Hát már sosem lesz izgalmas a rali?

WRC 2013: Ogier, Volkswagen és a többiek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sajnos pont azt hozta a 2013-as WRC-szezon, amit vártunk: elképesztő és csak kicsit meglepő Volkswagen-fölényt. A Citroën blamált, a Fordnak statisztaszerep jutott. Ogier az új Loeb?


Walesben véget ért a 2013-as WRC-szezon. Az a szezon, amikor Sébastien Loeb már csak alig pár versenyen állt rajthoz. Talán így fogunk emlékezni erre az évadra, sokkal inkább így, s nem úgy, hogy a Volkswagen jött, látott és győzött.
Hirdetés
Márpedig a Volkswagen jött, látott és győzött, de ez papírforma volt. Loeb hiánya meg egyre fájóbb lesz, mert egy korszakos zsenit, eredményesség tekintetében minden idők legjobbját veszítette el a sportág. Sebaj, a kilencszeres ralivilágbajnok nem tűnik el, a WTCC-ben folytatja többek között Michelisz Norbi ellen, Magyarországon is versenyezni fog, alig várjuk.
De ne feledkezzünk meg Loeb egykori citroënes csapattársáról, a szintén francia és szintén Sébastien keresztnevű Ogier-ről, aki tiszteletreméltó teljesítménnyel lett az új bajnok. Gyorsaságát anno már Loeb árnyékában is megmutatta, tavaly egy S2000-es Skoda Fabiával gyakorolt és gyűjtötte az infókat a Volkswagennek, hogy idén taroljon – és tarolt. A 13 futamból 9-et megnyert egy friss technikával (még kétszer dobogón pezsgőzhetett, s minden versenyen célba ért, sőt pontot szerzett), a Polo R WRC-vel, ez azért nagyon nem semmi. Aszfalton is megvan már a tempója, nem csak murván ász – könnyen előfordulhat, hogy róla szólnak majd a következő évek.
Mialatt Magyarországon
Volt némi rali itthon is, már ami az országos bajnokságot, a topot illeti, s november 9-én a Mecsekben zárult. Végeredményben Kazárék dupláztak a Solberg-féle 2006-os Citroën Xsara WRC-vel, abszolút második helyen a Herczig, Bacigal, Skoda Fabia S2000, harmadikon a Turán, Csökő, Ford Focus WRC trió végzett.
[/szlista]
[/keret]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Hát már sosem lesz izgalmas a rali?

  • 2017.10.29. at 20:19
    Permalink

    Tejjesen béna a cikk, „legjobb autó” … sic. Éppen a Citroen példája muatja hogy a WRC autók nagyjából azonos mutatványra képesek, inkább a pilóta adottságai döntőek.

Vélemény, hozzászólás?