Használt cégautók szervizköltségei. Vall a Fiat, a Ford és a Kia
Érdemes használt dízelt futtatni? Most valós példákkal érvelünk
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszer már tudományosan megnéztük, hogy a sokat autózóknak megéri használt dízelt venni. Most pedig a valós tapasztalat mondja el ezt.
Ennek igazságtartalmát vizsgálva alig több mint egy hónapja néztük meg, hogy mibe kerülne egy nem új, hanem 150 ezer kilométerrel vásárolt, s 300 000 kilométerig használt Renault Mégane (benzines és dízel), valamint szintén használt Ford Mondeo (benzines és dízel) esetén a tervezett karbantartás, megspékelve a rendszerint cserélendő tételekkel. Megkaptuk, hogy bizony milliós tétel lenne már a benzinesek kötelező karbantartása és a sanszosan bekövetkező kuplungcseréje, a gázolajosaknál viszont még a legrosszabb eshetőségekkel, egy-egy turbócserével, kuplung és kettős tömegű lendkerék cseréjével is "csak" 30 százalékkal magasabb összegeket kaptunk. Az említett 150 000 kilométer alatt pedig a Mégane esetén csaknem a teljes karbantartási költség, 1,3 millió forint lenne megspórolható (a drágább karbantartáson felül is), s a Mondeónál is csaknem 800 ezer forint maradna a zsebben.
De vajon tényleg ennyire megéri dízelt venni sok kilométerre? Ezt épp most lecserélt, s eladósorban lévő cégautóink költségelemzésével nézzük ezúttal meg. Itt nem kalkulált, hanem valós értékek vannak. Nincs ugyan 150 000 kilométernyi adatunk, de a 170-240 ezer kilométer közötti költségeket egy Fiat Punto 1.3 JTD, egy Ford Focus 1.8 TDCi és egy Kia Rio 1.5 CRDi esetén is látjuk (a Focus és a Kia valójában többet futott, a Punto azonban nem, így csak a mindegyik által megtett táv költségeit mutatjuk). Mostani szemlénk tehát egyben arra is rámutat, hogy vajon kell-e félni az olaszoktól, netán a Fordoktól, van-e alapja a 3F-szabálynak, mely szerint használt autóból kerülendő a Fiat, a Ford és a francia is. Utóbbiból ezúttal már nem rendelkezünk, ugyanis bő két éve eladtuk egykori Renault Clio haszonjárművünket, ám a rossz hírre az sem szolgált rá.
Karbantartási költségek 3-5 év, 170-240 000 km között
Nem szolgált rá a Fiat és a Ford sem, bár az azért tény, hogy az elemzésünk kezdő óraállásának számító 170 ezer kilométer felett bizony lehetnek gondok velük. Azt azonban az élet is hozza, amit korábbi elemzésünk: magas futáshoz meg szabad venni akár a sokat futott dízeleket is. Ugyanis az előjövő hibák zöme hajtóanyagtól független, magyarán, ha már a szervizelés sokba fog kerülni, legalább a benzinkúton kelljen kevesebb pénzt hagyni. Adódhat persze néhány dízelspecifikus probléma, de tapasztaltaink szerint nem jellemző. Miként az táblázatainkból látható, a Fiatnál kellett már javítani a turbót, cserélni azonban még nem, EGR-szelepből viszont új kellett. Bár nem az első 240 ezer kilométeren, de kevéssel utána a Ford is igényelt egy turbójavítást. Nem volt vészesen drága: 35 ezer forint.
Fiat Grande Punto 1.3 JTD | ||
Óraállás [km] | Munka/alkatrész | Költség |
177 220 | Fékrendszer-ellenőrzés | 6 934 Ft |
Rendszámtábla-világítás izzóinak cseréje | 1 981 Ft | |
Pollenszűrő-csere | 2 972 Ft | |
Szerviz munkadíj | 11 887 Ft | |
Önindító-kábelköteg javítása | 7 925 Ft | |
Olaj, 5w40 | 12 756 Ft | |
Légszűrő-betét | 3 734 Ft | |
Izzó | 625 Ft | |
Féktisztító | 758 Ft | |
Olaj 5w40 | 3 401 Ft | |
Olajszűrő | 1 448 Ft | |
Pollenszűrő | 2 103 Ft | |
193 080 | Légkondi-frissítő | 1 116 Ft |
Fékbetét | 3 814 Ft | |
Pollenszűrő | 1 506 Ft | |
Ablaktörlő | 3 532 Ft | |
Ablaktörlő | 2 766 Ft | |
Fékbetét-csere | 7 620 Ft | |
Izzó | 457 Ft | |
Izzó | 1 006 Ft | |
Izzó | 305 Ft | |
Szélvédő-javítás | 5 500 Ft | |
195 632 | Kuplungszett | 33 635 Ft |
Levegőszűrő | 4 550 Ft | |
Féktárcsa | 9 780 Ft | |
Pollenszűrő | 2 200 Ft | |
