Egyféle motorral kínálják, hibrid hajtással nem kérhető, látványos az új hűtőmaszk
Európában a Lexus SUV részlegének tetején az RX foglal helyet, ám az öreg kontinensen kívül még két, az RX fölé pozicionált luxusterepjárót kínál a japán gyártó. A két, hazánkban nem kapható modell közül a kisebbik ráncát varrták fel immár másodjára a 2009-es megjelenése óta. A Lexus GX névre hallgató modell a Toyota Land Cruiser Pradóra épül, ám annál több luxussal és drágább árcédulával kínálják. A Land Cruiserrel való rokonság miatt terepjárónak sem utolsó a GX, főleg ha a feláras offroad csomagot is beikszeljük, melynek hozadéka a váltóhűtő mellett a tankvédő lemez, illetve számos kamera segít feltérképezni az autó környezetét, a szorult helyzetből való kijutást pedig a intelligens négykerék-hajtás és a részlegesen önzáró differenciálmű segíti.
Felárért hét személyt is elvisz, a középkonzolon látszik, hogy 2009-ben debütált
A külső is változott a ráncfelvarrással, ugyanis az új rajzolatú lámpák alapáron is adaptív LED-es fényforrások, az orsó alakú hűtőmaszk pedig homogén rácsozást kapott, így jóval nagyobbnak tűnik az eddiginél, ugyanis az
egyre nagyobb hűtőrács divatja a Lexushoz is beköszöntött. Az akár hétüléses konfigurációban is elérhető Lexus mozgatásáról egy 4,6 literes V8-as szívó benzinmotor gondoskodik (innen a GX 460 típusnév), a 306 lóerő és a 446 Nm átvitelét pedig egy hatsebességes automataváltó végzi. Ezen a szinten elvárt biztonsági elektronikák a GX esetében is megtalálhatóak: alapáron jár a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az ütközés előtti biztonsági rendszer gyalogosészleléssel és az adaptív tempomat is. A luxusterepjáró indulóára átszámítva 15 millió forint lesz az Egyesült Államokban. Hazánkban nem várható a típus forgalmazása továbbra sem, viszont az ukrán, illetve az orosz piacon hamarosan várható a frissített modell megjelenése.
Hátulról látszik legjobban a Toyota Land Cruiser rokonság, ennek köszönhetően komoly terepen is helytáll