Használt Passat, Mondeo, Avensis, Vectra. Melyik olcsóbb?
Piaci körkép: a középkategória slágerei használtan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Családok és vállalkozások álomautói a középkategóriások. Használtan vajon melyik mibe kerül a legnépszerűbbek közül?
Noha múlt heti, a legnépszerűbb kompaktok használt példányainak árát vizsgáló körképünkben azt írtuk, hogy egy kompakt már elég nagy, e kijelentést nyilván temérdek családos ember meg tudná cáfolni, amikor csak egy hétvégére szeretnének elutazni a nagyszülőkhöz esetleg babakocsival és néhány bőrönddel. Amire a családoknak legalább szükségük lenne, s amit az üzleti élet is minimumként elvárna imidzs és utazási komfort okán egyaránt, az a klasszikus középkategóriás autó, akár konzervatív négyajtós, de ládányi csomagtérrel kiegészített karosszériával vagy praktikusabban rakodható ötajtósként, esetleg mindent elnyelő kombiként.
Vajon az elmúlt évek topmodelljei miként kaphatók meg használtan? Mi számít egyáltalán topmodellnek? Az eladási éllisták alapján váltakozó sorrenddel, de szinte állandó dobogós a Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Vectra trió, de be kell vallani, volt olyan év, amikor a Toyota Avensis az Opel Vectrát a trónról letaszítva bejutott a dobogósok közé. Így hát utóbbi négy modellt vizsgáltuk 10-12, 6-8 és 2-4 éves korosztályban általánosságban, valamint 10, 6 és 2 éves modellként, a középkategóriában dominánsabb dízelmotorral.
10-12 évesen, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Mondeo | 1.6, 1.8, 2.0 (aut. is), 2.5 V6, 3.0 ST 220, 2.0 Di, 2.0 TDCi |
440 000-1 950 000 |
Opel Vectra | 1.6, 1.8, 2.0, 2.5 V6, 2.6 V6, 2.0 DTI, 2.2 DTI - automata is |
590 000-1 800 000 |
Toyota Avensis | 1.6, 2.0, 2.0 D, 2.0 D-4D | 785 000-1 369 000 |
Volkswagen Passat | 1.6, 1.8 T, 2.0, 4.0 W8 4Motion Tiptronic 1.9 PD TDI, 2.5 TDI |
650 000-2 100 000 |
2002-es modellek legfeljebb 2,2 literes dízelként
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Mondeo | 90-115-130 LE | 184 753 | 1 006 411 |
Opel Vectra | 101-125 LE | 170 500 | 1 321 000 |
Toyota Avensis | 110-116 LE | 166 400 | 1 316 333 |
Volkswagen Passat | 100-130 LE | 202 752 | 1 526 816 |
6-8 évesen, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Mondeo | 1.8, 2.0 (aut. is), 2.5 V6, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi |
950 000-2 600 0000 |
Opel Vectra | 1.8, 2.2 Direct, 2.8 V6 OPC, 1.9 CDTI, 2.2 DTI 3.0 V6 CDTI |
1 190 000-2 999 000 |
Toyota Avensis | 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 D, 2.0 D-4D, 2.2 D-CAT | 1 350 000-2 699 000 |
Volkswagen Passat | 1.6, 2.8 V6, 1.9 PD TDI, 2.0 PD TDI | 1 370 000-3 560 000 |
2006-os modellek legfeljebb 2,2 literes dízelként
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Mondeo | 115-130-155 LE | 143 081 | 1 833 000 |
Opel Vectra | 120-150 LE | 153 036 | 2 218 636 |
Toyota Avensis | 116 LE | 168 123 | 2 344 500 |
Volkswagen Passat | 105-140-170 LE | 160 392 | 2 654 323 |
2-4 évesen, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Mondeo | 1.6, 2.0, 1.8 TDCi, 2.0 TDCi, 2.2 TDCi | 2 190 000-5 750 000 |
Opel Vectra | 1.8, 1.9 CDTI | 1 819 000-4 400 000 |
Opel Insignia | 1.6, 1.8, 1.6 T, 2.8 V6, 2.0 CDTI | 3 750 000-7 090 000 |
Toyota Avensis | 1.6, 1.8, 2.0, 2.0 D-4D, 2.2 D-CAT | 2 499 000-6 690 000 |
Volkswagen Passat | 1.6, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 T FSI, 1.6 CR TDI, 1.9 PD TDI, 2.0 PD TDI, 2.0 CR TDI |
2 450 000-6 390 000 |
2010-es modellek legfeljebb 2,2 literes dízelként
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Mondeo | 100-115-125-140-175 LE | 90 484 | 4 206 583 |
Opel Insginia | 130-160 LE | 64 475 | 5 323 857 |
