Használtteszt: Opel Astra 6 év és 300 ezer km után
Opel Astra Classic II 1.7 CDTI, 2006 - használtteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyen magas futással ritkán látunk autót - azonban akár 6 évesen is létező műfaj a 300 ezer kilométert megtett példány. Vajon kell-e félni tőle?
Törzsközönségünknek talán már csömöre van az Astrákból, hiszen december elején egy ötajtós Astra Classic II-est mutattunk be, majd a tavalyi évet egy alig, de használt Astra Classic III próbájával zártuk. Mostani cikkünk, azaz az idei év első használttesztjének alanyát azonban nem éreztük kihagyhatónak.
Olvasónk, Attila az ötajtós Astra Classic II kapcsán írt, hogy a megkímélt példány helyett inkább egy sokat látottat lenne érdemes tesztelni, például az ő, februárban hatodik életévét betöltő, immár mintegy 300 ezer kilométert futott 1.7 CDTI motoros kombiját. Lecsaptunk a lehetőségre, s a tavalyi év utolsó napjaiban sikerült is összefutnunk Attilával.
Sokak számára elképzelhetetlen lehet, hogy hogyan tehet meg 50 ezer kilométert évente egy autó - hiszen a 300 ezer kilométeres futás 6 évre vetítve pont ennyit ad. Az átlagvásárló azonban összességében szeretne ennyit látni egy ilyen korú példányban. Nos, ez az extrémnek tartott futás simán adódhat, például jelen esetben úgy, hogy Attila futár. Az Astra újkorában még városon belüli utakkal is fárasztotta magát és autóját, manapság azonban inkább hosszútávú, nemzetközi utakra specializálódik.
Előfordul (szerencsére nem is ritkán), hogy Attila partnerei közül kap valamelyik építőipari alkatrész-gyártó egy hívást vagy internetes megrendelést: kellene egy-két, akár nagyobb méretű alkatrész 2 napon belül Németországba, Lengyelországba vagy akár Csehországba. Ilyenkor Attila begördül a Classic II Caravannal, ledőlnek a hátsó ülések, van olyan, hogy még az első is, és az alapesetben 480, üléshajtással 1500 literes csomagtérbe hosszúvillás targoncáról akár a nem magasra pakolt Euro-raklap is befér vagy (meg ne próbálják...) a műszerfal alá, fölé akár 3 méteres vasrúd (legtöbbször menetes szár) is betolható. Utána pedig 8-10 óra elteltével a kért áru esetleg egy Frankfurt környéki építkezésen kerülhet beépítésre.
Nos, ha csak két ilyen oda-vissza út adódik egy héten, akár 4 ezer kilométer is befigyelhet. Ennyi azonban nincs, az előbbi szám inkább „csak” a havi átlagfutást alulról súroló érték. Magyarán még ez a példány sincs a csúcsra járatva. Ha azonban megnézzük a Használtautó.hu statisztikája szerinti átlagfutásokat, az Astra közel háromszor annyit tett meg, mint a hasonló korúakban bevallott kilométer, s a 6 éves korra becsült (az első 4 évben 25, utána 15 ezer kilométeres éves futással kalkulált) 130 ezres kilométer-teljesítménynek is több mint kétszeresét adja. Állapota ennek tükrében különösen érdekes: vajon egy kifejezetten munkavégzésre használt, nem titkoltan nem óvott példány egy rakás szerencsétlenség? Ezt hihetné az átlagvásárló, hiszen használt autókat keresve sokszor a megkíméltnek hirdetettek is lehangoló állapotban vannak.