Motorolaj, 5w40 | 6 440 Ft | |
Revízió | 20 955 Ft | |
Kuplungcsere | 38 100 Ft | |
Olajszűrő | 2 000 Ft | |
212 908 | Vizsga előtti átvizsgálás | 20 620 Ft |
NKH vizsgadíj | 16 290 Ft | |
216 819 | Fékrendszer-ellenőrzés | 6 561 Ft |
Pollenszűrő cseréje | 1 875 Ft | |
Szerviz munkadíj | 12 184 Ft | |
Ajtókárpit ki-beszerelés | 4 686 Ft | |
Bal hátsó ablakemelő szerkezet | 14 902 Ft | |
Olaj | 17 008 Ft | |
Levegőszűrő | 5 309 Ft | |
Féktisztító | 955 Ft | |
Pollenszűrő | 2 395 Ft | |
Olajszűrő | 1 314 Ft | |
219 226 | Turbó-diagnosztika és -állapotfelmérés | 7 430 Ft |
Turbójavítás, -tisztítás | 37 491 Ft | |
224 500 | Első összekötő stabilizátorrúd cseréje (2 db.) | 4 686 Ft |
Töltőrendszer-ellenőrzés | 2 812 Ft | |
Akku csere | 3 749 Ft | |
Ablakemelő csere | 9 373 Ft | |
Kilincsjavítás | 7 498 Ft | |
Motor testkábel javítása | 3 749 Ft | |
Akkumulátor 52 Ah | 28 571 Ft | |
2 db. Stabilizátor-rúd | 8 217 Ft | |
230 320 | Hibakód-olvasás | 8 319 Ft |
231 405 | Féltengelyház és csillag cseréje (bal) | 8 435 Ft |
Féltengelyház és csillag cseréje (jobb) | 14 996 Ft | |
Nyomatékhatároló cseréje | 4 686 Ft | |
Olaj | 5 185 Ft | |
Féktisztító | 860 Ft | |
Olajszűrő | 1 303 Ft | |
Féltengely csillag (2 db.) | 41 288 Ft | |
Féltengely-ház | 50 218 Ft | |
Féltengely-ház | 66 095 Ft | |
Váltótartó bak | 7 708 Ft | |
Pollenszűrő | 1 892 Ft | |
232 000 | Kerékcentrírozás (4 db.) | 2 200 Ft |
233 500 | EGR-szelep | 33 092 Ft |
665 758 Ft | ||
Ford Focus 1.8 TDCi | ||
Óraállás [km] | Munka/alkatrész | Költség |
174 644 | Fékrendszer-ellenőrzés | 6 379 Ft |
Fényszóró-beállítás | 912 Ft | |
Fényszóró-izzó cseréje | 2 734 Ft | |
Hátsó lámpa izzócseréje | 2 734 Ft | |
Karosszéria és fényezés ellenőrzsée | 1 822 Ft | |
Szerviz munkadíj | 10 936 Ft | |
Izzó | 2 870 Ft | |
Olaj, 5w30 | 19 320 Ft | |
Olajszűrő | 3 385 Ft | |
Szűrőbetét | 10 374 Ft | |
Pollenszűrő | 5 135 Ft | |
Szűrőbetét | 4 427 Ft | |
195 120 | Tárcsafék cseréje elöl | 6 561 Ft |
Tárcsafék cseréje hátul | 4 686 Ft | |
Vezérműszíj cseréje | 20 620 Ft | |
Vezérműszíj-görgő cseréje | 937 Ft | |
Karosszéria ellenőrzése | 1 875 Ft | |
Szerviz munkadíj | 13 122 Ft | |
Fékhatásmérés | 4 458 Ft | |
Olaj, 5w30, 5,5 lit. | 17 763 Ft | |
Vezérműszíj-görgők készletben | 21 030 Ft | |
Vezérműszíj | 5 077 Ft | |
Fagyálló | 1 349 Ft | |
Olajszűrő | 3 280 Ft | |
Pollenszűrő | 4 835 Ft | |
Féktárcsa-rotor | 37 978 Ft | |
Szűrőbetét | 4 291 Ft | |
Első fékbetét | 12 936 Ft | |
Hátsó fékbetét | 11 806 Ft | |
Féktisztító | 644 Ft | |
214 343 | Akkumulátor | 16 299 Ft |
Fékrendszer-ellenőrzés | 6 561 Ft | |
Akkumulátor cseréje | 4 686 Ft | |
Karosszéria ellenőrzése | 1 875 Ft | |
Szerviz munkadíj | 13 122 Ft | |
Olajleeresztő dugó | 2 593 Ft | |
Olaj, 5w30, 5,5 lit. | 18 811 Ft | |
Olajszűrő | 3 543 Ft | |
Pollenszűrő | 5 119 Ft | |
Szűrőbetét | 4 636 Ft | |
Féktisztító | 860 Ft | |
214 610 | Stabilizátor-összekötő cseréje | 7 498 Ft |
Stabilizátor-összekötő | 21 340 Ft | |
Ablaktörlő lapát (2 db. Első) | 7 165 Ft | |
Ablaktörlő lapát (hátsó) | 2 098 Ft | |
234 784 | Fékrendszer-ellenőrzés | 6 561 Ft |
Hátsó ABS-jeladó vezeték forrasztása | 3 749 Ft | |
Karosszéria ellenőrzése | 3 750 Ft | |
Szerviz munkadíj | 13 122 Ft | |
Hibakód-olvasás | 8 915 Ft | |
Olaj, 5w30, 5,5 lit. | 18 811 Ft | |
Pollenszűrő | 5 119 Ft | |
Fagyálló | 1 487 Ft | |
Légszűrő-betét | 11 474 Ft | |
Olajszűrő | 3 618 Ft | |
Féktisztító | 860 Ft | |
Üzemanyag-szűrő | 4 733 Ft | |
Izzók | 620 Ft | |
Összesen | 443 301 Ft | |
Kia Rio 1.5 CRDi | ||
Óraállás [km] | Munka/alkatrész | Költség |
190 866 | Első féktárcsa és betét cseréje | 8 202 Ft |
Hátsó fékbetét cseréje | 6 379 Ft | |
Szerviz munkadíj | 12 758 Ft | |
Fékhatásmérés | 4 557 Ft | |
Olaj - 5l, 5W-30 | 15 202 Ft | |
