Használt autók 150 ezer forintért – létezik használható?
Piaci körkép: mit kapunk 150 ezer forintért?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevéssel a havi nettó átlagbér összege felett kerestünk használt autót. Vajon van esély használhatót találni?
A KSH tavaszi gyorstájékoztatója szerint idén év elején nemzetgazdasági szinten az átlagos – családi kedvezmény nélkül számított – nettó kereset 140 800 (ezen belül a fizikai foglalkozásúaké 99 000, a szellemi foglalkozásúaké 182 700) forint volt, mi a kettő között, 150 ezer forintért néztünk ezúttal használt autókat. Teljesen reális ugyanis, hogy például egy pályakezdő ennyi pénzből tud gazdálkodni, ahhoz, hogy ne zárja ki magát a "saját gépkocsi szükséges" kritériummal rendelkező álláshirdetések sorából.
Mit vár el az, aki ennyi pénzért keres autót? Leginkább semmit, illetve mindent, ami az autózáshoz kell, magyarán a legfontosabb szempont a megbízható, költségmentes üzemeltethetőség, természetesen az, hogy legyen rajta műszaki, minél tovább. Fogyasszon minél kevesebbet, hiszen pénze nincs sok az autózásra, de az mégis kell az életéhez. Mert például sokat kell szaladgálnia, akár vidékre, akár városon belül, a tömegközlekedéssel pedig az idő értékét is figyelembe véve nem járna jól. A kor, a motor, illetve bármi más azonban szinte másodlagos. Jó lenne persze, ha nem öreg, nehezebben vezethető, volt szocialista országbeli típus, egy modern, nyugat-európai, netán távol-keleti példány ugyanis kétségkívül könnyebben is vezethető, csendesebb, kényelmesebb és nem utolsósorban takarékosabb is. Rendszerint megbízhatóbb is, de ez utóbbi ebben az árkategóriában már sokkal inkább múlik az adott példány korábbi karbantartásán, mintsem márkáján.
A kereséshez tehát, ha már pénz nincs sok, leginkább idő, türelem és szerencse kell. Vannak típusok, amelyekből persze bármikor lehet ennyiért találni, ezek az Aleko, a Tavria, de ma már egy jó állapotban lévő Trabant is többet ér, Ladából rozsdamentes, tényleg jó állapotú szintén ritkaság ennyiért. A kockák mellett Samarát lehet választani, azonos árszegmens a takarékosabb és kicsit modernebb, Bertone dizájnolta Skoda Favorit, mely szintén már az elporhadás előtt álló autók listáját gazdagítja. Kis szerencsével és nem túl jó állapotban meg lehet csípni a Volkswagen technikájából már többet tartalmazó, de még eredendően Skoda-motoros Feliciákat is, ám aki az újbóli eladhatóságra is gondol, inkább nyugatabbról származó autót választ. Ezek között pedig tényleg maga a lutri, hogy mit, milyen állapotban lehet találni.
A kínálat olyannyira pezsgőnek számít, hogy a cikkünkhöz pénteken gyűjtött autók harmada már nem volt meg hétfőre, így aztán az idő, türelem, szerencse tényezők mellé a gyors döntéshozás is szükséges. Messzire ritkán érdemes autózni – pláne ilyen árnál – egy-egy ígéretes példányért, néhány lyukra futással elillanhat az autóra szánt pénz. Azért ne is feltétlenül a szomszéd utcából válasszunk, s ami még fontosabb, szerelővel, de legalább az autóhoz értő, érzelmileg sem érintett szemmel is nézessük meg az autót.
