Hatalmasra fújták a Golfot – itthon a VW Crafter
Volkswagen Crafter hazai bemutató és menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyot mutat a Volkswagen legújabb teherautója, az új Crafter ráadásul már teljes egészében saját termék. Keresztbe raktuk, hazai utakon próbáltuk, biztosan állíthatjuk: szerencsés, aki vele dolgozik!
Szakított a Volkswagen a Mercedesszel és munkásautójuk új generációját már házon belül fejlesztették. Nem osztoznak vele senkivel – esetleg az MAN-nel. Nem is csoda, hogy megtartják maguknak, az új Crafter még személyautós szemmel nézve is lenyűgöző. Ritkán kerülünk ekkora teherautók közelébe, a B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű munkagépeknél nekünk általában semmi keresnivalónk, ám a Crafter más. Röviden, ez egy Golf óriási dobozba csomagolva. Lenyűgöző az extrák listája, főleg a vezetéstámogató rendszerekről szóló rész, a legtöbb elérhető segéd kérhető hozzá. És kiknek lenne nagyobb szüksége vezetéstámogató segédekre, mint akik egész nap vezetnek?
Elsőkerék- és összkerékhajtású Volkswagen Crafter - műszaki adatok
L3H2 | L3H3 | L4H3 | L4H4 | L5H3 | L5H4 | |
Tengelytáv [mm] | 3640 | 4490 | ||||
Hossz [mm] | 5986 | 6836 | 7391 | |||
Első túlnyúlás [mm] | 1000 | |||||
Hátsó túlnyúlás[mm] | 1346 | 1901 | ||||
Szélesség [mm] | 2040 | |||||
Szélesség a tükrökkel együtt [mm] | 2425 | |||||
Magasság [mm] | 2355 | 2590 | 2798 | 2590 | 2798 | |
Raktér hossza [mm] | 3450 | 4300 | 4855 | |||
Raktér maximális szélessége [mm] | 1832 | |||||
Szélesség a kerékdobok között [mm] | 1380 | |||||
Raktér magassága [mm] | 1726 | 1961 | 2189 | 1961 | 2196 | |
Hátsó ajtó szélessége [mm] | 1552 | |||||
Hátsó ajtó magassága [mm] | 1605 | 1840 | ||||
Tolóajtó szélessége [mm] | 1311 | |||||
Tolóajtó magassága [mm] | 1587 | 1822 | ||||
Raktér térfogata[m3] | 9,9 | 11,3 | 14,4 | 16,1 | 16,4 | 18,4 |
Az új Crafter kínálatában megtalálható a konszern agresszív, ám hatásos és rendkívül ügyes, kormánybeavatkozással dolgozó sávtartó asszisztense, valamint a radaros távolságtartó tempomat is. Ezek együtt tulajdonképpen önvezetővé teszik a Volkswagen teherautóját, pláne, hogy dugóban araszolásra is képes, természetesen automata váltóval párosítva, mert 8 fokozatú normál bolygóművessel is társítható a több teljesítményszinten elérhető kétliteres szimpla-, vagy duplaturbós dízel. Nem csak előre és hátra kap parkolószenzorokat, az oldalát is végigtűzdelik, így az akadályra, építőanyagra, szerszámokra való ráfordulás veszélyétől is megóvja a sofőrt. Akár egy gombnyomásra parkolni is képes a Crafter, ráadásul utánfutóval is, amit már a Kodiaqban próbáltunk. Hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is van a Gold csomagos autókban, ráadásul vészfékező funkcióval együtt. Oldalszél asszisztens is elérhető a dobozos kivitelű Crafterekhez, autópályán nagy haszna lehet.
Az utastérben is teljesen személyautós, a Tiguanból is ismerős, alul lapított kormány akár bőrözve is kérhető, de a műanyag fogása is korrekt. A kormányzás közvetlen és hatalmas szögben fordítja a kerekeket, olyan feladatokba dobtak bele minket, amikben ennek nagy hasznát vettük. Időre szlalomozni egy ekkora, ráadásul hosszított kivitelű teherautóval izzasztó, de rénszarvastesztet is csináltunk, valamint a rántópadon is kihúzták alólunk a hátsó tengelyt. Üresen ügyesen mozog, pillanatok alatt össze lehetett szedni, egy tonna terheléssel sem mozgott másképpen. Vezetni személyautós, az ergoActive vezetőülés gázrugós csillapítással elringatja a sofőrt, pihentető munkahely. Szinte minden eszköznek találunk pakolórekeszt, azért csak szinte, mert például dedikált mobiltelefontartó nincs, pedig a Ford Transit óta tudjuk, ennek megoldása egész egyszerűen és elegánsan előadható.
Volkswagen Crafter, 2016 - motorok
2.0 TDI 102 LE | 2.0 TDI 141 LE | 2.0 BiTDI 177 LE | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1968 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (automata/8) | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 102 (3200-3500) | 141 (3500-3600) | 177 (3600) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 300 (1400-2250) | 340 (1600-2250) | 410 (1500-2000) |
Végsebesség [km/h] - L3H3 furgon | 141 | 158 (155) | 165 |
Végsebesség [km/h] - L3DK platós | 134 | 149 (147) | 161 (158) |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] - L3H3 furgon | nincs adat | 8,3 | 8,6 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] - L3DK platós | nincs adat | 8,3 | 8,7 |
CO2-kibocsátás [g/km] - L3H3 furgon | nincs adat | 216 | 225 |
CO2-kibocsátás [g/km] - L3DK platós | nincs adat | 218 | 227 |
A Crafter lehet első-, hátsó-, vagy összkerékhajtású is, automata váltó mindegyik hajtáshoz kérhető, alapáron 6 fokozatú, könnyen és pontosan kapcsolható kézi váltót kapunk. Dobozos, szimpla-, vagy duplafülkés platós kivitelben is kérhető, de persze olyan felépítmény szerelhető rá, amilyenre csak szükségünk van. A dobozos Crafter tolóajtaja több mint 1,2 méter széles, így egy szabvány Euro raklap keresztben is befér. A raktér úgy alakítható ki, ahogy szükséges, de legfeljebb 10 centinként találunk furatokat a falakon, így szinte bármi rögzíthető, ráadásul a padlón is találunk síneket. A Crafter minden cukormáz nélkül, fűrészporosan, cementfoltosan is a legideálisabb munkaeszköz a fuvarosoknak. Sok az ügyes megoldás az utastérben, a középső ülés támlája alapáron dönthető így menetlevelet írni is kényelmesen lehet rajta. Jót tett a Volkswagennek a szakítás, egyedül könnyebb lesz a továbbiakban, de a Mercedes is biztosan készül már az új Sprinterrel.
“B-kategóriás jogosítvánnyal vezethető legnagyobb, 3,5 tonna terhelhetőségű…”
B kategóriával legfeljebb 3500 kg megengedett össztömegű jármű vezethető. A 3,5 tonna teherbírás már egy másik kategória…
A Golf már annyira etanol…vagy etalon vagy mi, hogy összetévesztendő a Craftizével is.Ez a kisteherautók csúcsa, presztizs a teherfuvarozás világában.Azért nem mindegy, hogy egy tucatáru Transitot raksz meg vagy egy ilyen kraftwerk-et…
A cím után azt gondoltam,hogy felfújható golfot gyártottak.