Ablaktörlő | 2 554 Ft | |
Féktisztító | 697 Ft | |
Féktárcsa | 19 131 Ft | |
Pollenszűrő | 3 409 Ft | |
Levegőszűrő | 4 247 Ft | |
Olajszűrő | 2 553 Ft | |
Fékbetét | 8 352 Ft | |
Fékbetét | 7 386 Ft | |
193 400 | Lengéscsillapító | 30 115 Ft |
Lengéscsillapító csere | 6 985 Ft | |
208 970 | Pollenszűrő | 3 000 Ft |
Olajszűrő | 3 520 Ft | |
Levegőszűrő | 2 825 Ft | |
Olaj - 5l, 5w30 | 10 732 Ft | |
Szerviz munkadíj | 6 350 Ft | |
218 128 | Kerék kiegyensúlyozás - 4 db. | 7 498 Ft |
Fékrendszer-ellenőrzés | 6 561 Ft | |
Motorburkolat le-felszerelés, olajteknő ki-be | 9 373 Ft | |
Vezérműlánc-csere | 56 236 Ft | |
220 000 km-es szerviz | 11 247 Ft | |
Pollenszűrő | 3 588 Ft | |
Olajszűrő | 2 687 Ft | |
Láncfeszítő | 19 952 Ft | |
Vezérműlánc-vezető | 11 010 Ft | |
Láncfeszítő ív | 6 304 Ft | |
Láncvezető ív | 31 298 Ft | |
Feszítőpatron | 30 947 Ft | |
Levegőszűrő | 2 912 Ft | |
238 165 | Fékrendszer-ellenőrzés | 6 561 Ft |
Féltengely-csonk szétszerelés | 9 373 Ft | |
Kerékcsapágy csere (bal első, külső-belső) | 18 745 Ft | |
Lengőkar-gömbfej cseréje jobb első | 7 498 Ft | |
Fényszóróállítás | 937 Ft | |
Belső világítás izzócsere | 1 875 Ft | |
Pollenszűrő-csere | 1 875 Ft | |
240 000 km-es szerviz | 12 184 Ft | |
Fékfolyadék | 1 492 Ft | |
Kerékagy | 31 542 Ft | |
Kerékcsapágy (2 db.) | 18 545 Ft | |
Gömbfej | 4 154 Ft | |
Anya | 1 172 Ft | |
Izzók | 1 913 Ft | |
Pollenszűrő | 3 230 Ft | |
Olajszűrő | 5 185 Ft | |
Olaj - 5l, 5w30 | 17 101 Ft | |
Fagyálló | 1 487 Ft | |
Féktisztító | 860 Ft | |
Levegőszűrő | 4 023 Ft | |
Összesen | 508 319 Ft |
70 000 kilométer üzemanyagköltsége
Fiat Grande Punto 1.3 JTD | 1 488 760 Ft | Fiat Grande Punto 1.4 8V | 1 918 210 Ft | |
Ford Focus 1.8 TDCi | 1 689 170 Ft | Ford Focus 1.6 | 2 032 730 Ft | |
Kia Rio 1.5 CRDi | 1 574 650 Ft | Kia Rio 1.4i | 2 004 100 Ft |
A futóművekhez, illetve a féltengelyekhez kivétel nélkül mindegyik autónál kellett már nyúlni, ám komoly hibák egyiknél sem adódtak. Vajon megérte nem egész két év és mindössze 70 ezer kilométer alatt autótól függően 443-665 ezer forintot rájuk költeni? Igen, hiszen minimális a dízelspecifikus probléma, a takarékos gázolajosokkal pedig - ahogyan az szintén látható egy táblában - temérdek pénzt spóroltunk a benzinesekhez mérten. S vajon megéri a Fiatnál használtan is drágább Fordot venni? Igen, hiszen esetünkben az az autó produkálta a legszerényebb szervizköltséget, igaz, ebben használója, valamint használati módja, az is szerepet játszhat, hogy az az autó futott a legtöbbet hosszútávon, autópályán. Ellenben valós körülmények között, valós és lelkiismeretes szervizeléssel (ezért is ilyen magas a karbantartási költség), s most abban például valóban 280 ezer kilométer van, s még mindig vígan megy, ahogyan a másik két autóval sincs semmiféle probléma. A Fiatra mondjuk az utóbbi időben már egy kicsit sok pénz ment. Vásárlójának talán pont ez lesz a jó, hiszen már egészen sok mindent kicseréltettünk benne, ami árában persze kevéssé egyáltalán nem érvényesíthető, s így lehet az 1 millió forint alatti, 5 évnél nem idősebb dízel autók egyike. Holnapi használttesztünkben meg is nézzük közelebbről, hogy milyen is, annyit megelőlegezünk, hogy messze nem olyan vészes, mint azt sokan hinnék.
Sötét vagy mint az éjszaka, a nagy szaki, aki mindent megmond. Mit gondolsz nagyokos, egy márkaszerviz mennyit számláz ki? Jártál már ilyen helyen? Amúgy az értelmes eszmefuttatásod alapján te egy buta ember lehetsz, ha nem veszed azt alapul, hogy az adott km futáshoz milyen típusú motor felel meg. Az meg aki gondol rá arra, hogy legyen egy kis pénze, ha valami tönkremegy, egyből el tudja vinni szervizbe, az zsidó?
Nem tudom egyszerűen megérteni, miért gondolkodik valaki ilyen szinten sötét módon.
