Használt Corsa, Fabia, Fiesta és Swift. Melyik olcsóbb?
Piaci körkép: a legnépszerűbb használt kisautók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megnéztük, hogy használtan, három korcsoportra bontva vajon melyik mennyibe kerül a kisautó-kategória idehaza legnépszerűbb modelljei közül.
Mifelénk sokaknak egy kisautó Az autó, mert nem kell nagyobb vagy mert nem telik nagyobbra. A tehetősebb családoknál második-sokadik kocsiként szolgálnak, a cégeknél ezerszám futkosnak és szolgálnak megannyi kéz között és talp által taposva - a kompaktok és a középkategóriások után a kisautó-kategória legnépszerűbb modelljei között néztünk szét korcsoportokra bontott áraikra koncentrálva. Főszereplőink a Ford Fiesta, az Opel Corsa és a Skoda Fabia, illetőleg három a magyar igazság és egy a ráadás alapon a mi autónk, a Suzuki Swift. A Polo vagy a Yaris és a többiek kiestek.
Bár valamelyikből kombi és szedán is készült (Fabia), többségüket pedig háromajtósként vagy épp kisáruszállító kivitelben is gyártották (és gyártják napjainkban is), összeállításunkban a legkedveltebb ötajtós, benzines verziókra figyeltünk. A Használtautó.hu oldalon szereplő hirdetések közül a fényképeseket vettük figyelembe árral, alapkövetelményként még érvényes magyar okmányokat, legfeljebb 12 éves kort, legalább 6 hónap műszakit, klímát és normál állapotot vártunk el. Elsőként a 10-12 évesekből merítettünk, ez a B és a C Corsa, az első Fabia, a negyedik generációs Fiesta és - nekünk, hazai gyártásból - az első Swift halmaza. A Fordra és az Opelre átlagosan tágas utas- és csomagtér, minőség és színes motorpaletta jellemző (még egyszer: csakis a benzineseket néztük azon az elven, hogy egyrészt a dízel nem feltétlen való kisautóba, másrészt nem éri meg, harmadrészt növeli a meghibásodási kockázatot), a Skoda ekkor már szinte Volkswagen volt, de kizárólag 1.4-es blokkal, a Suzuki bezzeg még a "papírkasztnis", a szűk, a spártai, a régi, 8 vagy 16 szeleppel. A légkondin túl majdnem mind egy vagy két (olykor négy) légzsákkal, szervokormányosan, ABS-szel, elektromos ablakkal, például. A Swiftből automata váltósat, sőt összkerekest is láttunk, kuplungnélküliséget a Corsa is adhat.
10-12 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 | 598 000-900 000 |
Opel Corsa | 1.0, 1.2, 1.4 | 575 000-1 180 000 |
Skoda Fabia | 1.4 | 549 000-990 000 |
Suzuki Swift | 1.0, 1.3 | 358 000-829 000 |
Látható, hogy általánosságban véve és 10-12 éves korban messze a Swift a legolcsóbb, nézzük, egészen konkrétan mennyivel is, ha 2002-es modellekre szűkítjük a kört.
2002-es modellek öt ajtóval és alapmotorral
Nos, talán meglepő, de a 10 éves, papíron egész keveset futott Swiftek a jelek szerint drágábbak a Fiestáknál (figyelem, Swiftből csak 1.3-as játszik, abból is főleg már az erősebb 16 szelepes), a szigorúan nem B, hanem C Corsa háromhengeresen viszonylag frissnek, modernnek számít a 2002-esek mezőnyében, ezért az árlépcső. Maximum 700 ezer forintos kisautót keres 5 ajtóval, benzines alapmotorral és klímával? A Fiesta vagy a Swift az ön autója.
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Fiesta 1.3 | 60 | 128 000 | 623 000 |
Opel Corsa 1.0 | 58 | 139 000 | 890 000 |
Skoda Fabia 1.4 | 68 | 175 000 | 776 000 |
Suzuki Swift 1.3 | 68-86 | 86 000 | 663 000 |
Ugorjunk pár esztendőt, lássuk, miként változik a helyzet a 2004-2006-os példányokat vizslatva. Az előző korosztályhoz képest (picit) újabb lett a Fiesta és (nagyon, leginkább) a Swift, míg a (továbbra is C) Corsa és a (még mindig első generációs) Fabia csupán frissített. Na jó, Corsából 2006-ban már megérkeztek a kövér D-fecskék is, ám csak néhány példánnyal.
6-8 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4 | 749 000-1 500 000 |
Opel Corsa | 1.0, 1.2, 1.4 | 799 000-1 800 000 |
Skoda Fabia | 1.2, 1.4 | 689 000-1 399 000 |
Suzuki Swift | 1.3, 1.5 | 939 000-1 790 000 |
Utólagos engedelmükkel a Fabiákból egy kirívóan drága (2,4 millió forintos árú) és a Swiftek tömkelegéből egy feltűnően olcsó (700 ezer forint alatti árú), normál állapotúnak feltüntetett, de nem túl jó karban lévő példányt nem vettünk számításba. A Skodánál megjelent az 1,2 literes, a Suzukinál az 1,5 literes motor. Fókuszáljunk a 6 évesekre: vajon melyik a legolcsóbb?