Látványosan kopott ugyan a kormánykerék, az egyik kürtgomb már ki is szakadt rajta, de a pedálgumik vagy a váltógomb egészen jó bőrben vannak, és ez az utóbbi a valóban bőr szoknyájára is igaz. Inkább pakolási sérülések, mint kopási nyomok láthatók a műszerfalon, természetesen az utas oldalán, nem pedig a sofőrnél. Ott az ülés egyik varrása engedett el nemrégiben, de az extrém használat nyomaiként mindössze ennyit említhetünk az utastérből. A gyakori nehézáru-rakodás névjegyei hátul is tetten érhetők: a fényezett lökhárító sarkai többszörösen leütöttek, a csomagtér kárpitjai sok helyen karcosak, néhol töröttek, ez azonban a sokszori áruszállítás, nem pedig az idő nyoma.
Amennyire viharvert a karosszéria és az utastér, olyan meglepően jó a sokat futott Astra műszaki állapota. Megy egyenesen, tűrhetően kanyarodik, futóműve nem kopog, pedig eddig mindössze kormányösszekötő gömbfejeket kellett benne cserélni. A már közös nyomócsöves befecskendezésű, alacsony nyomású turbóval töltött motor gyári izzítógyertyájával minden esetben hibátlanul indul, a hajtáslánc gyakorlatilag érintetlen amúgy. Mindössze előírás szerinti olaj- és üzemanyagszűrő-, 150 ezer kilométernél megejtett vezérműszíj- és feszítőgörgő-cserével, valamint két, megállást is okozó hibával kellett eddig számolni. Egyszer a befecskendező-rendszer egy kábelszakadás, egyszer pedig a hűtő egy cső repedése miatt állt meg. Szerencsére mindkettő itthon adódott, orvoslásuk nem volt vészes kiadás. A szerviztörténetben 150 ezer kilométernél szereplő első féktárcsa-csere hamarosan ismét elkövetkezik, ahogyan az egyszer túlzott terheléssel és rossz úton döngetéssel kivégzett hátsó lengéscsillapítók is újfent csereérett állapothoz közelítenek – most lehet, hogy már az elsőkből is új kell majd. A hibalistán még egy olyan tétel említhető, ami sokaknak örömöt okozna: mintegy 40 ezer kilométerig nem adott jelet az első kerékagyba épített kilométer-jeladó –e zért mutat ma ennyivel kevesebbet a műszerfal. A kerékagyat végül – nem csak a jeladó hibája miatt – cserélni kellett, így azóta ismét pörög az óra. Mindenesetre ez az eset is rámutat arra, hogy hiába rögzítik ez évtől az autók kilométeróra-állását műszaki vizsgán és tulajdonosváltáskor is, kiskapuk mindig is lesznek.
A sokat futott, közepes árú példány azonban másra is rámutat: nem feltétlenül kell hátat fordítani egy autónak, ha csak az alapvető szervizelést és akár intenzív, de nem pusztító használatot kapott, még ilyen kilométeróra-állással, állapottal is lehet jó – persze akkor, ha az ára ahhoz igazított...
A vásárlók persze inkább vesznek vonzónak tűnő és ki tudja milyen autót, így aztán a látványosan és nem titkoltan használt Astra ára is átlag alatti lenne – ha Attila eladná. Nem teszi azonban, hiszen tisztában van vele, hogy őt így szolgáló példányt csak elképesztő szerencsével kaphatna, és még az esetben is költhetne az autóváltás költségeire, például a még ilyen korú autóknál is emelkedett vagyonszerzési illetékre. Minek? Hiszen ez az Astra ma is hozza gyári értékeit, az 1,7 literes, 80 lóerős, 165 Nm nyomatékú CDTI-vel 165 km/órás végsebességét Németországban most is simán megfutja az Astra, bírja tartósan a 150 km/óra feletti utazótempót. A 15 másodperces 100 km/órára gyorsulás ráadásul valójában jobbnak érződik a katalógusértéknél, közben pedig fogyasztása továbbra is levihető némi odafigyeléssel a gyári 5 literes értékre, igaz normál használatban - terhelve, hajszolva inkább 6-7 liter körül alakul. Költségei, gépjárműadója, alkatrészárai szintén alacsonyak. Végszóként kijelenthető: ilyen futással sem kell félni az Astrától.