Néhány 150 000 forint környékén is elérhető autó
Modell | Évjárat | Óraállás | Vételár [Ft] |
Hyundai Pony 1.3 LS | 1992 | nincs adat | 100 000 Ft |
Skoda Favorit 1.3 | 1993 | 60 000 km | 100 000 Ft |
Fiat Panda 1.0 i.e. | 1992 | 102 600 km | 118 000 Ft |
Ford Escort 1.3 CL | 1994 | 129 000 km | 120 000 Ft |
Citroën ZX 1.4 Avantage | 1992 | 169 000 km | 133 000 Ft |
SEAT Marbella 903 | 1992 | nincs adat | 149 999 Ft |
Mitsubishi Lancer 1.3 GLi | 1995 | nincs adat | 150 000 Ft |
Mitsubishi Galant 2000 TD GLS | 1994 | 250 000 km | 159 000 Ft |
Renault Clio 1.1 RL | 1993/4 | nincs adat | 160 000 Ft |
Renault Clio 1.2 RN | 1998 | nincs adat | 169 000 Ft |
SEAT Ibiza 1.2i Classic | 1992 | 206 000 km | 170 000 Ft |
Peugeot 106 1.0 Kid | 1994 | 140 000 km | 175 000 Ft |
SEAT Toledo 1.8i GLX | 1992 | 45 000 km | 175 000 Ft |
Mit vennénk vagy javasolnánk mi? Nagyjából csak tippeket adni lehet, nincs biztos befutó. Még az olcsó autózás szinonimájaként emlegetettet első hazai, valójában második generációs, legidősebb példányaival hamarosan 20 éves esztergomi Suzuki Swift sem tuti befutó. A típus híresen elnyűhetetlen, olcsó autóként temérdeken keresik, a jó példányok belépőára inkább 300 ezer, mintsem 150 ezer forint. Vannak azonban szinte elfeledett, mégis jó autónak számító szériák, melyekből akár a kitűzött összegért is lehet találni autózásra alkalmas példányt. Nem a menő, nagy példányszámban eladott kisautókra kell gondolni. Volkswagen Polo például nincs ennyiért, Opel Corsa van, leginkább még a szögletes A, de már a kerek B is. Igazából egyikből sem ajánlanánk a 150 ezer forintos példányokat. Ami fotóival, a hirdetésből kiolvasható állapotával számunkra meggyőző volt, az például egy Peugeot 106 1.0 Kid, de létezik Hyundai Pony vagy Citroën ZX, sőt, még SEAT Toledo is, melyet megnézésre, akár megvásárlásra is érdemesnek tartanánk, amennyiben a szemle szerint is a hirdetésből kiolvasható paramétereket mutatnák.
Javaslatainkat táblázatunk mutatja, a még ilyen összegű autóknál is reális alkulehetőségek miatt 175 ezer forintig néztünk autókat. Megvenni valószínűleg még azokat is meg lehetne 150 ezerből. Azt viszont mindenképp ki szeretnénk emelni, hogy mindenki készüljön fel: a vételár e szegmensben szinte csak kezdőrészletként fogható fel, lesz még 20-30 ezer forintos átírási illeték, amit elsőként kifizethet autója mellé, majd következhet az első karbantartás, esetleg egy téli gumigarnitúra, s még tankolni is kell majd. Ne lepődjön majd meg, ha még egyszer ki kell majd fizesse a vételárat, s utána sem lesz olcsó az autózás. Persze nincs mit tenni, az autózás drága, az viszont nem rossz, hogy akinek épp most kell valamilyen okból elkezdenie, akár egy havi átlagbérért is kaphat már működő példányt. Kétszer ennyiért pedig már sokkal komolyabb, akár már törődésmentes, klímás vagy youngtimer példányok is kaphatók.
[i]Amugy te miert nem ilyet vettel a mazda helyett?[/i]
Egyszerű az oka hogy nem Ladát vettem:
fogyasztásban nincs különbség,nem ez volt a mérvadó , viszont kényelemben, és csomagtartó méretben igen nagy a különbség.Plusz volt még annyi pénzem hogy az eladó által be nem vallott hibákat kijavítsam.De amúgy tök véletlen akadtam rá a Mazdára, nem azért mert ilyet kerestem.Ha a „trendi” vásárlási szokásokat követtem volna akkor, mivel a családban csak Opelek vannak és arról vannak tapasztalatok, akkor azt vettem volna.
De néztem SAAB-okat, Mitsu Coltokat, Lancert, és tök véletlen ezt a Mazdám….
Mindenki szerintem mikor autót vesz felállít magának egy képet, plusz a pénztárcáját..nekem 1500-2000ccm, nagy csomitartó, utánfutó (lakókocsi) könnyű vontathatósága, és a hosszú úton kényelmes vezetés volt a cél.
[i]A mazdädon a hätso tornyokat majd nezd ät, mert az a legfäjobb pontja a konstrukcionak, mellesleg ha erdekel van ilyenhez nehäny alkatreszem, ugyanis ebböl a GC kasztnisbol 2 kupet es 3 5 ajtost sikerült elnyünöm, eladot meg hidd el nem azert nem talälsz mert annyira bevält, es senki nem hajlando äruba bocsätani kis kedvencet…[/i]
A hátsó tornyotkat 4 éve kijavíttattam 🙂 Az utcán néha szoktam látni GC Mazdákat, de nem a kasztnijuk rohad széjjel..már amelyik nem ütve vágva melósautónak van használva..
