Hatalmas kereslet mutatkozik az elektromos Peugeot 208-ra

Még a gyáriakat is meglepte a Peugeot e-208 iránti érdeklődés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Peugeot 208 eladásainak akár ötöde elektromos lehet, ez a márka várakozásainak kétszerese!


Hatalmas lendülettel nyit az európai piacokon a Peugeot e-208, a márka első tisztán elektromos személyautója.

Hirdeti a fenti tényt a Peugeot sajtóközleménye. Őket a kereslet lepi meg, engem pedig az, hogy ilyen hamar elfelejtették, hogy létezett egyáltalán iOn, készült az előző generációs Partnerből elektromos, hogy a kis szériás, 1995-ben bevezetett 106 Electrique változatról ne is szóljak. Igaz, utóbbiból mindössze 6400 példány készült a tervezett 100 ezer helyett. Most viszont más a helyzet, az elektromos 208, azaz az e-208 már egy teljesen élhető autónak ígérkezik, ami ráadásul jól is jön a márkának, hiszen a jövő évtől életbe lépő emissziós korlátozás teljesítése érdekében elemi érdeke, hogy minél több elektromos modellt adjon el. Az e-208-ból eredendően évi 30 ezer példány eladásával számoltak, de úgy tűnik, a nagyobb érdeklődés miatt jóval több is elkelhet.
Hirdetés

Az e-208 ára Németországban 30 450 euró, ami azt ígéri, hogy hazánkban is 10 millió forint alatt várható az Opel Corsa-e, illetve a DS 3 Crossback E-Tense testvérmodellje. Hajtáslánca előbbiekből kitalálható: 136 lóerős, 250 Nm nyomatékú villanymotor, bruttó 50, nettó 47,5 kWh-ás akkumulátorból hajtja. Érdekességét nem csak akár 340 kilométeres hatótávja és 100 kW-os villámtölthetősége, valamint a belső égésű motorosokéval egyező dimenziókat kínáló utas- és csomagtere adja, hanem az is, hogy a Peugeot azt ígéri, az e-208 teljes tulajdonlási költsége összevethető a hasonló teljesítményű, 130 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt, hagyományos 208-aséval. Az európai piacokon jellemzően hasonló finanszírozási feltételekkel szerezhető be mindkét variáns: az ügyfelek 3500 eurós önrész mellett nem egészen 400 eurós havi befizetéssel juthatnak hozzá az e-208-hoz is.
A kétség kívül vagány új 208 elektromos verziója már az előrendelési időszakban jól tudta meglovagolni a piac azon jellemzőjét, hogy az első félévben 92 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti globális kereslet. Persze szerény bázisról, így az elektromos autók a teljes autópiac keresletének még mindig csak 2 százalékát adják (780 ezer példánnyal).

Az e-208 iránti kereslet minden várakozást felülmúl.

Míg a Peugeot eredetileg úgy számolt, hogy minden tizedik 208-ast fogják villanymotorral megvenni, az európai előrendelések negyede szól az e-208 típusra. Korai volna még természetesen megmondani, hogy ez az arány tartósan ilyen magasan marad-e, vagy a modern technológia iránt különösen fogékony ügyfelek igyekeztek minél gyorsabban megszerezni e-208-asukat, az viszont biztos, hogy a Peugeot elméletileg készen áll arra, hogy szükség esetén akár megkétszerezze a gyártási darabszámokat. „Az új 208-asból évente mintegy 300 000 darabot készülünk gyártani, ennek akár 20 százaléka lehet tisztán elektromos modell.” – mondta Imparato, hozzátéve, hogy már az eredetileg tervezett modellmix is jövedelmezővé teszi az e-208 modellt, így a darabszámok növelésére csak akkor van szükség, ha azt a piac megköveteli, az évi 30 helyett 60 ezer e-208 természetesen még jobb profitot jelentene a PSA-nak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?