha az ő csimotáját sodorja el valaki akkor meg ki van akadva.
Ennyi zsörtölődés után kis információ, melyet az átlag ember nem tud, mert a tudásra nincs szüksége vagy nem érdekli!
Az emberi személyiség fejlődésnek vannak lépcsőfokai.
[b]Hét éves[/b] korban kezdi el valós formában, háromdimenziós térként érzékelni (közlekedési szempontból!) a környezetét.
[b]Tíz éves[/b] korban már érzékeli, de konkrétan még megbecsülni nem tudja, a sebességet.
Ez a folyamat átlagosan [b]22 éves[/b] korra fejlődik ki teljes mértékben.
Akkortól képes egy szemvillanás alatt felmérni és ha járművet (bármilyet!) vezet, [b]akkor három másodpercig[/b] előre agyban kiszámolni a közlekedők pozícióját.
[b]No ezt ismerve tessetek a jogszabály bírálata helyett azt betű és szelleme szerint betartani![/b]
Akink van esze eddig is óvatosabban ment ilyen helyeken, a gyerekeknek meg ettől sem lesz, amíg nem mondja el nekik senki.
“Az óvodások, általános iskolások még nem rendelkeznek minden, a biztonságos közlekedéshez szükséges ismerettel, tapasztalattal.”
MERT NEM MONDTA EL NEKIK SENKI!!! Azaz azt elmondták, hogy neked van elsőbbséged kisfiam vagy kislányom ha gyalog vagy minden esetben, és nem kell szétnézni ha lelépsz a zebráról csak droid birka módjára kell menni! Igen ezt elmondták!!!!
De azt nem, hogy ha az autós bármilyen okból nem tud megállni vagy nem veszi észre a buta birka kölköt akkor kakukk!
Nem ártana tanítani a gyerekeket, minket tanítottak közlekedni ált. isk-ba, rendszeresen sétáltunk, ma már ilyen sincs!
Az sokkal egyszerübb és ésszerübb szabály lenne ha látsz egy gyereket 100 m belül állj le és várd meg míg látótávolságon kívülre kerül.Ja hogy akkor nem lehet közlekedni kit érdekel?????
Elég sok gyerek járkál fülébe dugott mp3 lejátszóval vagy telefonnal. Nekik is célszerű lenne felhívni a figyelmüket a forgalom veszélyeire.
Az én véleményem szerint bottal nem lehet a parasztból úriembert nevelni, így talán a közlekedési kulturát sem biztos, hogy a bírság mértékének növelése fogja javítani.
Igen, az előttem kettőhöz csatlakoznék. Már megint minket “büntetnek”, mikor elfelejtik, hogy a gyerekeket is meg kellene nevelni, ezen a téren is.
Nem 4-5 órának kellene lenni egy általános iskolában, hanem a végére bedobni havonta egy KRESZ órát a SAJÁT ÉRDEKÜKBEN.
Szerintem a tanárok és a szülök teljesen elhanyagolják a gyerekeket megtanítani az alapvető közlekedési szabályokra.!!!!Azt hiszik az úttest játszótér???Mindenért az autós a felelős!!!
Na igen, megint egy értelmetlen szabály… pontosabban érthető a gyerekek védelme, de első és legfontosabb az lenne, ha megfelelő időben a gyereket megtanítanák rá, hogy hogyan is kell közlekedni /gyalogosként/. Ahol ki van téve – évek óta van gyerekekre figyelmeztető tábla több helyen – ott eleve fokozottan figyelek. Aki ezt nem teszi meg, gyakorlailag mindegy, hogy hány km/h-val üti el a gyereket. Vagyis nem fog jobban figyelni, aki eddig nem tette. Véletlen sem ilyen mondvacsinált dolgokkal kellene lassítani a közlekedést, épp ellenkezőleg, gyorsítani, lámpákat összehangolni, forgalmat akadályozó autókat mihamarabb félretenni a közlekedési útvonalról, az utakat megfelelő állapotba hozni, a médiában közérdekű reklámokat megjelentetni, hogy neveljük gyerekeinket a közlekedésre is, illetve azt a közlekedési eszközt válasszuk felnőttként, ami a legcélszerűbb éppen. (autó, motor, kerékpár, tömegközlekedés, kis távokra gyaloglás)
Remélem téged fognak ott elsőként megbüntetni!!!Ez a kormány más nem tud csak mindenért büntetni,az utak állapota meg katasztrofális,és balesetveszélyes a rengeteg kátyú miatt!!Hová tűnik a beszedett rengeteg pénz,különféle adók formájában???
Most a “gyermekek” táblánál este 8-kor és hétvégén is csak 30 km/h-val lehet közlekedni? Mert szerintem a legtöbb helyen le fogják spórolni a megengedő plusz táblát, ahogy eddig is volt sok iskolánál: 30km/h sebességkorlát minden nap minden órájában egy jól belátható, széles úton, ahol a tanítási időn kívül minimális a gyalogosforgalom…
+1
Mondjuk a gyorshajtási csekkeket meg indithatnák 15k-ról. Az is elrettentő lenne, és nem éhezne 1 hetet egy átlag magyar család, ha apuci benéz egy falu kezdete-vége, vagy egy sebességkorlátozás táblát…
Teljesen egyet értek a rendelkezésekkel. Már ideje volt.