Toyota Avensis | 126-150-180 LE | 51 990 | 5 603 909 |
Volkswagen Passat | 105-110-140 LE | 67 270 | 4 932 421 |
Persze a vevők a fiatal középkategóriások sorából is leginkább dízelt vennének – talán hibásan, hiszen szerviz- és üzemanyagköltségből is komolyabbakra számíthatnak, mint a megkímélt benzinest vásárlók, s azt autógázossá alakíttatók. A legjobb használt példány pedig a 2 éves, hát lássuk, olyan korú, gázolajos példányok között milyen ársorrend alakul! Nem okoz túl nagy meglepetést, hogy a Ford Mondeo a legolcsóbb, igaz, még csak elvétve akad a 2010-ben frissített szériából, inkább az azt megelőzőek dominálnak. Szintúgy nem váratlan fordulat az Opel Insignia második helyezése sem, az viszont igen, hogy a fiatal példányok közül nem az amúgy legdrágábbnak tűnő Volkswagen Passat, hanem a Toyota Avensis az árcsúcs tulajdonosa. Az ok persze itt sem más, mint a modellváltás, a 2010-es Passatok között még akad a mostaninál régebbi arcú hatos, míg az Avensisek már kivétel nélkül a harmadik generációsak.
A középkategória vevői tehát nem elsősorban az emblémát, az adott modell frissességét is díjazzák, s a piac e szerint áraz. A modellváltások előtti példányt választva kedvezőbb ár kapható, de sok esetben érdemes lehet a frissebb verzióra áldozni, különösképp a szegmensben talán méltatlanul, de kedvezően olcsónak számító Ford Mondeo esetében, ahol a sokat jelentő generációváltások felára nem is olyan nagy – mint például kombijának csomagtere.
Köszi szépen! Persze árhoz mérten keresem a legoptimálisabbat.. Egyébként egy 1,9-es TDI átlagban mennyi km-ig húzhatja? 4-500.000km?( már ha normálisan használták, és nincs különösebb baja)
A környezetvédelmi szabályok meg a globalizáció segítségére jött létre európában… Én úgy tudom ,hogy japánban a 80-as években már voltak ilyen normák…. Európában azért hozták létre ennyire hirtelen a normákat ,hogy sok pénzbe kerüljön egy új autót fejleszteni….
Azért közel se keverjük össze kettőt. Ha úgy közelitjük meg akkor a kamionokat a multik használják a legtöbbet és a gyárak azért nem szívesen vesznek ki a zsebükből sok pénzt,mert ugye bár globalizáció van. Az is más kérdés ,hogy mekkora hengerűrtartamra jut a leadott erő… Az új reanult 1.6 dci 130 le…. Az új mercedes actros legalább 16literes motorral 800le… Akkor miről beszélünk? Ha a régi dieselt tuningoltad akkor annak is sokkal kisebb lett a futásteljesítménye… Meg hát mi kisfogyasztók vagyunk és a kisembert le kell húzni…. Ez a globalizáció lényege ,hogy a kicsi szívjon a nagy meg mégnagyobb legyen….
Sziasztok. Látom, hogy sok itt a tapasztalt „szakember”. Autóvásárláson gondolkodom, kb 1 millió értékben, és érdekelne a véleményetek, hogy ilyen összegért melyik autó a legoptimálisabb? VW autókban gondolkodom elsősorban dieseles passat,golf, mivel ezek tetszenek.
Mi a véleményetek, jó választás lenne?
Igen, mindegyiken van turbo, igazad van. Csak példák 12-16l közé.
Nem vagyok nagyon otthon tehergépjárművekben, márkákat, típusokat ismerek, tudom mit kell bele tankolni, de részletesen a felépítésüket nem ismerem. Eddig úgy értesültem róluk hogy nincs rajtuk feltöltő, utána néztem, van mindegyiken, úgyhogy köszönöm a korrigálást.
Összehasonlításnak versenymotorok, és széria, közútra tervezett motorok között nyilvánvalóan helye nincs, (ezért írtam az evo-t) de mintegy szemléltetni azt, hogy mennyit jelent egy feltöltő a motor élettartamában, arra nagyon jó. Minél nagyobb teljesítményt próbálunk belőle kihozni, annál rövidebb ideig tart. De most ahogy visszaolvastam a kommentemet, én nem tagoltam szét eléggé a szöveget (illetve lényeges mondatot kihagytam belőle), amiért így utólag elnézést.