2006-os modellek öt ajtóval és alapmotorral
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Fiesta 1.3 | 69 | 67 000 | 1 013 000 |
Opel Corsa 1.2 | 80 | 60 000 | 1 329 000 |
Skoda Fabia 1.2 | 64 | 74 000 | 1 061 000 |
Suzuki Swift 1.3 | 92 | 84 000 | 1 248 000 |
Szóval az élen nem változott a helyzet, maradt a kedvenc és pár példánnyal már 2006-ból is D jelű, új Corsa a legdrágább. A legfickósabb, csomagterével legszerényebb mokány Swift feljött másodiknak, azaz aki 1 millió forint környékén keres jó kis 6 éves autót benzines alapmotorral, 5 ajtóval és klímával, annak - a legnépszerűbbekből - a Fabia és a Fiesta lehet reális alternatíva.
És akkor térjünk rá a legfiatalabb korosztályra, a 2-4 éves használt Corsa, Fabia, Fiesta, Swift társaságra. A Corsa már egyértelműen D (némi facelifttel), a Fabia új (bár nem sokat változott), a Fiesta vagy az elődből a legvége, vagy épp már nagyon új, a Swift dettó.
2-4 éves benzines 5 ajtósok, általánosságban
Modell | Motor | Ár (Ft) |
Ford Fiesta | 1.25, 1.3, 1.4, 1.6 | 1 190 000-2 950 000 |
Opel Corsa | 1.2, 1.4 | 1 399 000-2 749 000 |
Skoda Fabia | 1.2, 1.4 | 1 399 000-2 350 000 |
Suzuki Swift | 1.2, 1.3 | 1 220 000-3 299 000 |
Hát igen, időközben a Swiftnél beköszöntött a már nem annyira a mi autónk jelenkor a szériában ESP-s, 7 légzsákos újdonsággal, de a Fiestánál is hatalmas az árolló. Nézzük a 2010-eseket, úgy tisztább lesz a kép.
2010-es modellek öt ajtóval és alapmotorral
Modell | Teljesítmény (LE) | Átlagfutás (km) | Átlagár (Ft) |
Ford Fiesta 1.25 | 82 | 29 000 | 2 473 000 |
Opel Corsa 1.2 | 86 | 4 000 | 2 624 000 |
Skoda Fabia 1.4 | 86 | 41 000 | 2 163 000 |
Suzuki Swift 1.2, 1.3 | 92-94 | 14 000 | 2 460 000 |
A Corsát nyugodtan kikiálthatjuk a négyesfogat mindenkori legdrágábbjának, persze ha egy Polóval, egy Yarisszal vagy akár egy Jazzel mérkőztetnénk, nem tűnne ennyire magas árúnak. A Fiestánál a modell- és a szemléletváltás alaposan megdobta az ázsiót, ugyanez igaz a Swiftre, amely gazdag ellátmánnyal igyekszik feledtetni méretbeli hátrányait. Cserébe 2,46 millió forintos átlagáron kvázi új demóautókhoz lehet jutni, és ennek fényében már nem is rossz bolt egy félig-meddig azért magyar kocsi alig használtan - nagyságrendekkel olcsóbban az újkori listaárhoz viszonyítva.
Igazából a régi swift ami képes hat alatti fogyasztásra normál vegyes használatnál…. A jimmy közuton benyalja a 7-8 litert es országuton épp hogy használható…. Ignis a hátsó merevtengelye miatt pattog… Azzal olyan 7 liter körül lehet vele járni…. A pattogása közuton rossz. Földesuton pont jó…
Én így spontán Rav4-et mondanék, SX4-et, Jimny-t, Vitarat. Ezeket ajánlom földútra. Persze nem mindegyik felel meg a feltételeknek.
És milyen márkák jöhetnek szóba?
Der MIlan!! A futoműve sem nem lágy ,se nem kemény…. A szerintem az autó közuti használatba picit magasan van( főleg a kínézet miatt) . Ha én ilyen swiftet veszek akkor egy picit ültetek rajta… A kasztni a 80-as évekbeli tervezése miatt nyeklik egy picit, de toronymerevítővel teljesen versenyképes…. A földuton is lehet szerintem hasznalni… Max az ignis es a terepjarók lennének ideális választások… De ha a földút nem vészes nyugodtan lehet ilyet venni ,mert sok alkatrész van a piacon és olcson, illetve ezeket még a régi ladás szerelők is megtudják javítani…
Hát nem igazán. Ha félti a kocsiját akkor nem javaslom, ha meg nem érdekli akkor nyomhatja neki. 😀
Kizárólag a suzuki jöhetne szóba!
Ha valami nagy ritkán tönkre menne benne 1ft-ért beszerzem:)))
A futóműve szerintem pont jó, bár nagyon-nagyon szar útra nem javaslom. Itt Fehérváron „jó”-nak mondhatóak az utak, szóval nekünk tökéletes. Azért mondtam hogy pont jó, mert nem túl feszes, (a kisebb-közepes úthibákat simán elvégzi) de nem is túl lágy, (nagyobb sebességgel is be lehet venni egy-két kanyart). Az utat viszont nagyon jól fekszi, bár ez Sedan.
Jó, értem. Sok ember nem szereti, mert papírautó, de átlag 6.5-7 literből el lehet járni vele. És nem kerül olyan sokba a fenttartása.
Saját tapasztalatból mondom, nekünk egy 2002-es Swiftünk van (86 LE), hogy mindennapi használatra tökéletes. Olajat kell csak cserélni, meg tankolni kell! Aki meg fél a forgalomba, ne üljön kocsiba, vagy tanuljon meg vezetni!!!