Nem véletlen a New York-i premier, az USA az egyik fő piaca a GLS-nek
A legnagyobb Mercedes SUV még GL-ként látta meg a napvilágot 2006-ban, majd a második kiadás félidős frissítésekor kapta a GLS nevet. A harmadik generációs GLS a nála egy számmal kisebb GLE műszaki alapjaira épül annyi különbséggel, hogy négyhengeres motorokkal nem lesz kérhető. A hasonlóság a külsőben is felfedezhető, a GLS egy felnagyított GLE-nek is tűnhet, persze ez köszönhető a Mercedes aktuális formanyelvének, mely jellemző elemeit (szögletesebb első lámpa, két vízszintes betét a hűtőrácson, lefelé szélesedő hátsó lámpa) a GLS is megkapta. A hasonlóság belül is folytatódik, a műszerfal a kisebb GLE-ből érkezik, a mai Mercedesekhez hasonlóan két nagyméretű kijelző és néhány fizikai gomb segítségével kezelhető az összes funkció.
A műszaki alapok mellett a műszerfal is a GLE-ből érkezett
Helyhiány nem várható a fedélzeten, tengelytáv 6 centit nőtt az elődhöz képest (most 3137 mm), amely lepipálja a BMW X7 és az Audi Q7 tengelyek közötti távolságát. A hírek szerint az AMG verzió négyliteres V8-as motort kap 9 fokozatú automata váltóval, más erőátviteli egység nem is lesz elérhető a többi kivitelhez sem. Azonban nem az AMG verzió lesz a legdrágább GLS, hanem fényűző luxuskivitel is érkezik a méretes Mercedesből: az S-osztályhoz hasonlóan egy Maybach változat is készülhet belőle, melyet eddig még SUV-ból sosem kínáltak. A hírek szerint különleges modell eltérő lökhárítókkal, felnikkel, hűtőráccsal és persze a beltérben finomabb anyagokkal érkezik. A GLS harmadik generációja április 17-én, New Yorkban debütál.
Nem a budapesti belvárosban lesz a legpraktikusabb az 5 méter feletti hossz