Kizárólag piros színben, szürke tetővel készült az Alfa SZ, azaz Sprint Zagato, egyetlen példány kivételével. Andrea Zagato autója fekete színt kapott.
1989-ben Zagato tanulmányautóként jelent meg az Alfa Romeo SZ néven sorozatgyártásba került típus, amelynek egy példánya nemrég Kaliforniában cserélt gazdát. A hátsókerék-hajtású kupé csakis 3,0 literes, 210 lóerős V6-ost kaphatott, ötfokozatú kézi váltóval, amellyel 7 másodperc alatt gyorsult százra. Nyilván nehéz meghatározni egy ilyen ritkaság árát, hiszen annyit ér, amennyit adnak érte a piacon. Ennek az Alfa SZ példánynak 2500 dollárról indult a licitje az eBay-en, vagyis kikiáltási árát hússzorosára srófolták fel a potenciális vevőjelöltek. Az autót kifejezetten jó állapotúként hirdette az eladó, apró kőfelverődésekkel, eredeti bőrülésekkel és utólagos Sparco pedálokkal, valamint Kenwood audiorendszerrel.
Nyitott tetős kivitelben is készült ez a ritka Alfa
Az eladott Alfa érdekessége, hogy Kaliforniában hivatalosan nem is helyezhető forgalomba - ez a hirdetésben is szerepel - ezért vermonti rendszámmal adták el. A közel 14 millió forintos vételár nyilván még magasabb lenne, ha az 1992 és 1994 között gyártott roasdter, vagyis az Alfa Romeo RZ modellről lenne szó. Ez ugyanazt a hajtásláncot kapta, mint az SZ, ám nem egészen 300 példány készült csupán belőle.
Ez egy gyönyörű autó, nincs még egy ilyen zseniális formaterv, ami ennyire egyszerű, már-már gyerekes elemekből építkezve, ennyire komplex és különleges egységet alkotna.
Alfásként mondom: Ez valami borzalom… 🙂
Persze attól még “szeretjük”.
[url] http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/06/27/alfa-romeo-sz-c301327062013120519_1.jpg [/url]
Kreten forma, de kifejezetten dogos.
Az S.Z szerintem harmonikusabb forma, mint a Hyena. A Lancianak eleg furcsak az aranyai, konkretan olyan mint egy hienae, az S.Z-re pedig kicsi a gyari kerek, nagyobbal sokat valtozik a megjelenese.
Én amikor láttam fogalmam sem volt, hogy micsoda. Szerencsére ki volt írva rá egy kis táblára. Én a németeknél láttam egy zöldet, lehet ugyanazt csodáltuk meg.
A múltkor láttam egy Lancia Hyenát, azért azon látszik hogy a Zagatónál kifognak néha jó napot 🙂
De abból valami 25 db készült asszem…
Ráadásul az RZ még nem is előnyös szögből van fényképezve (hátulról-oldalról), a karosszéria hátsó domborulatai ott nem is látszanak.
Mondjuk úgy, nagyon ’80-as évek a kinézete.
(Gyorsan utánanéztem, a Visaból 2600-at gyártottak, nem csak 1500-at. Rosszul emlékeztem. De azért az sem sok.)
Az ilyen autókból általában ahhoz képest mennyit gyártottak sok megmarad, mert a legtöbben befektetési szándékkal veszik őket és minimális futással garázslakók lesznek. Na meg ez tényleg nem a legszebb Zagato formaterv. A régiek, mondjuk egy Lancia Fulvia Zagato sokkal szebb nekem. Van a Citroennek is egy viszonylag ritka kabrioja a Visa-ból, na az is szegénykém olyan rút, hogy hiába baromi rikta (abból sincs 1500-nál szerintem több) senkinek sem kell és abból is marha sok megmaradt. Pár ezer euroért kapni belőle, ami egy jobb kacsa ára.
Mondjuk finoman szólva sem az aranykora ez a legendás olasz márkának, 92-94, ekkor olyan trónkövetelők uralták a színpadot, mint a semmiből érkező NSX, a de még egy népautó Mazda MX3 is sokkal modernebbnek hatott, pedig akkor még nem beszéltünk arról hogy mi lapult a karosszéria alatt (egy Alfa 75).
Mindazonáltal ezeket már fiatalon is sajátos tisztelet övezte, és a márka múltjának megfelelően az S.Z-k is gyorsan megtalálták a gyűjteményeket a GTV-k mellett. Engem kifejezetten meglepett, hogy hány S.Z-t láttam Essenben ([url]http://autossagok.blog.hu/2016/04/13/techno_classica_2016_1resz[/url]).
Egy oldtimernél nem a használati érték számít, ez egy ritka és egzotikus autó, irreleváns, hogy mennyivel jobb sportkocsi egy NSX, (ami mellesleg szintén drágul egy ideje, aki eddig nem szerzett be felejtse el).
Micsoda ocsmány szörnyszülött. 50000 $ he? Hát én nem ezt vennék ennyi pénzböl.
Meg is van. Hyena volt a neve.
Lanciaból is volt egyébként egy hasonló kinézetű Zagato.
Volt szerencsém élőben látni egyet. Érdekes na.