Der milan: nem azt írtam hogy kamionokban ÉS BUSZOKBAN, hanem hogy kamionokban.
Én is írok akkor pár példát:
Scania: 12l: r380, r420, r440, r470, r480,
13l: r360, r400, r440, r480
16l: r500, r620, r730
Volvo:13l: FH420, 460, 500, 540
16l: FH16: 540, 600, 700, 750
„Gratulálok! Egyedül szőtted bele ezt a hatalmas ökörséget vagy valaki segített? Érdemben nem reagálnék rá mert felesleges…”
Köszönöm.
Ezzel most konkrétan mi volt a baj? Világosíts fel kérlek, és örülnék neki ha érdemben embernek néznél annyira, hogy válaszolsz. Szerintem én is ember vagyok, tévedhetek, nem kell egyből leoltani. Én közel nem használtam olyan stílust, mint amilyet te megütöttél velem szemben. Ezért pedig én gratulálok neked. Kibírhatatlan ember lehetsz, örülök neki hogy nem ismerlek személyesen.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M12
http://www.bmwblog.com/2012/04/30/the-spun-bearing-bmw-m1213-f1-engine-and-bangaluru-through-the-eyes-of-a-car-guy/
http://f1vilag.hu/cikk/20080227/A_TAG-Porsche_motor_diadala
Ezen honlapok üzemeltetőinek pedig írj egy-egy levelet a félreinformálásért, és hogy javítsák ki az adatokat, mivel ahogy te mondod, ez egy hatalmas ökörség.
vidi500:
Tudok róla, messze van tőle. De attól még túlzásnak tartom azt, amit egyesek elengednek, nagyon sokszor hallom azt hogy nem bírja mert dízel, sok lesz vele a baj mert dízel, sz*r mert dízel, mondván ezt úgy, mintha bármelyik benzines az örökkévalóságig menne, úgy, hogy még csak olajat sem kell cserélni. Azért az meg a másik véglet.
Az esetleges félreértésekért pedig a továbbiakban előre is elnézést kérek. Én nem fogok vitázni senkivel, ezt most megmondhatom. Többször reagálni sem fogok olyan kommentekre, amik a minimális stilisztikai elvárásokat nem érik el.
[b]„kamionokban pl 12-16 literes motorok is gyakoriak. 1 millió km feletti futásig gond nélkül bírják,”[/b]
Ez igaz, csak azt se felejtsük el, hogy azoknak a motoroknak a közúti használat során a főtengely fordulatszáma 800-1500 ford/perc között mozog! (Persze turbós motorok)
Hol van az a fordulat a személykocsiknál általánosan használt 4-5-6000-es fordulatokhoz?
Bankos céges autó volt igazolt előélettel, és szerencsé(m)re normális gazdája volt, aki vigyázott rá. A tankolásra nagyon odafigyelek, mindig normális kútra megyek, és gyakran kap prémium gázolajat. Tisztában vagyok a meghibásodások veszélyeivel, de az évi kb. 300-350ezer megtakarításból (az előző benzineshez képest) akár fedezhetők is ezek a kiadások. Két év alatt mint már írtam csak a kuplungozás volt extra kiadás, bár az is tekinthető kopónak, az előzőn is kellett cserélni.
A márkaszervizeket viszont ajánlatos nagyon messze elkerülni, mert ott nem javítanak, csak cserélnek ha kell, ha nem, és a szükséges javítási összegnek akár az 5-10szeresét is elkérik!!!! Például képesek a lekormolódott turbót kicserélni, holott kb. másfél órás munkával megoldható a ki-beszerelés és a tisztítás! Hát az ilyen esetek miatt kering az a sok rémtörténet a dízelekről!!!
„Azért vannak a jó barátok….” Aki régóta otthon van a VW világában, és megfelelő ismeretségekre és kapcsolatokra tesz szert, az sok-sok tíz és százezret érhet a lehúzós magyar autószerelői ValóViágban. Kedves arni, egy tökéletes állapotú, igazoltan keveset futott bontott kettős tömegű lendkereket 30ezerért vettem, komplett vadonatúj Sachs kuplungszett 50 körül volt, profi VW szerelő (nem sufnis!!!) baráti alapon 15-ért kicserélte. Ez is MAGYAR mód, csak valószínűleg előtted ismeretlen ez a világ. Egy Bosch PD elem szettet 80-100ezer körül meg lehet venni, amiről te beszélsz, az a Siemens csúcs a 2.0 140 lovashoz való. Mivel sajnos sokat megyek városban, a turbó néha lekormolódik, ezért évente egyszer szétszedik és kitisztítják az EGR szeleppel együtt. És mindezért elkérnek vaskos 8.000 Ft-ot. Részecskeszűrőm gyárilag nincs… Egyéb kérdés?
