Használt Forddal márkaszervizbe? Neten jelentkezve olcsóbb!
Fizetett hirdetés
Online foglalással kedvezőbb díjat ad a Ford márkaszerviz
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden autót a gyártója ismer a legjobban, a Fordnál különösen kedvező szervizdíjakat kapnak az idősebb példányok gazdái. Főként netes bejelentkezéssel.
A legújabb technológiákkal felszerelt autók is csak akkor őrzik meg gyári állapotukat, amennyiben megkapják a megfelelő karbantartást. Azt pedig leginkább a gyártói szervizháttértől remélhetjük. Nem szabad megijedni attól, hogy a kisebb műhelyek rezsióradíjainál magasabbakkal dolgoznak, ugyanis a magasabb díj egyrészt sokkalta komolyabb műhelyt és felkészültségű gárdát kínál, másrészt a márkaszervizek nagyon szigorú időnormák szerint dolgoznak. Így a ráfordított kevesebb idő és a magasabb óradíj szorzata sokszor nem is ad magasabb végösszeget, mintha papíron olcsóbb másik műhelybe vinnénk autónkat. A munkákra garanciát kapunk akkor is, ha olyan idős autóval járunk a márkaszervizben, amelyre eleve kedvezményt kapunk. A korosodó hazai autópark miatt számos márka bevezette az idősebb autókra szóló speciális, kedvezményes árait. A Ford az 5 évnél idősebb példányok igényeire kifejezetten költséghatékony megoldásokat kínál a Motorcraft[/url] program által.
Nem kevésbé pénztárcabarát ajánlat az előzetes átvizsgálással együtt adott műszaki vizsgáztatás 23 900 forintos ára, de gyakorlatilag mindenféle kisebb és nagyobb javításra is van kedvezményes tarifa. Utóbbi felettébb hasznos ahhoz, hogy használt Fordunk is gyári törődést kaphasson, így a lehető leghosszabb élettartamot és megbízhatóságot adja anélkül, hogy vagyonokat költenénk rá.
A Ford Motorcraft szolgáltatások körébe tartoznak a gyors karbantartási ajánlatok, amelyek az idős autóknál gyakrabban felmerülő javításokat és cseréket tartalmazza. Télen például aktuális lehet egy akkumulátorcsere, de nem árt odafigyelni az ablaktörlők állapotára sem az esős ősz beálltával. Ha elkopott a korábbi gumiabroncs, vagy még nem vettünk autónkra, újat, akkor erre is találhat számos megoldást a Ford márkaszervizekben.
Szép cikk.
A fotók is.
Kár, hogy a valóság tök más.
Én két márkaszervizben szereztem tapasztalatot.
Elképesztő hozzá-nem értésről adtak tanúbizonyságot.
Lesújtó véleményem van a Ford márkaszervizekről.
Mai sztori: nekem Daewoo Lanosom van, nullkilométeresen vettem. 10 éves korában még az időszakos szervizeket egy vidéki márkaszervizben csináltattam. Annyival olcsóbb volt, mint a budapestiek, hogy megérte. Most sajnos szét kellett bontani a motort, mert elkezdte enni a vizet. A termosztát nem tömítőgyűrűvel, hanem fekete tömítőpasztával volt betéve.
Alapjában nem volt rossz az ott elvégzett munka, de azért ilyen „apró” dolgokra ők sem adtak. Hiába a folyamatos képzés, a gyári technológia.
Más: alig egy éves volt a kocsi, nem adta meg az elsőbbséget egy Skoda. Összeért a két kocsi eleje. A gyárinak minősített karosszériaműhely (egyébként egy családi ház kertjében kialakított kétállásos műhely volt) olyan munkát végzett, hogy (az akkor még létező) Daewoo helyében páros lábbal rúgtam volna ki őket. Sajnos utolértem később egy vonóhorgot, mivel még élt az átrozsdásodás elleni garancia, megint csak oda kellett vinni a kocsit. Úgy húzták ki, hogy sírtam: egy a betonban lévő lyukba beraktak egy vasrudat, és kötelet kötöttek a sérült részre, és elkezdték tolatva rángatni. Ha akkor már lett volna kamera a telefonokban, fölvettem volna, és beküldtem volna az importőrnek, hogy kit neveznek ők márkaszerviznek. Szóval nem minden az, amit annak hívnak.
Tipikus márkaszerviz pr cikk.
Meg is állhatná a helyét egy ideális világban, de olyan nincs pláne nem magyarországon.
Még nem volt szó róla de mostanság rájár a rúd a hazai márkaszervizekre, sőt sima szervizekre is a szerelők és karosszériás munkaerőhiány betesz nekik. Én ennek örülök, mivel a maradék emberanyaggal kell megoldaniuk, akiket talán érdemes lenne megbecsülniük.
Igaz ez az országban nem nagy divat, nemsokára lehet hogy nem lesz ki dolgozzon idehaza a szervizekben.
Nem is mennek külföldre a szerelők hanem futnak.
Én most is azt mondom jó részük amiért nem volt megbecsülve nem is végzett igazán színvonalas munkát csak összedobta. Vannak rosszabbak is akik úgy dolgoztak hogy szó szerint kárt csináltak az autóba na ők az igazi vadállatok.
Sajnos maradtak még becsületes szerelők megfelelő tudással szervizvezetés által átkúxva.
Őket lehet dícsérni, csak nem sokáig mert van miért panaszkodniuk. Vagy lelépnek vagy váltanak, vagy kivárják a nyugdíjat.
Te! vigyázz magadra, ne káromkodj, ne bazegolj.
Már megint miért kötekedsz te átok!
Másokat hazugozol mikor te vagy a legnagyobb hazug.
