A márkára jellemző stílusirányzat jelenik meg az ES7-esen is
Egyre ígéretesebbnek tűnik a kínai villanyautógyártó, a NIO, amely
hamarosan Magyarországon épít majd gyárat. Nemrég már Európában is megjelentek márkakereskedésekkel és akkucsere-állomásokkal - ez utóbbi a legfontosabb ismertetőjegyük, hiszen jelenleg ők az egyetlen gyártó, akik a többórás töltési időket egy pár perces telepcserével is ki tudják váltani. Legújabb modelljük, a közepes méretosztályban induló ES7 SUV szintén erős ajánlatnak tűnik, és a következő években akár a hazai piacra is eljuthat, ha a NIO európai tervei jól alakulnak.
2 tonnát is vontat, ha kell, sőt: árammal is ellátja amit húz
Az ES7 dizájn terén a márka arculatát kapja az úgynevezett cápaorral. Az osztott fényszórókra mondhatnánk, hogy az új BMW i7-ről, a 7-esről vagy az X7-esről másolták, de igazság szerint a NIO már régebb óta használ ilyen lámpákat. Oldalnézetből hangsúlyosak a szögletesre rajzolt kerékjárati ívek és az enyhén lejtő tetővonal. Hátul pedig természetesen csíklámpa világít, a mai trendeknek megfelelően. 75 kWh-s a legkisebb akkumulátor, ez 485 kilométeres hatótávra elegendő, a 100 kWh-s 620 kilométert tud, de a leginkább figyelemreméltó a 150 kWh kapacitású akkucsomag, ezzel akár 850 kilométert is meg lehet tenni két töltés (vagy akkucsere) között.
Akár 850 kilométerre is elég a legnagyobb akkumulátor
Az igazán érdekes részletek azonban bent várják az utasokat, maximum ötöt. 2960 milliméteres tengelytávjával kellően tágas, a legújabb infotainment-rendszerrel pedig mindent tud, amit egy okos villanyautótól elvárhatunk. Elég futurisztikus például a kiterjesztett valóság szemüveg, ami az autó elé "vetít" ki virtuálisan egy hatalmas mozivásznat, ezen jelenik meg mindenféle szórakoztató és tájékoztató felület. Ehhez ráadásul még egy Dolby Atmos 7.1.4-es hangrendszert is társítanak, így igazi moziélményben lehet része a bent ülőknek. A hangulatvilágítás 256 féle színben pompázik, alapárasak a fűtött ülések elöl, de hátra is lehet kérni, és a masszázsfunkció is rajta van az extralistán. Minden szükséges hardverrel felszerelték a későbbi önvezető funkciók bekapcsolásához, de már most is sokat nyújt az ES7, hiszen Kínában ez az első villanyautó, ami akár 2 tonnát is vontathat. A NIO eddigi leggyorsabb modelljeként állórajtból 100 km/órára 3,9 másodperc alatt gyorsul. Kínában 30 millió forintnak megfelelő összegtől indul az ES7, remélhetőleg előbb-utóbb itthon is piacra lép majd a modell.
Bent a kényelem és a szórakoztatás a lényeg