Jók ezek a cikkek Mátyás, de én pl. hiányolom hogy keveset foglalkoztok a 20év feletti youngtimer kategóriával vagy éppen a veteránokkal. Nagyon sok cikket lehetne írni a témáról, remélem olvashatok majd.
Omegákhoz én nem értek csak a Mondeóhoz.
Én sem értem hogy miért van ekkora ellentábora a diesel-üzemű motoroknak.
Elég széleskörűen használják őket, teherszállító hajókban, vonatokban, busz, kamion. Mind ilyenekkel megy, ráadásul nem egy 1.9-es játékmotorral, kamionokban pl 12-16 literes motorok is gyakoriak. 1 millió km feletti futásig gond nélkül bírják, de említsük meg, hogy nincs rajtuk turbo. Szóval nem az üzemanyag fogja tönkretenni, ha egy lancer evo-t nem úgy kezel az ember ahogy kellene (pl. üzemi hőmérséklet) azon is tönkremegy, hiába benzines.
Vagy akár BMW 1.5-ös benzines turbóiról is beszélhetnénk, amiket még anno a brabham-nak készített 1000 lőerő felett, vagy a TAG-Porsche stb. Azok sem voltak hosszú életűek, pedig benzinnel mentek.
Mostanában egyre gyakrabban olvashatók olyan „szakértői” cikkek, melyek le akarják beszélni az embereket a dízelekről, mondván hogy a benzines fenntartása, szervizelése (és néha még a tankolása is (!)) mennyivel olcsóbb… Nos a saját tapasztalatom valahogy épp az ellenkezőjét bizonyítja. Én egy „egyhatos” benzines autóból ültem át egy 1.9 PDTDI-be már több, mint két éve, így mindkét oldalról van tapasztalatom. Félve vágtam bele a PDTDI projektbe a sok félrevezető cikk miatt, de a lehető legjobb választás volt!!! 7 év, 220ezer km után (ebből 40ezer az enyém) az autó tökéletesen teszi a dolgát, 1-2 kopó alkatrészen kívül csak egy sajnálatos vezetési baki következtében kuplungot és kettős tömegű lendkereket kellett cserélni, melynek a költsége nem érte el a 100ezer forintot sem!!! Persze nem márkaszervizben… A benzines autó motorját ennek a két és félszereséből tudtam felújittatni anno… az üzemanyag fogyasztás 10 literről 6-ra csökkent, ez 100 km-enként ~1.700 Ft, 20ezer km-re „csak” 350ezer Ft különbség a dízel javára! Aki vezetett már ilyen autót, az tudja, hogy mit jelent 310 Nm nyomatékkal autózni, össze sem hasonlítható egy sima benzinessel! Persze ki lehet fogni olyan dízelt, amit előző gazdái gondatlanul kezeltek, annak nyilván magasabbak lesznek a szerviz költségei, de egy gondos kézben kezelt dízel akár 500ezer km-t is elmehet komolyabb probléma nélkül, ugyanez egy benzinesről nehezen képzelhető el…
Az is igaz, hogy érdemes alaposan megismerni a különböző motorváltozatokat, mert ahogy a VW legjobb, legsikeresebb 1.9-esei a 105 és a 131 lovas PD-k, addig a 2.0 140 lovasról PDTDI-kről tényleg sok rosszat hallani. Véleményem szerint nehéz általánosságokban ítélkezni, mert hatalmas különbségek vannak még az egyes márkák típusai között is.
Köszönöm Mátyás!!!!!!!!! Más magyar és külföldi oldalakon már annyit koptattam a számat (ált. a hozzászólók körében), hogy az már nem igaz. Végre valaki „elismeri” hogy igazam van.
Igen, a gyár szerint az MK2, de a szakma rendszerint nem veszi második generációsnak a hatalmas mandulaszeműt, hiszen az lényegében csak egy erősen frissített első kiadás volt.
Az egész cikk alatt nem történt egy félreértés a Mondeo generációi között? Az itt említett „első generáció” már MK2 volt a gyár szerint is ’96-tól 00’ig gyártva… Ha tévedek elnézést 🙂
Kedves Milán!
Felvesszük a repertoárba az ötletet, melyet természetesen köszönettel vettünk!