De volt neked is 5db, ha az első kettő annyira szar lett volna, gondolom nem vettél volna még hármat.Alkatrészt köszi hogy felajánlod..igazából egy boró színű kalaptartó kellene 5 ajtóshoz, mert a nap tönkrevágta ennyi idő alatt.Ezen kívül extra dolgok kellenének, amit lehetett hozzá extrába rendelni..Pl.: fűthető ülések, elektronikusan állítható futómű, és klíma.
Ladával nem lehet tartani a mai „dinamikus” forgalmat? 50-70-90, néhol 110, nagyon néhol 130 a megengedett max sebesség… A Lada 1.2-es 60 lovas, és lássuk be sok nyugati 10-15 éves kis köbcentis kocsi is ennyi..a régi dieselekről ne is beszáljünk, mert azok 0-100 az gyorsulása Balaton-Budapest távolság…Fogyasztása nem baráti, de valamit valamiért.
A diplomások nálunk tuti nagyon jól keresnek, ha csak azt nézem hogy a műszakvezetőm nettó 190-200-at keres, és semmilyen végzettség nem kell az állás betöltéséhez, valamint egy európai szintű, a világ minden részére szállító cégnél szégyen lenne ha egy gazdasági vezető nem keresne többet mint egy volt köztisztviselő.(A kórház Veszprémben nem állami kézben van már 4 éve, de érdekes a felállás, ugyanis a többségi tulajdon az államé, de már nem közalkalmazottak, és köztisztviselők melóznak..így szépen kikerülik a bértáblát, és az alja melós dolgozhat minimál bérért..tudom mert az asszonyom 15. éve dolgozik ott, jelenleg minimál bérért adminisztrátor, míg közalkalmazott volt a min. bér felett keresett a bértábla szorzói miatt…)
Osztottam-szoroztam. Asszem inkabb megyek a garazsba es osszerakom a biciklimet…
Benzines volt, egész pontosan, 1.9E. 1847 ccm, Bosch KE-Jetronic, hengerenkénti befecskendezővel. Országúton, vígan el lehetett vele autózni, 6 literrel, még akár kevesebbel is. Városban, 8 litert kért.
Nekem van egy 93-as Renault R19-em,1.4energy motorral.Le írom hogy hogy történt a vétele:160ezerért volt meg hírdetve a kereskedésbe.Olcsó,nyugati és formás autó,de le lakott állapotban.Se baj,ki pofozzuk lassan,a külsőt tudom olcsón orvosolni.140ezerért ide adta a a kereskedés.El hoztam június 10.én,július 10.-én dél előtt csapágyas lett.Természetesen ette az olajat,én meg nem nézegettem sűrűn,mivel erről csesztek szólni.negyed évig állt az autó(volt időm a külsejére és belsejére)mire 130ezer ft-ért kész lett.Kellett egy motorgenerál.Így tartottunk 270ezerbe+át írás,egyebek,de azt nem számolom bele.Ez 2és fél éve volt.Azóta lett benne cserélve alapjárati motor,ablak emelő és még rengeteg apróság,ami kb föl húzta az árat olyan 350ezerre.De még lenne mit fakítani rajta.Természetesen minden napi használatra első osztályú autó,nincs is vele probléma,megy is nap 40-50km-tert+hétvégén van mikor 200-300km-tert is.Vettem rá 4db alufelnit(50ezer)föl gumiztam és föl raktam a használtautóra 350 000Ft-ért fix áron alufelnivel.A felni nélkül 300ért.A kutya nem hívott föl,mert szerintem hülyének néztek.Sokan támadtak is,hogy ezt az autót esetleg 150ezerért veszik meg.Én meg mondtam hogy ezt biztos nem,inkább akkor meg tartom és használom,karban tartom.Szval ennyit az olcsó autókról.Hiába 150ezer,ha kell rá egy motorgenerál vagy esetleg egy belső csere stb…De sajnos sokan birkák,meg nézik a legolcsóbbat és ahhoz viszonyítanak.U.i:az autó jelenleg is eladó,nincs fönt egy oldalon sem,de akit érdekel,az meg kereshet:[email protected] nem szar,csak egyszerűen Bmw-re váltanék:)
[i]„magyarorszägon kb 10 szäzalekban lehet jo älläsod a tudäsodnak es 90 a jo kapcsolataidnak köszönhetöen.