Sziasztok!!!Nekem egy 2007-es 1.4 benzines Astra g van,de nálam is szakadt a kürt gomb,lengéscsillapító csere kell.szivárog az olaj ,és most meg a kormányzásnál lett valami,mikor megvettem azt hittem jó kis kocsik legalábbis a Suzukinál jobbnak gondoltam.De ,hogy 5évesen ennyi baja van ez siralom,ha nem hitelre lenne már rég eladtam volna egy biztos többet nekem Opel soha nem kellene még ha ingyen adnák sem.!.Főleg nem ezért az árért ami újonta volt 3.2 millió.
Azt mondta a szerelő, hogy a vízpumpa tömítés ment ki és ott lelevegősödött a rendszer és kinyomta hengerfej tömítést. Elfogyott belőle a hűtővíz. Hengerfejtömítést kellett cserélni, de egyúttal vezérműszíjat, vízpumpát és vízpumpa tömítést is cserélt valamint 4 gyertyát. Azóta nincs baj vele 🙂
Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
Köszönöm..Várom az infókat.
P……….
Uraim!
Ezekkel az üzemanyagárakkal,érdemes a motor alapbeállításainál maradni. Sőt inkább óvatosan vezetni. „Lassan járj,tovább érsz,élsz!!!”
Az Állam vissza vette a MOL részvényeket jó drágán,kamatostól,a MI magán nyugdíjunkból,most meg folyamatosan Üzemanyag árat emel? Holott a termelés jó része hazai..
Az üzemanyag árát,meg behozott nyugati áron számolják,miközben keletről jön olcsóbban,és részben saját,hazai még olcsóbban..
Ez az igazi szívató…
P.
Nem semmi, de egy ismerősömnek 1.4 benzinese van 7 éves és „csak”440.000 km-t futott.Birják az opelek.Mit ahogy a mondás tartja:Opel sosem kop el…
Tetszett nekem is a cikk, hiszen az az igazi használtteszt amikor sokat futott autót vesznek górcső alá.Én Is Opel tulaj vagyok, igaz nekem csak egy kis 1.0 Corsa C-m van három hengerrel. Ennek ellenére szeretem, és vigyázok rá, szívesen olvasnék hasonló írást arról is, de ha valakinek van tapasztalata a típussal, megírhatja.
Tényleg jó kis cikk!
Egyébként a duda javítható!
varrga.hu
Ezeknek a 1.7-es és a 2.0-es DTI motoroknak van egy nagyon csúny hibája,mégpedig olyan 300ekm körül az adagoló computer!Ujjonan 650eft egy ilyen cucc az Opelnél.amugy 290-300eft körül van máshol bontottan 50 körül.4 fajta computer létezik hozzá,ebből egy fajta javítható is,a másik 3-nál sajnos gyantába van öntve az elektronika.
az hogy mennyi km van egy autóban az lerágott csont. a régi ikarus buszokban már vagy 4x 5x átfordult az óra szóval ha összeadnánk a megtett utat simán párszor körbe lehetne velük menni a földet oda vissza
Nem a hengerfej reped meg hanem a tömités át ég igy keveredik össze az olaj és viz.A gátrepedés általában diesel hiba és azért mert hidegen küldik és a két anyag hötágulása külömböző és átreped a gát.A régi mfosvágenek szinte mind gátrepedésesek.
Bár szerintem nagyon jó autok mind a G mind a H astra
http://www.autoscout24.at/ListGN.aspx?atype=C&mmvmk0=54&mmvmd0=1916&mmvco=1&make=54&model=1916&fuel=D&fregfrom=2006&pricefrom=1000&kmfrom=200000&cy=A&zipc=A&ustate=N%2CU&results=20&sort=price
Nem nagy kunszt minde németországi h astrában is kb 240 250000km van és ujszerü ,érdekes mikorra Keleteuropába átkerül 70 80000km.Ezek kinézetre mind ujszerük.
