Hasselhoff és KITT újra támadnak
Egy előzetes szerint jön még egy rész Knight Rider mozifilm
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
2008-ban megbukott az újraindított Knight Rider széria, de most David Hasselhoffal és KITT-tel erősítve egy új mozifilm van készülőben.
Az elmúlt években sajnos leginkább csak visszatérő alkoholproblémái miatt hallhattunk David Hasslehoffról. A nélküle forgatott 2008-as újabb autós filmsorozat finoman szólva sem lett siker, inkább megbukott. A Knight Rider név viszont az 1982 és 1986 között készült, itthon a kilencvenes évek elején bemutatott első sorozat óta töretlenül népszerű.
Hasselhoff újra felvette a western övet és a fekete bőrjakót, igaz mellkasszőrt nem villantott akkorát, mint jó harminc éve. Reaktiválták hű társát, a már szintén nyugdíjkorba ért Pontiac Firebird Trans Amet, azaz KITT-et, a Knight Industries Two Thousand intelligens csodajárművet. Az alig egyperces trailer alapján Hasselhoff megint belebújik Michael Knight bőrébe. Kíváncsiak vagyunk, mi sül ki ebből.
Nekem hiányzanak a régi nagy mesélők (Kennel, Larson, Bellisario ), kár hogy egyik sem él már. [url]http://autossagok.blog.hu/2014/11/17/megemlekezes_glen_a_larson_tiszteletere[/url] hiányoznak ezek a régi HIgh Tech mesék a csöcsös-kardozós-maffiás sorozatok között.
Lehet hogy multiair a neve, nem tudom.
Szerintem most még nem rúgnak labdába, ez most még nem elég, majd ha az utódok felnőnek ők majd eldöntik elég-e lesz az akkori modell, ha még egyáltalán itt marad addig Európában a Caddy.
A 911-es nek más régi hagyományokhoz visszanyúló, übersportkocsis múltja van ahogy a Corvettenek nem über de sportkocsis hagyománya(az már más kérdés hogy ma egy Corvette is közel olyan jó mint a 911, főleg az LS9-es-sel, designban meg veri rendesen szerintem).
Hidd el a Fiat konszern minden tudást odatett a Vipernél, a motor pont a nem pörgős Ferrari akart lenni, helyette kapott egy Twinair egyvezértengelyes 4 szelepes hengerfejet hengerenként változó vezérléssel.
Nem szar az autó hidd el, csak a design.
„A forma mellett a név sem az ami tömeges vásárlást vonz maga után ezeknél az autóknál egy ŰberNémet helyett itt európában, de csak kevesen vennének Volvo helyett ilyet pláne Jaguar vagy Lexus helyett.”
Az a faramuci helyzet van a Caddyvel, hogy egy nagyon nagy múltra visszatekintő márka, viszont ez csak az amerikaiakat/kanadaiakat hatja meg, mert ők testközelből ismerik minden modelljét, máshol viszont egzotikumok és jobb híján sztereotípiák övezik őket. Pedig a nálunk is forgalmazott BLS már nem volt rossz próbálkozás, volt dízel is, és kombi kivitel.
A Caddynek az is elég lenne, ha Kínában jobban meg tudná vetni a lábát. Európába nem is lenne muszáj visszatérnie. De ha visszatérnének, brutálisan nagyot kéne villantaniuk, mondjuk egy mindenkit túlszárnyalóan hosszú garanciaidő is jó lehetne(mint a Kiánál) – a lényeg, hogy valamivel tűnjön ki a többi közül, mint a Lexus a hibridekkel. Csak pont az amcsik nem szeretnek hosszú garanciaidőket adni. Azért az amerikai gépek megbízhatóak, lehet, hogy elnagyoltak és olcsóak sokszor belül, de állják a versenyt Ázsiával. De ez csak egynek jó, hibádzik a többi részlet, ami nagy tömegek számára tenné vonzóvá. Nem tudom, ezek szerint te úgy látod, hogy a mai Cadillac-formanyelv nem elég jó ahhoz, hogy Európában labdába rúghassanak? Szerintem a legkisebb baj azzal van – kellően amerikai, viszont európai polgárok számára is vonzó emellett. Nem hiszem, hogy érné annyi kritika, mint a Lexust mostanában a keszekusza design-juk miatt. Vagy az Infinitit.
„A forradalmi dizájn hiánya az ami a Viper halálához vezetett.”
Ezzel továbbra sem értek egyet. Ez akkor miért nem okozta a 911-es halálát is? Akkor ez alapján a 911-nek már rég ki kellett volna pusztulnia:)
Valószínűleg, Ferrari-segítség ide vagy oda, mint sportautó, nem volt elég jó – csak erre tudok gondolni. Bármit csináltak vele, csak egy dinoszaurusz maradt. Ezzel együtt nagy kedvencem. A Corvette és a Mustang biztos, hogy nem fog soha ilyen sorsra jutni.
Pont hogy ismerem az újakat is igaz csak fényképekről meg már láttam kívülről.
A forma mellett a név sem az ami tömeges vásárlást vonz maga után ezeknél az autóknál egy ŰberNémet helyett itt európában, de csak kevesen vennének Volvo helyett ilyet pláne Jaguar vagy Lexus helyett.