Persze lehet hogy mindez csak egy kitalält propaganda es en is täjekozatlan vagyok… ”
[/i]
Nem, nem vagy tájékozatlan, sajnos ez Mo-on így működik.
Lätom a täjekozottsäg neked sem kifejezetten az erösseged, ha vegigmesz az utcän egy värosban mondjuk a föter täjekän, szerinted a kävezokban meg adidas bolt es tarsaiban a 80000-ret keresök iszogatnak meg väsärolgatnak, äruld el nekem hol van az a mäshol?
Egy diplomäval pont ne a veszpremi korhäz gazdasägi igazgatojät nezd hogy mennyit keres, mert ö 100 szäzalek, hogy nem volt älläsinterjun mikor oda ment „dolgozni” a pälyäzatot a poziciora is csak azert irtäk ki mert kötelezö volt, valojäban mär reg el volt döntve ki kerül oda, tudod ällami es köztisztviselöi, sokszor közalkalmozotti szferäban is ez igy dukäl. A versenyszferäban a földhöz veri a segget egy olyan diplomäs aki 550 vagy afeletti bruttot keres kizärolag a vegzettsege miatt, en nagyon sok olyan jo diplomäst ismerek aki alig keres 200-at pedig jo szakember, csak hät epp nem gyerekkori haverja pl a marketingigazgatonak. Nem ärt ha tudod, hogy magyarorszägon kb 10 szäzalekban lehet jo älläsod a tudäsodnak es 90 a jo kapcsolataidnak köszönhetöen.
Persze lehet hogy mindez csak egy kitalält propaganda es en is täjekozatlan vagyok…
Sose kövesd el azt a hibät, hogy magadbol indulsz ki, nem bäntäsbol, de a kerdes kisse naivnak tünik 🙂
A többi sajnos igaz.
Na erröl van szo!
Abba ne menjünk bele, hogy mennyi a netto ätlagkereset, mert mindenki tudja, hogyan oszlik ez meg valojäban, egy rohadt nagy hazugsäg az egesz, de hogy meg a hülye ujsägirok is szajkozzäk ezt a fassägot, räadäsul meg penzt is kapnak erte, az mär külön hab a tortän.
A cikkhez visszaterve, kaphatsz ennyiert motorikusan es esztetikailag is jo kocsit, csak öreg lesz es 100 at kell vegignezned mire eljutsz hozzä. A legtöbb ember ott bukja el a dolgot, hogy ha välaszt egy tipust, akkor nincs türelme vegigkeresni a kinälatot, vagy tulsägosan türelmes, mindkettö vege ältaläban egy jo nagy räbukäs a falloszra, mindezekmellett tipusismeret hijän mindenki a trendek ältal hangoztatott märkäkat keresi, vagy olyat ami a szomszed jozsinak van, mer az mennyit dicseri a sajät lovät…
A mazdädon a hätso tornyokat majd nezd ät, mert az a legfäjobb pontja a konstrukcionak, mellesleg ha erdekel van ilyenhez nehäny alkatreszem, ugyanis ebböl a GC kasztnisbol 2 kupet es 3 5 ajtost sikerült elnyünöm, eladot meg hidd el nem azert nem talälsz mert annyira bevält, es senki nem hajlando äruba bocsätani kis kedvencet…
A favoritok biztos nagyon jo autok, kb mikor legyärtottäk öket, mär akkor elavultnak szämitottak, a karosszeria mesekbe illö korrozioällosägärol mär ne is beszeljünk.
A ladäval nem az a baj, hogy nem nyugati, vagy hogy dräga lenne a javitäsa. Egyszerüen a mai dinamikus forgalmat tartani vele egy ÄTLAGOS vezetönek maga a remälom, räadäsul tolnak le vele minden iränybol pont ezert, es a „felhasznälobarät” fogyasztäsät meg nem is emlitettük.
Amugy te miert nem ilyet vettel a mazda helyett?
Sajnos aki 150 ezerert szeretne autot venni, es a hätralevö eleteben nem benzinre, sulyadora meg biztire akarja költeni a kajapenzt annak dräga.
Te nem rossz összegert, hanem rossz tipusok közt kerestel.
Ha benzines volt, jo äron adtad el. Ha dizel, akkor jo vetel volt.