Az ilyen cikkek meg csak tájékoztató jellegűek, nem lehet készpénznek venni ezeket az autókat, mindegyik más, amit a cikk írója többször is megjegyzett
Vegyél magadnak egy dustert, az való neked.
Ui.: gondolkozz.
1M elég karcsúnak tűnik, ha azt vesszük, hogy 6-7 műszaki, 12 zöldkártya, 17 évnyi súlyadó és biztosítás már önmagában elvisz kb 7-800.000Ft-ot. Ehhez még az olajcserét hozzászámoljuk, ha 10eKm-ként csak egy tizesbe került, az még kb. 300.000Ft, és már túl is léptük az 1M-t, amiben egy darab izzó nem volt.
Nem,nagyon nem erről szól a cikk. Hanem arról,hogy az autókra költött karbantartási költségeket mutatjuk. Miként azt írtam, zömében nem dízelspecifikus problémák adódtak. S azt is megírtam, hogy bár a karbantartás drága, mint minden autónál, dízelnél az üzemanyagköltség sokkal alacsonyabb.
“Ezzel a logikaval trabantot kell venni 50000ert, a maradek 950000 100 evre eleg tankolni es olcso a fenntartas mert 1500 forint egy kerekagy. Hehehe”
Aki autó váráslásnál nem a szerint vásárol, hogy a szíve mit diktál, hanem kizárólag megtérülést számol, DE közben se nem taxis, se nem oktató, az ne vegyen autót, mert nem fogja tiszta szívből szeretni, mert azt vette, amit a szíve diktál. (Röviden: aki autót megtérülésre vásárol és nem taxis, oktató, az konkrétan egy zsidó ember és akkor csinálja azt, amit az első mondatban idézőjelbe leírtam.)
Másodsorban: használtautót úgy kell venni, hogy lerakok magam elé pl. 1.000.000 forintot és AZÉRT, ANNYIÉRT veszek autót. Tehát nem 800ért veszek, meg 600ért, mert így meg így olcsóbb, NEM! 1.000.000ért veszek autót és akkor NINCS – tehát NINCS megtérülés.
PÉLDÁNAK okáért (hasamra ütök az árakkal csak): Adott egy 320i bmw 1.000.000ért (legyen mondjuk 2002-es) Jocó ilyet akar venni mondjuk (nem mondom meg ki az), és egy 320d is 1.000.000ért, legyen mondjuk 2000-res.
Melyiket veszem? 320d. Megtérülés? MILYEN MEGTÉRÜLÉS? Mind a kettő 1.000.000 Ft.
Az alkatrész egyikbe sem olcsó.
UI: Total Quartz 9000 5e30 INEO ECS kizárólag HDi-hez (EZ A GYÁRI ELŐÍRÁS!!!) nagyon ajánlott. 5 liter 11000ft. Az 1.6 hdi (focus)-ba 4 liter kell, ez kb. 8000 Ft. A focusba az olaj 19000ért lett számlázva.
Tehát a cikkben a focus használója át lett baszva, jól megszívatták 😀 Több, mint dupla áron leszámlázták 😀
Nekem csak egy kérdésem van a cikkírókhoz:
Egy üzemanyag különbségi összehasonlítás esetén pl. egy ablaktörlőlapát vagy izzócserét milyen megfontolással lehet az autóban lévő motortípushoz kötni?
Tehát ez a cikk gyakorlatilag arról szól, hogy ha vesz az ember egy diesel autót, akkor abba minden hibát feljegyez, és arra gondol ha benzinest vett volna, még az égő sem gyulladt volna ki és még olajat sem kellett volna cserélni és e szerint hasonlítja össze az megtérülést, hogy XY-ra költöttem pl. 200.000km alatt 300.000-ret, míg Z-re meg 0-át?
MI EZ A CIKK? 😀
Ez vicc az egész, hogy mit művelnek ezzel a Grande puntoval!! Csak röhögni tudok rajta :-)))))))
Nekem is 1 ilyen csoffadékom van csak még a classic 2005-ös 1.3mjet. Szalonból hoztam újonnan 0km-el. Én jó magam szervizelem új kora óta 10000km-ként. Most lesz a 280000km-es szervizem és nincs még motorikusan semmi baja pedig adom neki az ívet. Nem finomkodok velem. Gyári vezérműlánc van benne és nem is fogom még kicserélni 1 jó darabig biztos.Ami nagyon érdekes dolog, hogy amelyik 1.3-as dízel motorral szerelt motorú autót 20-30000km-ként szervizelték (olajcsere) azoknál java részénél mind kellett 130-170000km-nél vezérmű láncot cserélni vagy elszakadt. Tehát itt is bizonyítja, hogy 20-30000km-nél már nincs az olajnak megfelelő kenése. A kamionokra kitérve persze ,hogy elmennek 100000km-t amikor forog a motor 80-90-nél 1200-1300-at. De ott is előbb lecserélik az olajat nem engedik annyit futni. Nálunk bent a cégnél 1 busznál volt úgy, hogy 60000km-t engedték elmenni 1 olajcserével de nem bírta beállt a motorja.Azóta 40000km-ként cserélik nálunk a buszokban az olajat.Visszatérve a puntóra amelyiknél 10000km-ként cserélik az olajat amit a gyártó előír azzal nem is szokott baj lenni. Amelyikben 20-30000km-ként cserélik az olajat azoknál az szokott lenni a baj, hogy tönkre megy az olajos feszítőpatron és nem kap kenést.Olajnyomás hatására feszít a patron. De ha már nincs is kenése viszkozitása az olajnak akkor aztán beáll mint a cövek.A turbó javítást cserét is nyugodtan