Hat különleges veteránjától válik meg a Vasember

Műsorában felújított és környezetbaráttá varázsolt autóknak keres új gazdát a színész

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Vasember sztárja az autós műsorok területén is kipróbálta magát, a Downey’s Dream Car sorozat júniusban került képernyőre.

Dokumentáltan felújított veteránoktól válik meg Robert Downey Jr., a színész a saját autós műsorában újította fel autóparkjának egy részét. A műsort a környezettudatosság és a veteránozás összhangjára építették fel, de ez nem jelenti azt, hogy az összes autót villanymotor hajtja.
Hirdetés
A két német modell közül az egyik egy 1969-es Mercedes-Benz 280SE. Az érdekes színösszeállítású régi luxusautót hajdanán egy 2,8 literes sorhatos motor hajtotta, amit egy modern gázolajosra cseréltek. Az ismeretlen eredetű blokk biodízellel is képes üzemelni, a belteret PET palackokból készített velúr borítja. Az 1966-os Buick Riviera ugyancsak furcsa matt árnyalatot kapott, a gyári 340 lóerős V8-as itt sem maradhatott. Helyét a Chevrolet LS motorcsaládjába tartozó erőforrás vette át, ennek is az egyik hibrid változata. A modernizálás jegyében tárcsafékekre cserélték a dobokat, illetve LED fényszórókat is beépítettek. Az autó még egy külső levegőminőség szenzort is kapott, vélhetően ez az a furcsa doboz az autó tetején.
Egészen ízléses színösszeállítást kapott a második generációs Chevrolet Corvette. Az 1965-ben gyártott modellt 6,5 literes Ramjet V8-assal szerelték. A Rochester Ramjet egy divíziója volt a General Motorsnak, a részleg feladata volt a benzinbefecskendezés fejlesztése. Az első teljesen mechanikus, csak vákuummal és nyomással vezérelt benzinbefecskendezőjük 1957-ben debütált. A kisebb motorokat ugyan erősebbé tette a befecskendezés, de az egyre nagyobb blokkok karburátorral is lepipálták a Ramjeteket, ráadásul az egyszerűbb technika jóval olcsóbban kínált több lóerőt, az utolsó befecskendezős modellek 1965-ben készültek. De mindez már a múlté, az öreg Corvette teljesen elektromos hajtásláncot kapott. A flotta másik német tagja egy Volkswagen T1 1972-ből. A veterán kisbuszt a strandra szánják, ezt hangsúlyozzák a tetőcsomagtartóhoz erősített szörfdeszkák. A sportoláshoz elengedhetetlen a megfelelő kalóriamennyiség, ezért egy napelemes grillsütőt is beépítettek. Az eredeti 1,1 literes léghűtéses motor távozott, helyét elektromos hajtás vette át. Az ötödik autó egy második generációs Chevrolet K10, amit kifejezetten terepjáráshoz építettek át. A terepgumikkal és jókora hasmagasságal rendelkező platóst megfosztották benzinmorotjától, helyét egy Tesla hajtáslánc vette át. A külső és a belső nagyjából korhű, ám a hagyományos órák vélhetően már nem működnek a spirálok nélkül, így LCD kijelzőn figyelhetők a fontosabb adatok.
Hirdetés
A legfiatalabb modell az 1985-ös, ötödik generációs Chevrolet El Camino. A személyautóból faragott platóst jócskán megemelték, elöl 7,5, hátul 5 centi a többlet. A platón két elektromos bicikli utazhat, amelyeket a tetőre szerelt két napelem tölt. Az eredeti 4,3 literes V6-ostól elbúcsúzott az autó, helyét egy 2,7 literes turbós Chevy blokk vette át. Az autók sorsolás útján kerülnek az új tulajdonosokhoz, ehhez viszont egy 10 és 5000 dollár közötti összeget kell adományozni, értelemszerűen minél többet ad valaki, annál nagyobb a nyerési esélye.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?