Használtan sem a mi világunk: Maserati Quattroporte
Szép a hangja, szép a formája is, a szervizszámlája és a fogyasztása kevésbé
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Igazi álomautó a Maserati Quattroporte, a SportVerdában egy használt példány látható, még az sem a mi világunk.
Nyilván szubjektív, de ez a forma még 9 évesen is üt, a Maserati Quattroporte ráadásul hangjával és erejével is azt teheti
Már négy csatornán a SportVerda. Magyarország egyetlen 75 perces autós műsorát idén szeptembertől a Sport1 (HD), a Sport2 és a SportM mellett, a Spektrum TV is sugározza.
Kedves Autókedvelők!
A cikk eléggé leszedi a keresztvizet szegény autóról!
A Maserati a szigorodó amerikai szabályozások következtében kapott egy „Ferrari tervezésű” motort, hogy a kibocsájtási normáknak meg tudjon felelni. Akkor még Amerika volt a fő piac (Most már Kína, később Indiai lesz. [Tudjuk: Európának már régen nem terveznek autót…])
A Maserati mindig is a kőgazdagok autója volt/lesz. Ezt ne keverjük össze a gazdagok (nyugaton: kisebb/közepes cégek tulajdonosai, ügyvédek, jogászok, orvosok, gazdagabb családok sarjai, …) szuper prémium autóival.
Olaszországban olyan emberek (is) vásárolnak Maseratit, akiknek pl.: városi palotáik vannak, mint az olasz filmekben láttuk.(A Ferrarinál dolgozik egy barátom ismeri ezt a vásárlói kört.)
Persze, más kategória. Azt mondhatnám, ők úgy vásárolnak (talán) Maseratit, ahogy mi pl. zakót vásárolunk. Persze ez túlzás, de „abban a körben” egy 2 éves autó már nem biztos, hogy reprezentálja a megfelelő társadalmi hovatartozást.
Kb. egy évvel ezelőtt pl.: egy fekete olasz, karbantartott gép volt a neten 8.5 millióért. A Maserati nem a sufniszerelők gépe. Mivel hatalmas motor van benne, keveset futnak odakint is. Általában ügyvezetők, cégtulajdonosok hajtják, azt is óvatosan (legalábbis a km-ek szempontjából). Sokszor lehet megkíméltebb példányokat 40-60 ezer km-el megcsípni. Ezek talán tényleges km-ek.
A szerviz drága, de mi a drága egy 36.000.000 Ft értékű (alapár) autó esetében? A nagyszervízt, ha jól tudom 50 e Km-nél, megúszom 1,2 M Ft-ból, akkor jó vagyok (ez 4000 eur – ez a kinti igazgatói fizetésekhez képest nem túlzó). Persze eszi a gumit, a féket, a kuplungot, kipufogó rendszert. Egy 400 lóerős gépnél ez nem túlzás.
Miért szereti az ember?
Az elérhető Ferrari /„kategória”. Ez egy másik liga. Egy kevésbé feltűnő autó talán, de ugyanúgy három utca hallja minden reggel, hogy elindulsz vele otthonról, és a belső enteriőr (!): nagyon sok marha adta ez életét, hogy ilyen legyen…
Amúgy is, ez nem a fő autód, hétköznapokra van másik.
Fogyasztása? Ezt egy Ferrarinál megkérdeznék? [Szerintem nem. Ezt nem illik (ott).]
Pontosabban nem tétel.
Üdv!