be lehet tudni a hosszú periódusú olajcserének. EGR szelep csere?? Én 241000km-nél fogtam szétszedtem a szívócsonkot EGR szelepet és kitisztítottam.5000ft volt a szvócsonk tömítés hozzá. Azóta is szépen megy. Én amit ráköltöttem idáig az kb ennyi volt:170000km-nél generátor szabadon futó (13000ft felújított) azóta is azzal megy, 220000km-nél alsó motor/váltó tartó bak 13000ft, 231000km-nél ablaktörlő mechanika jobboldala beállt (házilag javítottuk így nem került pénzbe)235000km-nél felső motortartó bak csere, 233000km-nél 1db vízcső tömítő gyűrű speckó 400ft (turbó mögötti vízcső szimering gyűrű) 243000km-nél komplett kuplung csere 40000ft munkadíjjal! Én vittem az anyagot hozzá. 256000km-nél 1db izzító gyertya,261000km-nél 2db kuplung bowden csere 13000ft volt a 2 bontottan. Mint később kiderült nem kellett volna kicserélni ha néha néha meglett volna zsírozva a persely amit mozgat. A persely beállt és így nem tudta mozgatni a bowden. 267000km-nél kellett előszőr hozzányúlni az első futóműhöz. Bal első lengéscsillapító folyni kezdett. Kompletten mind a 2-t kicseréltem toronycsapágyastól rugóstaggal együtt. A 2 db volt 20000ft bontottan 13000km-t futott lengők voltak.A lengőkarok, szilentek még mindíg a gyáriak. Féltengelyház???? csillag csere??? Jézusom!!! Mit csináltak ezek az autóval???? Pedig én aztán adom az ívet neki. Az enyém át van 1 kicsit alakítva, megchippelve de mégis gurul csekély hibákkal amit itt leírtam. Üzemanyagba persze megy az adalék amit az itthoni kutakról kispórolnak.
lengéscsillapítót, és rugókat szerettem volna és minden termékhez az volt írva hogy a termék 3 hónapnál régebbi kérjen ajánlatot..felhívtak telefonon és sajnálkoztak hogy hát ez sincs, az sincs…
Persze a népszerűbb dolgok, mint bordás szíj, vezérműszíj, feszítő, stb vannak a ZSU-nál, a Bárdi meg kifogyott ..például az utolsó ilyen évjáratúra én vettememeg az uccsó vonóhorgot, azóta sincs nekik, gyújtáshoz elosztó fedél és rotor csak a webshopban létezik, bár lehet tavaly óta rendeltek,lengéscsillapító porvédő-ütköző sincs, hátsó kipufogó dob sincs, és még tuti sorolhatnám 😛
Telefonos rendelés (motorkód, alvázszám , évjárat stb..):
öcsém így rendelte a gömbfejeket, stab. rudakat és a hosszbordás szíjat a C Corsájához…csak a szíj nem stimmelt 🙂
fater autószerelője így rendelte a diesel B Corsához a vez. szíjat, feszítőt és vízpumpát..az sem stimmelt, mert mikor személyes bevitte a boltba (nem Bárdi, nem Unix), kiderült hogy teljesen rosszul szerepel a cikkszám az adatbázisban ehhez a kocsihoz….
nekem vízpumpát cserélt szintén a szerelőm (6 éve hordom hozzá a kocsit), de azt mondta hogy harmadszorra kapott olyat ami stimmelt, mert hiába rendelte meg a forgalmiban szereplő adatok szerint , valami mégsem volt kerek…
Szóval én annak a híve vagyok hogy kiveszem a bűnös alkatrészt, elviszem a boltba, megnézzük a rajzot, a méreteket és ha ugyan az van több gyártótól akkor választok.De van olyan hogy a helyén meg tudom nézni-mérni milyen méretű alkatrész kell, és akkor persze hogy rendelek..a gond akkor kezdődik hogy pl a kormányösszekötő gömbfejből is vagy 4 méretet dob fel a szervokormányosra,hiába választok évjárat, motorkód, és alvázszám szerint..:)
Sajnos a Mazda nem úgy gyártja a motorokat és a karosszéria-futómű egyes elemeit hogy több típusba is teszik, akár 10 évig…Pl ugye az Opel soros 4 hengereseit (20S,N,E kódúak) 1978-1990-ig tették nagyon sok modellbe (Ascona, Manta, Omega, Rekord stb..), vagy a Mitsu a 4G15, és 4G13-as motorjaikat 1989-1998-ig tette a Coltokba, Lancerekbe..A Mazda minden egyes 626-os sorozat kiadásakor teljesen más motort, alvázat, kasztnit,és futóművet épített..magyarán teljesen új autót dobott a piacra, ami a régiből semmit nem örökölt…Ráadásul ugyanezekben az években (1983-87)csak a 929-esbe tették ezt a motort, más típusba nem…
Sajna nem tudom mindig az ugyanolyan gyártó olcsóbb verzióját megvenni, mert ha valami délutánra kell, vagy másnap reggelre, nincs sok választás csak a nagy helyi alaktrészkereskedők…
Volt egyszer hogy szombaton Budapesten a Váci úton állt meg a kocsi a gyújtásmodul hibája miatt..sokat nem tudtam vacakolni,betoltam egy parkolóba, hétfőn délután 3-kor már cseréltem az alkatrészt (vidékre haza kellett jönnöm -130km-, hétfőn mindjárt reggel megrendelni, majd ismét vissza Budapest…)
Combi27!!
