A Mercedes Van Professional Center az első olyan kereskedés Magyarországon, amely kifejezetten kishaszongépjárművekre specializálódott
A haszongépjárművek piacán a fényűzés nem igazán bevett szokás, hiszen ebben a szegmensben inkább munkaeszközt, mintsem státuszszimbólumot keresnek a vásárlók. Már csak a járművek méreteiből fakadóan sem szokványos, hogy a márkák bármiféle szalonélményt kínáljanak. Éppen ezen szeretne változtatni a Mercedes, ezért a napokban megnyitotta a Jász-Plasztik Autócentrumban Van Professional Centerét.
A bemutatóteremben egyaránt megtalálhatóak az elektromos, és a belsőégésű motorral szerelt modellek is
Szilveszter Tibor, a Mercedes-Benz Hungária kishaszongépjármű üzletágának értékesítési és marketing igazgatója az eseményen kifejtette, a Vans stratégia négy alapvető pilléren nyugszik. Ennek része a prémium megjelenés, amely jelen esetben a szolgáltatást is magában foglalja - főképp ezért is jött létre a bemutatóterem. A szakember emellett kiemelte az ügyfélélmény fontosságát is, de nem elhanyagolható szempont a hatékony költséggazdálkodás is, amely nem csak a haszonjárművek árazását, de azok fenntartását is jelenti. A negyedik alapvető stratégiai pont pedig már egyértelműen a jövőnek szól, hiszen a rendezvényen a márka elektromos autók iránti elköteleződését is kiemelték, ebben pedig a Mercedes úgy vélekedik, hogy vezető szerepet kell vállalnia.
Többek között lakóautó is akad a kínálatban
A villanyautók kapcsán elárulták, hogy idén érkezik az elektromos Sprinter második generációja, de a Mercedes már most elmondhatja magáról, hogy minden kishaszongépjárművének van emissziómentes alternatívája - ez a kínálat tavaly ősszel vált teljessé, amikor bemutatkozott itthon is
az eCitan. A távolabbi jövőt nézve 2026-ban érkezik a VAN.EA platform, amely számtalan lehetőséget rejt magában, hiszen elsőkerék-hajtású és hátsókerekes modellek felépítésére is alkalmas. A villanyautók mellett egyelőre maradnak belsőégésű modellek is, de ezeket fokozatosan le fogja építeni a márka, hogy 2035-ben az Európai Unió által meghatározott szabályoknak megfelelően csak EV járműveket állítson forgalomba.
A szalon előtt egy igazi kuriózumot is kiállítottak, hiszen a Dembell lakóautókból alig egy tucat gyűjti a kilométereket
A Mercedes a már ismert kishaszongépjárműveken túl a kereskedés előtt egy Dembell luxus-lakóautót is kiállított. A 18 méter hosszú jármű vezetőfülkéje egy Mercedes Actross nyerges vontatón alapszik, viszont ezt jelentősen átalakították, és az üléseket például a Ferrari által is használt bőrrel borították be. Emellett az ülések lehajtása után egy motorikusan leengedhető kétszemélyes ágy is helyet kapott, ha a "hálószobában" lévő ugyancsak két fő számára kényelmes fekvő alkalmatosság kevésnek bizonyulna. Emellett a konyhában külön borhűtő és mosogatógép is található a megszokott berendezéseken túl, mint például a hűtő vagy éppen a mosogató. Ebből a lakóautóból jelenleg 15 fut az utakon, a gyártó pedig jelenlegi tervei szerint további 10-et fog készíteni, így az 1,2 millió eurós (jelenlegi árfolyamon 462 millió forintos) lakóautó csak kevesek kiváltsága lesz.
Mindegyik ilyen lakóautó személyre szabottan készül, és nem kevés technológiát pakoltak bele. A jobboldali képen látható ágy alatt például egy garázs lapul, amelybe egy Mini simán képes beparkolni