Nem nevezhető kicsinek a Genesis G90 LWB, az 5,5 méteres hosszúsághoz 3,37 méteres tengelytáv jár, a tömeg 2,3 tonna
A Toyotához hasonlóan szeparálta el drágább modelljeit a megfizethető árú autóktól a Hyundai. A Genesis név előszőr 2008-ban bukkant fel, akkor még a Hyundai egyik típusaként, majd 2015-től önálló márkanevet faragtak belőle.
Az európai premiert a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartják, a forgalmazás Németországban és Svájcban indul
A Genesis legnagyobb négyajtósa a G90, a luxuslimuzinból 2021 vége óta a második generáció készül. A kizárólag 3,5 literes turbós V6-ossal készülő szedán normál változatban 5,275 méret hosszú, a mostani újdonság a nyújtott verzió, illetve a típus európai karrierjének kezdete. A legnagyobb G90-et egyértelműen sofőrös autónak szánja a gyártó, ezért a hátsó traktusra nagyobb figyelem jutott. A plusz 19 centimétert egy az egyben a hátsó lábtér növelésére használták, ezen változat kizárólag négyüléses kivitelben készül, a rövidebb kérhető ötszemélyes változatban is. A hátsó ülések hűtöttek és fűtöttek, és persze lábtartó is jár.
Dél-Korea mellet az Egyesült Államok a modell fő piaca. Európa kedvéért még kombit is készített a Genesis a G70 típusból
A már említett 3,5 literes blokk kétféle teljesítménnyel választható. A gyengébbet csak egyetlen turbó lélegezteti, így 380 paripa a maximum, a combosabb verzióba egy elektromos kompresszort is beépítenek, ezzel 415 lóerőre nőtt a teljesítmény. Nem lenne meglepő, ha csak utóbbival lehetne kombinálni a hosszú tengelytávot. A Genesis G90 LWB mérete a Mercedes-Maybach S-osztályéval egyező, de árban és teljesítményben jóval alatta van. A Maybach négy- és hatliteres motorokkal kérhető, itthon 72 millió forintról startol, az Egyesült Államokban 193 ezer dollárt kérnek az alapváltozatért. A Genesis G90 itthon nem elérhető, a rövidebb változata a tengerentúlon 88 ezer dollárba kerül, ami kevesebb mint a fele a Mercedes árának, várhatóan a hosszú változat sem közelíti meg a német luxusautót.
Kizárólag összkerékhajtással készül az LWB változat, a váltó nyolcfokozatú automata
Ebben az árkategóriában lehet hogy a drágább a nyerő, a presztizsár nem a jobb mint ez.
Ha valaki most egy Maybach-al jár, kicsit csodálkoznék, ha a következő autó vásárlásakor egy Hyundai (vagy Genesis) kereskedésbe térne be.
Azt nem tudom, hogy ez a típus Európában mennyire lesz sikeres, szerintem nem nagyon. Inkább Kína lenne a terepe.