Itt vásárolj!!! Igényeld meg a forensis kártyádat a forensis.hu ról. Én mindig itt vásárolok ha netán valami kell. Sokkal olcsóbb minden mint máshol unix, bárdi, láng, stb. Az említett kuplung készlet 20000ft al ocsóbb amint látod. Máris marad a zsebedben 18000ft a postát leszámítva kb.
http://alkatresz.forensis.hu/webaruhaz/htmls/autotipus/fiat/punto/punto_grande_punto_199_2005_10/18899/kuplung/kuplungkeszlet_1/-/mind?gyakori=
Én személyesen szoktam bemenni az alkatrészekért a Bp-i Bécsi úti átvevő pontra. De más autókhoz is jóval olcsóbb az alkatrész mint akármelyik üzletben.
szóval lemaradt, tehát már meg is válaszoltad, 2x annyi út. Persze ha a csajoknak körözöl a városba 2x annyit mert megteheted, vagy 2x annyit jársz be dolgozni vagy vásárolni azzal nem tudok mit kezdeni, de ha úgy nézed hogy elmész x helyre és a visszautad ingyen van, akkor az úgy már nem rossz. Tehát esetünkben az ember a másfél millát másra költötte, ha nem az autóra akár a havi bevásárlás fedezésére is, szóval ilyen téren ez így rendben van, nem kell szó szerint “félre tenni” ha nem akarod és megteheted
Értem mire gondolsz, viszont mondjuk egy havi üzemanyag költséged 30ezer helyett 60ezer Ft akkor azt a pénzt másra tudod költeni, pl. olajcsere, új gumik (nyilván nem ennyiből azért), szélvédő ha kimegy és nincs bizti rá és akkor ezt az összeget az autóra költöttük. Csak itt ugye sokan úgy gondolják, hogy benzines autó = csak tankolni kell, max gyertyát cserélni benne azt helló. Biztos van ilyen, nekem is volt benzines autóm egy ideig de nekem nem érte meg középkaterógia-méretben pedig azt nem sokat használtam (10-15ezer / év) és nem csak tankoltam, hanem szervizeltem is…
“de ha például már 2x annyit megyek a dízellel mint a benyással, mert de jó kevesebbet fogyaszt, effektíve semmi hasznom..”
a nyereség akkor lenne nyereség ha azt a másfél millát nem olyan dologra költöd el amit minden nap megvásárolsz, vagy a mindennapi életedhez kell, hanem mondjuk egyszeri nagyobb kiadás olyan dologra amit nem tudnál megvenni ha mondjuk benzines autót veszel, és azt használod..(1.5 milláért elég nagy dolgokat lehet vásárolni)..lehet nyakatekerten fogalmazok, ezért írnék egy példát…a fizetésem mondjuk 150 ezer, benzines autót tartok fenn..lecserélem dízelre, nem költök másra csak ugyan arra mint amikor benzines autóm volt…ugyan annyi idő után mint amig a benzinest használtam, most van a zsebemben másfél milla? vagy vetem valami extrát másfél milláért? na ilyenkor van haszon…de ha például már 2x annyit megyek a dízellel mint a benyással, mert de jó kevesebbet fogyaszt, effektíve semmi hasznom..vagy ha ezért főzés helyett étteremből rendelek minden nap, akkor sincs semmi hasznom..
éri vki mit akarok mondani? xD
vezérműlánc csere…mosolyt csal az arcomra 🙂
Nem tudnak olyan láncot csinálni, az egyéb kiegészítőikkel, hogy az kiszolgálja az autót?
1978-es Asconámban (2003-ban adtam el), életében nem volt cserélve a lánc, ahogy fater szintén 1979-esében sem(szerintem egyik láncos 1990 előtti Opelban egyben sem kellett cserélni a láncot, de nem is szakadt el a normál használattól..)..meg egyik Ladában sem, a régi BMW-kben sem, és sorolhatnám…
értem én hogy villanymotor, de mi hajtja?
Szóval ekkor ezeket az autókat valami magán szerelőnél javíttatták akik a legolcsóbb kapható alkatrészeket építették be, szinte ingyen.Nekem erős a gyanúm hogy meg van a javítási lista, majd megkeresték hozzá a legolcsóbb alkatrész árakat…
Budapesten lehet megoldható a ZS+U, de vidéken, pláne kisváros vonzáskörzetében csak a Posta játszik, vagy az Unix, és Bárdi..vagy a Start..plusz ugye ott a gond ha nem jó alkatrész érkezik, megint posta oda-vissza, míg a többinél ha némi szerencséd van délutánra meg is jön a csere..Nem mindenki tudja a saját autóját (pláne ha munkaeszköz. egy hétig nélkülözni mert rossz alkatrész érkezett a postán…Nekem az Unix-Bárdi párosnál vegyesek a tapasztalataim..Családban az Opelekhez jó áron lehet kapni alkatrészeket a Bárdinál, míg a 30 éves Mazdámhoz szinte csak az Unixnál vannak egyáltalán alkatrészek (se Bárdi, se ZSU)..még a Kovács Autóalkatrész is olcsó alternatíva lehet .de ez is csak postán…
Nekem szintén 1.3JTD Puntom van. 2007-es. 227 ekm-rel vettem. Cégautó volt, folyamatosan (20 ezrenként) márkaszervizben szervizelték…az utolsó bejegyzés – amikor megvettem – a 220 ekm-es szerviz volt.
Biztos-ami-biztos felhívtam a szakszervízt, hogy mi a múltja az autónak, mert érdekesnek tartottam, hogy a 227 ekm alatt se egy turbójavítás, se egy kuplungcsere, se egy dízelprobléma nem volt.