Hasznos és tanulságos kis cikk. Nekem ugyanilyen kasztnival, 1.4 16V Ecotec motoros, 90Le-s járgányom van. Igaz már 12. évében jár, de nem bántam meg, hogy kombit vettem. Amíg bírja a gyűrődést nem fogom lecserélni. Megjártam vele Németországot, Magyarországot keresztbe hosszába.
2009-ben vettem Szegeden, magánszemélytől, akkor 64000Km-el ami valós km volt. Öreg úr tulajdonában volt, aki meghalt és a felesége eladta az autót. Mindent megkaptam hozzá, két gyári kulcs, műbőr tartó melyben az autó összes papírja, szervízkönyve, autórádió kis könyve stb megtalálható, és persze akkor friss műszaki, friss zöldkártya, tele tank 🙂
80000Km-nél gyújtósor trafó csere, 107e km-nél hengerfejes lett. Ekkor vízpumpa csere, hengerfejtömítés, vez. szíj, gyertyák. Azóta semmi gondom vele, most 142e km van benne. Rendszeresen cserélem az olajat, szűrőket és tankolom. Ja, még annyit, hogy belerakattam a gyári opel klímát és most már teljesen megfelel az elvárásaimnak. Szeretem, vigyázok rá! 🙂
Kedves Mátyás!Fura volt,hiszen az enyémben ugyanez a motor van,de már nem Dti.Az üzemanyag szűrőt én minden olajcsere alkalmával cseréltetem,15000 km után,nekem ezt javasolták a szervizben is.Minden estere megnyugtató érzés,hogy ebben az autóban ennyire tartós a rendszer.Igaz,én még messze vagyok ettől a futástól.
Sziasztok! Tényleg jó cikk. Nekem egy 13 éves benzines 1.6-os g astra karavánom van amit 6 évesen vettem de semmi gondom vele. Nemcsak családi autónak használom. Festő vállalkozó vagyok és ez a munkásautóm is. 225000 km van benne és 6.5-7l körüli a fogyasztása. Igaz az olajfogyasztása kicsit sok de adalékkal az is kiküszöbölhető. Rozsda csak egy pötty volt a sárvédőn de azt lejavítottam. Egyébként minden mosás után lepasztázom és ősszel kifújom a belső részeket trafóolajjal. A kürtgombok sajnos el vannak szakadva de ez legyen a legnagyobb baja. Szóval vigyázok rá mert jó autó kényelmes is és remélem még sokáig fog kiszolgálni.
Kedves Tamás! Köszönöm az észrevételt, valóban elírtam, az Astra G-ben volt még a DTI, ebben már valóban CDTI, azaz közös nyomócsöves a motor – egyébként tudtommal került még Classic II-esekbe is a DTI. A CDTI-nél azonban még nagyobb szó, hogy a modernebb rendszer is ennyit bír hibamentesen – persze az előírtnál gyakoribb üzemanyagszűrő cserével, ugyanis ha valamire, akkor az üzemanyag-minőségre kényes a magas nyomású befecskendező-rendszer.
Nagyon jó kis teszt! Ilyenből kellene még több. Lassan aktuális lehetne egy 10-13 év körüli sokat futott common rail dízelnek a tesztje, tapasztalatai. Tömegével vannak már a piacon az olcsó, első generációs hdi, jtd, dci stb. dízelek.
Jó a cikk! Ilyenből kellene még több. Érdekes lehetne például egy most már 10-13 év körüli használt common rail dízelnek a tesztje és tapasztalatai.
Vártam már ezt a tesztet,hiszen nekem is ilyen autóm van,igaz,5 ajtós.De szerintem itt egy kis tévedés van,ez már nem Dti,hanem Cdti,a Classic sorosat már csak ezzel a dízel motorral készült,és az enyémben ugyanez a motor van,tehát Common Rail,de jó tudni,hogy ilyen sokat bír.A tulajdonosnak még legalább ugyanennyi probléma mentes autózást kívánok!