Hát bazeg, ha embered öltönyös munkafelvevőnek adta le a kocsiját, akkor az APEH-nél volt, nem a Ford szervizben. Ott ugynis öltönyben sokszor még az értékesítő sincs, nem még a munkafelvevő.
Hazudógép vagy.
Fogorvoshoz is úgy jársz, hogy alapszinten fogorvos vagy?
Bazeg ezzel mi a bajod? Az, hogy ennyiért a sarki Jóska bácsi se csinál meg neked egy olajcserét?
Gergeli, szerinted a te egy nyomorult példád alapján van neked jogod szerelők tucatjait, százait lefikázni?
Amit állítasz, az pedig nem igaz. Nem tudod bizonyítani, hazudsz, húzzál el.
Lassan minden hétre jut legalább egy márkaszerviz fetisiszta cikk. Aztán a hozzá egyáltalán nem értők meg zabálják mint a sáskák! Mint ha a márkaszervizben nem emberek, hanem valami csodalények dolgoznának, akiken kívül nem látott még megbontott autót az úristen sem! A számomra legdühítőbb az volt, amikor a tulaj bevitte a márkaszervizbe /népkocsi/ az autóját, és vitte hozzá a GYÁRI alkatrészeket. Aztán csodák csodájára a munka elkészültére minden alkatrész átváltozott olcsó utángyártottá. A gyári cuccok érdekes módon a szerelő szekrényébe vándoroltak. És még sorolhatnám! Néhányszor dolgoztam utánuk! Érdekes módon egyébként hozzám a népkocsi szerviz trógerságai jutottak aránytalanul nagy százalékban más márkákhoz képest. De persze „ilyen nem fordulhat elő egy márkaszervizben” Ha csak egy madarat fognak minden egyes cikkel, nekik már jó!
Mi ez a Fordnak nyalizós duma? Nekem S-maxom van (9 éves), nem járok vele szakszervizbe, mert hozzá nem értő trógerekkel vannak tele, pofátlan magas áron dolgoznak. Arc van, tudás semmi.
Pont tegnap hallottam két sztorit Ford márkaszervizről:
az egyik arról szólt, hogy a motorban két alkatrészt nem rögzítettek vissza szerelés után. Ez csak figyelmetlenség. A másik, viszont sokkal durvább: emberünk leadja az autóját az öltönyös munkafelvevőnek, bemegy a váróba, ablakon át látja a kocsiját. 30 perc múlva, miközben a kocsit még csak meg sem közelítette szerelő, jön az öltönyös a számlával, hogy elvégezték az olaj és olajszűrő-cserét. Az autótulajdonosok többsége, aki feltétlenül megbízik a márkaszervizben, észre sem vette volna. Csak amikor néhány ilyen kimaradt olajcsere miatt gyorsabban elhasználódik a motor, ment volna kis szervizbe, ahol lelkiismeretesen elvégzett javítással még menthető a motor, viszont nem 500.000-ért, mint a márkaszervizben, hanem mondjuk 280.000-ért.
Nem csak Fordoknál van persze ilyen. Jaguaros sztori: emberünk megy a Cél Motorshoz (akkor még ők voltak a Jaguar márkaszerviz, akinek volt velük tapasztalata, az utána inkább Bécsbe hordta a kocsiját), hogy elhozza az időszakos szervizen ott lévő kocsiját. Számlán féktárcsa, fékbetét csere. Emberünk kérdezi a munkafelvevőt: „és ezt mégis hogy végezték el? A kerékőrcsavar ugyanis nálam maradt…” Munkafelvevő pirul, számlát korrigál. (Kérdéseim: egyáltalán valamit csináltak a kocsival? Ha egy ilyen javítást szükségesnek látnak, nem kéne fölhívni ajánlattal a kuncsaftot?)
Megint másik sztori, ez Peugeot: egyik barátom 406-osát 100.000 km környékén, jelentősen megnőtt fogyasztás jellemezte, ráadásul az első fékbetét/féktárcsa csere után 20.000 kilométerrel megint cserélni kellett a ezeket. El akarta adni az autót, mondván, hogy már sok baj van vele. Mondtam neki, vigye el először egy specialista kisebb szervizbe. Elvitte. A szerviz véleménye: a légszűrőt valószínűleg az eddig lefutott 100e körüli kilométer alatt egyszer sem cserélték. (De persze az időszakos szervizszámlákon mindig rajta volt.) A féknyergeket a betétcserekor nem ellenőrizték, meg voltak szorulva, ezért kopott el a fék 20e km alatt. Az autó utána újból jó lett, és még 5 évig maradt a család kedvence.
Tanulság: az teljesen mindegy, hogy milyen célszerszámok állnak rendelkezésre, és milyen képzést kapnak a szerelők, ha amúgy emberileg selejtesek. Persze kisebb szervizekről is lehet hasonlóan kacifántos sztorikat hallani, lehet, hogy még durvábbakat is. A lényeg, hogy legyen bennünk egy egészséges kételkedés abban, hogy a szervizben mindent megcsinálnak, amit mondtak. Értsünk legalább alapszinten az autóhoz, legyünk képesek legalább a légszűrőházba benézni, hogy friss-e a légszűrő benne egy szerviz után, nézzünk egyből egy olajszintet, és vizsgáljuk meg, hogy friss, aranybarna-e az olaj, vagy fekete, és az sem baj, ha esetleg rálátunk az olajszűrőre, azt is megnézzük, hogy újnak néz-e ki, vagy sem. (Bár egy rutinos csaló biztos legalább megtörölgeti.)
„Használt autónál sem szabad megfeledkezni a rendszeres karbantartásról”
🙂