Hát kiderült, hogy ilyenek valóban nem is voltak, viszont utoljára 227 ekm-nél (!) látták az autót VEZÉRMŰLÁNC SZAKADÁSSAL!!!
A tulajdomos – flottaüzemeltető – azonban nem kérte (nem meglepő módon) a szakszervíz javítását, hanem elvitte az autót és saját szervizében javította.
No ez engem nem riasztott el. Legalább megtudtam, hogy egy teljesen felújított motorú autót veszek, ugyanis mint azt a flottásoktól megtudtuk, elég súlyos volt a kár a vezérműláncszakadásnál. Sérült a vezérműtengely stb.
Azóta én még csak 10 ekm-t mentem az autóval és viszonylag elégedett vagyok. Érett már egy kuplungszett csere, megtettem. Ezen kívűl semmi komoly.
Mindezt azért írtam le, hogy ha netán Te a 240 ekm-es autódban még nem cseréltél vezérműláncot, akkor sürgősen tedd meg! Különben rá fog menni az eddigi megtakarításod nagy része.
Érdekes módon a cikkben szereplő Punton sem cseréltek vezérműláncot. Mint ahogy az én autómon sem cseréltek korábban, pedig – mint mondtam – folyamatosan és pontosan szakszervízbe hordták.
Ja, mert a “Fiat” szerint nem kell cserélni! Szerintük kiszolgálja az autó élettartamát. Óriási tévedés. Ami aztán egy vagyonába kerül annak akinél beüt a baj.
Kedves Földes István!
Azért ne felejtsd el, hogy a 96-os Escortodban a legbonyolultabb elektromos kütyü a világításkapcsoló volt. A mai modern autók ahhoz képest agyonelektronizáltak, ez pedig sajnos jóval több hibalehetőséget hordoz magában.
1996-ban 0km-el szalonból vásároltam Ford Escort 1.8D és 322.000 km – nél tartok!!! Végig márka szervizelt 10.000 km periódussal! Itt szeretném megjegyezni, hogy aki 20 vagy 30 ezer km után cseréli az olajat az magára vessen, mert ugyanis 10 ezer km felett az olaj elveszti viszkozitását, magyarul elveszti a kenési “funkcióját”, ezt nem én mondom hanem az olaj ipari szakember, egyébként a kocsi motorhangja kicsit megváltozik kb. 8.000km után!!!
Szóval összeadtam az eddigi ráfordításomat – komplett költség – ami nem haladja meg az 1.000.000Ft -ot, ami 3,2 Ft/km fenntartást eredményezett!!!
Úgy gondolom ez ön magáért beszél!!!!
Egyébként az előző autóm is Ford Escort 1.6D volt és azt 293.000 Km – el adtam el ismerősnek, aki sokáig használta még – minden baj nélkül!!!
Szóval én maradok a dieseleknél!!!
nekem 96os ISUZU astrám van….havonta holland s haza…illetve belga-és holland közt….havi kb 10000.km gond nelkul…látom sok lerohadt uj autot német pályákon..tele elektronikával…én cseréltem..125ezerért vezérlést,szíjakat,fékeket,és azóta nem költök rá…..1400km/27000 forint…..ennél azt hiszem nem kell többet mondani kispénzű embernek.öreg olasz,francia felejtős…üdv….
8éve 0km-el szalonból vásárolt 1.3JTD Puntom van, a héten pörgettem bele a 240.000-ik km-t. Vezetem, hogy mennyit költöttem rá eddig. Az egyszerűség kedvéért:
Üzemanyag: 12Ft/km (régen olcsobb volt, jelenérteken 15Ft/km)
Fentartartás: 5.5Ft/km (Műszaki,adó,bizti,ablaktörlő,szervíz,gumi,riasztó,szóval minden benne van)
Alkatrészen,olajon nem sporoltam, gyári vagy egyéb minőségi került bele(sachs kuplung,selenia olaj,continental gumi,stb.), és olajat is a gyári előírtál sűrűbben (20 helyett 10-12E km-ként) tettem bele.
Amit sporoltam benzineshez képest eddig üzemanyagon:kb 1.5Millió forint. Dizelspecifikus problémám nem volt, ezért ez nettó nyereség.
Grande Puntó kuplungszett 55900 az Unixnál, + munkadíj…fékbetét tárcsafékhez 7400 ft plusz a munkadíj..dobfékhez 5700…az egyik olaj hozzá 3400, a másik 6400 forint…3400 ért milyen olaj? 4 litert nem is kapni ennyiért..még a MOL Botondot sem :)..és mi az a fékbetét, majd pár sorral lejjebb fékbetét csere? stabilizátor rúdnak 6 rugó darabja..EGR szelepet viszont találtam 34 ezerért, amit meg ha csak elolajosodott és azért nem működik felesleges cserélni(tuti tipp hogy kivenni, szétszedni kipucolni visszatenni, 2-3 évig nincs vele gond..3 órás meló, ebből a ki-be szerelés 2 óra –tehát az újnál is ennyit kell számolni- a tisztítás meg egy óra..
Azt csodálom hogy gömbfejeket és lengőkar szilenteket nem kellett még cserélni a Puntón..
Ezek után érdekelne hogy ezek az alkatrészek honnan származnak? Mert én is rendelnék onnan a saját autómhoz…is 🙂
Mielőtt “szó érné a ház elejét”….