Veszprémben melózok, de amit írtál az kicsit tájékozatlan volt…3 műszakkal sem lehet 120 ezer nettót keresni…én 6 éve vagyok egy cégnél , vezetőt helyettesítek 3 műszakos munkarendben.Havi 3 nap túlórával, 20 ezres jutalommal, és 1 gyerek utáni családi kedvezménnyel nettó 138 a bérem.Ha most leveszem a jutalmat, mert ugye az csak adható, leveszem a gyerek kedvezményt, plusz a vezető helyettesi bért és a túlórákat, a nettó bérem a logisztikán lenne 85-90 ezer(műszakpótlékok nélkül még kevesebb).Akkor szerinted a gyártósoron 3 műszakba mit keresnek?..A kiugró eredményt pont az hozza hogy akik közép vagy felső vezetők azonk 3-10-15-szörös bért kapnak mint a melós, valamint annyian vannak mint a melósok..Nálunk az irodai dolgozók, és mérnőkök száma közel megegyezik a fizikai állomány létszámával. (700 fizikai, 500 szellemi).. ha ebből számolsz átlagot jó hogy kijön a 150 ezer nettó…de menj végig az utcán egy városban, és kérdezgess ki mennyit keres..ott nem találsz gazdagot, azok mindig máshol vannak és nem jönnek veled szemben…
Egy diplomával elég ha ránézel a veszprémi kórház honlapjára, és meglátod a felsővezetők alap illetményét ( nem orvosok, hanem gazdasági igazgató, stb..), ami nem nettó 180-ezer, hanem egy százassal több..(bruttó 550 ezer)..akkor a versenyszférában egy diplomás csak többet keres…
Győrben, és Veszprémben a legtöbben 70-120 ezret keresnek, de a 120-hoz már 3 műszak kell. Diplomával, lehet 160-180 ezret is keresni, persze diplomás hely jóval kevesebb van.
1998-as Citroen Saxo-m van 1.0 benzines. 103.000 Km van benne, nagyon megkímélt, de mindennapos használatban van. Úgy gondoltam, hogy friss műszakival 300.000 Ft-ot sem ér, de rá kellett jönnöm, hogy jóval többet…
Először is hol -kinek van 150.000 bevétele???
Továbbá ha lenne is a 150.000-er felét elviszi az állami harács míg nevére kerül az autó!!!
Nekem van egy Peugeot 309-esem, 1.9 D motorral. Nem egy szépség, látszik a külsején, hogy nem volt könnyű élete, de nálam csak annyi baja volt, hogy a jobbos féltengelynél egy csapágyat ki kellett cserélni… 5 litert eszik bármiből (fantáziátokra bízom), sokat járkálok vele és ki lehet bírni. 170-ért vettem, most 150-ért eladó majdnem két év műszakival. Rájöttem, hogy az én méreteimhez kicsi. 😀
Szóval lehet olcsón autózni, csak találékonynak kell lenni…
Azt el is felejtettem, hogy az Audit, vadiúj gumikkal adtam el, 200.000-ért.
150 ezer a nettó átlagkereset? A környezetembe 7-800 ember bérét tudom, de nem a 150 ezret, még a 80-at sem éri el…megyeszékhely, a megye 2. legnagyobb cégénél…
Visszatérve a cikkhez: ennyi pénzért vagy motorikusan, vagy esztétikailag hibátlan kocsit kaphatunk.A kettő együtt nem megy. 6 éve mikor vettem a kocsim (jelenleg 29 éves 626-os Mazda), a kasztnija tökéletes, rozsdamentes állapotban volt (160 ezerért vettem).Amit javítani kellett azóta az közel 300 ezerbe fájt. Most van egy kívül belül tökéletes kocsim, amit 2 éve 70 ezerért beszámítottak volna egy fiatalabba.Most ha valakinek kellene, jövőre friss műszakival fél milláért adnám (30 évesen, minden eredeti rajta).Tudom eladhatatlan ennyiért, de ha nem akar valaki „olcsón” „jót” venni ne a 150 ezres kategóriában keresgéljen.Ja és eladót már most nem talál sehol ebből az évjáratból..
És is a Favoritot választanám, de nem értem az öregebb kocsik miért maradtak ki a listából?
Rengeteg kitűnő állapotú Lada van eladó, javítása tényleg filléres, és használható autó..jaaaa hogy nem nyugati? kit érdekel!
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/2105/lada_2105_1300_s_-6238271[/url]
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/lada/2107/lada_2107_teli-nyarikerek_garnitura-6244127[/url]
„lesz még 20-30 ezer forintos átírási illeték”!Szeretném ennyiből megúszni az átíratást.
Es meg nekem mondjak, hogy dragan akarom eladni az egyik „ekszerteknosomet”!
