Nem Audi, nem Volkswagen, de majdnem - ő az új Skoda Octavia Combi már nem annyira kompakt, mint elegáns, simán középkategóriás óriásként
Bár már elég sok mindent tudtunk róla, hivatalosan és részletesen csak most, a
Genfi Autószalonon mutatkozott be az új, a
harmadik generációs Skoda Octavia kombi, azaz Combi változata 610 literes csomagtartóval, megnyerő formával és okos, praktikus megoldások tömkelegével. A kompaktok mezőnyéből följebb, a középkategóriásokhoz pozicionálva.
Az elképesztő méretű Superb Combi zászlóshajói posztját nem veszélyezteti, de a korábbiaknál nagyobb új Octavia Combi is bőven elég helyet ad a családi utazásokhoz. A növelt tengelytávból esősorban a hátul ülők profitálnak, bővült a láb-, a váll- és a fejtér is. Később RS sportos és 4x4-es változatok is jönnek
Elődjénél 90 mm-rel hosszabb (4659 mm), 45-tel szélesebb (1814 mm), tengelytávolsága 108 mm-rel gyarapodott (2686 mm), magasságra (1465 mm) leheletnyivel veri az aktuális ötajtóst. A kategóriaelső csomagtartó üléshajtással bővítve 1,74 köbméteres, az üléshajtás pedig egyszerűen, a raktérből egy-egy kis kilincs meghúzásával hamarabb megvan, mint amennyi idő alatt el tetszett olvasni ezt a mondatot. Az anyósülést is lehajtva 2,92 méteres tárgyat szuszakolhatunk az autóba. Dupla fenék, poggyászrendező, esernyőtartó, minden van.
A Genfi Autószalonon pirosban és persze hölgytársaságban pózolt
A piacra május végén, június elején érkező puttonyos Octavia nemsoká 4x4-esként is elérhető lesz, addig a ferdehátúval kapcsolatban már ismertetett hajtásláncokkal és modern biztonsági sofőrsegédekkel lehet majd megvásárolni várhatóan 4,2-4,3 millió forintos - bevezető - alapáron.
Naná, hogy panorámatető is szerepel majd az opciós listán. A galériában érdemes megnézni, milyen ügyes és trükkös megoldásokkal van tele a benga csomagtartó
Tegnap sikerült kipróbálnom egy új Skoda Octáviát (limuzin). Eddig arról beszéltek, hogy mindenben nagyobb lett a korábbinál, mégis szűkösnek tűnt a vezetőülés és a környéke. Az autót elég kemény futóművel szerelték, pedig csak 1,2 TFSI motor duruzsolt benne. Amúgy meg lehetne szokni, csak sajnos a Skoda átvette a VW árstratégiáját, ahol a cigarettagyújtóért is külön kell fizetni. A legmagasabb felszereltségű ELEGANCE verzióban ültem, és még abban sincs benne a multifunkcionális kormány. Amúgy a csehek a fedélzeti computerbe továbbra sem hajlandók beletenni egy magyar nyelvű menűt, pedig a kínai és a japán is benne van sok más nyelv mellett. Ettől továbbra is elzárkóznak. Én kb. 4 éve próbálom elérni, eddig sikertelenül. Talán nem kellene megvenni addig a Skodákat!
Az autó rendben van, sőt nagyon rendben van. A Skoda hatalmasat fejlődött, és a fejlődése folyamatos.
Nem olyan rossz az a csaj, csak talán a kicsit sok fogyókúrától „csontosabb” a kelleténél (igaz, van aki azt szereti). Azért el lehetne kocsikázgatni vele, pláne egy ilyen kombival 🙂
Az autó szuper, de a piros mellől igazán le photo shoppolhatták volna azt a fonnyadt pre klimaxos
nyuggger modellt 🙂
Szép!