Hozzászólásommal sem a dízel, sem a benzinüzemű motorokat, azok üzemeltetését, illetve szervizigényét nem kívánom minősíteni, pusztán a tényekre / tapasztalatokra támaszkodva írok.
Aki egy kicsit is jártasabb az autók üzemeltetésének világában, az pontosan tudja, hogy a korszerű magasnyomású dízel járművek motorjainak felépítése jóval összetettebb, elektronikusan, és mechanikusan sokszor fölöslegesen túlbonyolított megoldásokat tartalmaznak, a jóval egyszerűbb felépítésű, ámbár nyomatékszegényebb “hagyományos” benzines társaikhoz képest.
Természetesen a nagynyomású befecskendező rendszerrel szerelt, a középkategóriában nagy számban 2010-től elérhetővé vált benzinesek között is megjelent a magasnyomású dízelekhez hasonló, főként túlbonyolítottságukból eredő hibák sora, ami sokszor inkább csak bosszantó, mint komoly, de javítása / cseréje annál költségesebb, ráadásul a népszerűségükön ez meg is látszik.
Tovább fokozza a népszerűtlenséget, hogy egyre több olyan alkatrész van, amelyik nem javítható csak cserélhető, ami tovább emeli a költségeket.
Egyáltalán nem véletlen, hogy a magánszektor nem kellően, az autógyárak elképzeléseivel sokszor ellentétesen preferálja ezen típusú nagynyomású benzines járművek használatát a kedvezőbb fogyasztás / teljesítmény / lökettérfogat arányának ellenére is.
Köztudott, hogy a hazai járművásárlók döntő többségénél a fogyasztás kérdése az első három legfontosabb kritérium (megbízhatóság, fogyasztás, biztonság) közül a felmérések szerint rendszeresen az első vagy a második helyre kerül, tehát jelentős a dominanciája ennek a paraméternek a vásárlási döntés meghozatalában.
Ebből adódóan számtalanszor előfordult már, hogy egy kedvező fogyasztási érték sokszor elködösíti a tényeket, ami a későbbiek során sokszor többszörösen megbosszulja magát.
Ezt az autógyártók is érzékelték, és fokozott haszonszerzés érdekében a tervezett avultatás eszközét intenzívebben használják a népszerű, sokszor kis fogyasztásúnak hirdetett, aztán a későbbi teszteken már nem is annyira csillogó értékekkel büszkélkedő dízelüzemű típusok körében.
Nem véletlen, hogy egyre több típusnál már időkorlát, és nem futásteljesítmény szerepel a karbantartási utasításban a kötelező szervizek esetén cserére javasolt, vagy karbantartást igénylő alkatrész esetében.
A tervezett avultatás tényét, illetve ennek szellemiségében történő alkatrész, és késztermékgyártás jelenlétét soha egyetlen gyártó, vagy beszállító sem tagadta, de a korrektséghez az is hozzátartozik, hogy nyilvánosan nem is ismerte el, csak burkoltan célzott a termelés folyamatos fenntartásához szükséges kereslet biztosításának fontosságára.
Érdekes, hogy a cikkben szereplő Ford Focus 1.8TDCI szerviz / karbantartás listájáról hiányzik a magasnyomású rendszer ellenőrzése / cseréje, a kettős tömegű lendkerék ellenőrzése / cseréje, holott a cikkben szereplő megtett kilométer ismeretében, már kétszer is meg kellett volna történnie.
Ráadásul a Ford termékei közül pont az 1.8TDCI motort említi a cikk szerzője, mint ajánlható járművet, mikor köztudott, (sőt a gyár sem cáfolta meg a szaksajtó erre irányuló felvetését) hogy a motor tervezésének “sajátosságaiból” kifolyólag állandó, az üzemeltetési körülményektől függetlenül visszatérő probléma a kettős tömegű lendkerék idő előtti meghibásodása, amelynek cseréje egyáltalán nem olcsó, még akkor sem, ha nem gyári alkatrésszel, és nem márkaszírvízben történik a csere.
Ugyanez a helyzet a korszerű dízeleknél a nagynyomású rendszer részleges vagy teljes cseréjével / felújításával is. Érdemes megnézni akár a “gyári”, akár az utángyártott alkatrészárakat, munkadíjakat, majd összevetni azokat egy hasonló évjáratú / kategóriájú benzines típussal, és máris tisztábban lát az ember.
Ami tény az tény, akár benzines, akár dízelüzemű járművet használunk, rengeteg múlik a jármű üzemeltetőjén, valamint a használat módján.
Mindig is mondtam a TC-n károgó dízel elleneseknek (újságíróik mindegyike), hogy a dízel karbantartása -általában- nem drágább mint a benzineseké ugyanis a dízelspecifikus alkatrészek a legritkább esetekben és általában kezelési hiba miatt mennek tönkre 500e km-en belül.
Elég sok dízelt ismerek 500.000 km-en túl is és egyáltalán nem jellemzőjk az ott rémisztgetésként előadott hibák (turbó, nagynyomású rendszer)
Azért a FIAT-szerviz eléggé lehúzósnak látszik… 2000 km után miért kellett újra pollenszűrőt cserélni? És miért kell bele 12000-rel drágább akku, mint a Focusba?
Mellesleg a vizsga és az azt megelőző átvizsgálás csak a Puntónál szerepel, szerintem az összehasonlítás szempontjából levonhatjuk az összköltségből. Vagy adjuk hozzá a többihez is!
Bocsánat, ott valóban a lánc lett cserélve.
A Kia motorja láncos, hogyhogy cseréltek vezérműszíjat?
A Kia motorja láncos, elég furcsa a vezérműszíj csere…