’95-os 2 literes Honda Accord SR, friss muszakival, uj kuplungszerkezettel= 450e.
Üdv mindenkinek
Saját tapasztalat: Én „csak” olcsó szaladgálós autót kerestem, első körben 200e Ft-ig. Hamar rá kellett jöjjek, ilyen NINCS tartósabban használható állapotban. Keresési paraméterek: Peu 106- Citroen Saxo páros, vagy ZX-306-osból magyar papiros példány. Volt rengeteg lelakott, szétrohadt darab. Ezt követően az összeghatár emelése 300E-re. A keresés megyeszékhelyemen összes kereskedés, illetve országosan, ha éppen úton voltam kiszemelt példány megtekintése (az autó értéke valóban nem éri meg a felesleges utazgatásokat, jó fotókat nem nehéz készíteni). KB félévi keresés után: 17 éves 106-os jól felszerelt DE motorhibás, (ezt betudtam, hogy a cikkbeli összeg feléért sikerült hozzájutni), külföldi papíros (azok általában sokkal megkíméltebb, használhatóbb állapotban vannak, cserébe regisztrálhatom+ egyebek). Jelenleg: annak ellenére, hogy relatív sérülésmentes példány megbontás után kiderült „betegségei” -2 nap hegesztgetés a nyulványokon+ alsó komplett takarítás után rengeteg kezdődő rohadás javítása+ festegetése. A javítások, mivel szakmabeliek vagyunk a családban és van típusismeretünk CSAK anyagárban tart jelenleg cirka 120e-nél. Korábban javított karosszériamunkák szép és szakszerű fényeztetése (haver DE nagyon profi fényezővel 50e). Jelenleg itt tartunk, még hetek vannak hátra a projektből (munka mellett MINŐSÉGI felújítást végezni időigényes). A végösszeg sztem közel 400e lesz lepapírozva, TÉLI GUMIKKAL. 1 dolog vígasztal- lesz 1 mindennapokban használható teljesen rendberakott AUTÓM.
Két éve, 200.000-ért adtam el, 87-es, gömbölyű, Audi 80-asomat, rendszeresen karbantartott, rozsdamentes állapotban, kisebb esztétikai hibákkal. Az a széria sem egy pénztemető.
üdv mindek kedves olvasónak. Én eladnám a renault cliómat,de nem ajándék ként,mert szuper állapotban van a korához képest! Ez tény,hogy nagyon ritka a jó példány,de sajnos azt nem találja meg aki éppen venni szeretne.91es égszínkék márciusi vizsgával 1,4es szép állapotu clió. ha valakit érdekel,eladó! 180ért.
150-bol inkabb robogot vagy 50-125ccm kismotort erdemes venni, olcsobb a fenntartasa. Ahol sajat szgk szukseges, ott sztem meg megbizhato allapotban levo szaladgalos autora gondolnak, nem bontoszokevenyre 🙂
’85-ös II-es Golfom van 1.6 benzines
most járt le a műszakija és 120 ezernél állt meg a javítási/karbantartási számlája ( pl. vizsga 25 ezer, új kipufogó 20ezer meg rengeteg futómű fék alkatrész csere)
egy régi autóra is lehet költeni sokat 🙂
En ezert a penzert egy 8 szelepes kadettot vagy egy regebbi swiftet vennek, de hogy az itt felsoroltak közül egyiket se, az is biztos.
Ebből a mezőnyből ennyiért én a Favoritot választanám. Amúgy a legjobb a Lancer lenne, de az ennyi pénzért elég lelakott lehet. Esetleg még a Hyundai Pony. De a Favorit mellet szól, hogy gyakori, a sarkon is szerelhető, olcsó az alkatrész, és annyira nem problémás autó. Mivel az ára is alacsonyabb, adott összegért jobb állapotút lehet kapni, mint egy igazi nyugatiból, vagy japánból.
Végre kiemeltétek, hogy nem csak megvenni kell, hanem tankolni és fenntartani is!!! Eddigi cikkeben csak arról lehet tájékozódni, mennyiért kapható egy-egy adott árkategóriájú csoport, de ha meg is vette a szerencsétlenje, csak utána vitte őt anyagi csődbe, mert bizony nem megvenni drága egy autót, hanem a mindennapokban tankolni és a közterheit fizetni. Ha évente 10ezer kilométert tesz meg és semmit se kellene fizetni a tankolásokon felül, az is egy másik használtautó ára, és ez még csak az üzemanyag..