Én ismerem a régebbi amerikai GM márkákat sajátkézből is, nagyon jó tapasztalatokkal, akkoriban lemaradó designnal, teljesítmény/ccm3 aránnyal.
Tisztában vagyok vele milyenek ép ésszel vásárolhatóak egy némettel szemben is vagy bármelyikkel, de ha a dizájn nem felel meg európában ahogy a név sem szerintem akkor 10-en évekig küzdhetnek még míg egy új generációnak nem lesz egyenrangú akár a németekkel vagy a többiekkel szembevetve.
A Fiat a Vipet teljesen átépítette, pont hogy kezelhető lett, a motor alapjai csak a hagyomány miatt ugyanaz teljes korszerű Fiat technikával átépítve, ahogy a futóműve is tudomásom szerint Ferraris mérnökök belenyúlása.
A forradalmi dizájn hiánya az ami a Viper halálához vezetett.
Én már szinte ugyanezt a látványt láttam kívülről 2000 előtt az USA-ban mint ami most van, és ez amibe belebukott szerintem.
A VW-t meg a múltban kitermelt név adja el a látszatminőséggel egyetemben, a dizájn teljes hiánya mellett(kockadizájn). :)))) Kockafejűeknek.))))))
VW-furgon:) Igaz, bár ez a Cadillac beceneve is. Meg kellene nézned a mostani Cadillac-palettát – látom, a régi sztereotípiák jönnek elő nálad, pedig ez már rég nem igaz. Van 3-as BMW-konkurensük(ATS) meg kompakt méretű prémium crossoverük is(SRX), szép kupéjuk(ELR), 5-ös BMW-konkurensük(CTS) meg 7-es BMW-konkurensük(CT6) is. A hedonistáknak ott van az Escalade, ami tényleg óriási, de pl. hibridként lehet, hogy lenne itt is piaca. Mindig lesznek olyanok, akik pénzesek, de nem a német hármastól akarnak autót venni. Nekik jó alternatíva lehetne a Caddy.
Valóban nagyon fontos a külső, de pont a VW-konszernt nem írod, amivel a legnagyobb problémám van – hogy ezer éve ugyanolyanok az autóik – a VW-ek, az Audik és a Porschék is. Náluk viszont valamiért mégis működik ez az állandóság. A Viper iráni kereslet azért eshetett vissza drasztikusan, mert az tulajdonképpen csak egy nyers erőgép – mint sportkocsi nem állja meg a helyét. Egy teherautó motorja van benne, amit a végletekig reszelgettek, 8000-8500 köbcenti, ahhoz mérten relatíve kevés lóerő, egy kisebb gázfröccsre már kidobja a farát, nincs benne semmi játékosság, könnyedség, mint pl. egy japán sportkocsiban, rengeteget fogyaszt, stb. Szerintem pont a design-nal nem lehetett baja a közönségnek.
A külső meg szubjektív – nagyon sok a maradi ember, aki nem szereti a kusza vonalakat, a fura íveket, nekik pl. jó a VW. Mások meg azt mondják, hogy az már ezer éve ugyanolyan(én is), ezért inkább egy ázsiai márkát választanak, ami mindig képes megújulni, sokszor gyökeresen. Nincs két egyforma ember.
Cadillac bocs.
Értelek én, csak az a probléma a Caddy-vel hogy mindig a VW furgon jut eszembe róla, a másik meg hogy Caddilac az egy óriási ladik nagy motorokkal, meg a terepjárójuk a böszme Escalade filmekből.
Ki vesz ilyet, egy a8-as méretű autó kisebb méretbe meg nem ütőképes, vagyis pazarlás Európában.
A név összeolvad az óriási autókkal az autóvásárlók szemében is, borzonganak tőle szerintem.
Az alábbi Pontiac-okat meg max megkívánnák, na az már szerintem ha megkívánja az vásárlóerő.
A GM ha nem fektet a múlt akár filmes sikereibe ugyanaz történik vele mint a válság idején.
Azt mondod szuper az új Astra, állítsd mellé a konkurens márkákat, sokan azt fogják mondani a külső design zsákutca, mert nagyon hasonlít az elődre. Hiába lehet egy kategóriákkal jobb autó az elődnél ha a konkurensek jobban néznek ki.
Az a vicc hogy a Magnum Ferrari jobban kellene mint ma bármelyik aktuális modell perszze az árukat kivéve.
A vipera is megbukik új dizájn nélkül, nem csoda, hiába más autó mint az elődök voltak.
A bukólámpa akkor kiesett mert döntött foncsorú lámpákat tudtak már csinálni a légellenállás miatt, meg kisebb méretűeket, ma meg van nappali menetfény, meg puha műanyag bukólámpát is lehetne a led /lézer lámpák idején.
Ha úgy vesszük az auto is idejétmúlt a repülők idején.
A bukólámpa simán csak kiment a divatból, meg ugye ott van a gyalogosvédelem. Pl. a Jaguarok orráról is ezért tűnt el az ugró jaguárt ábrázoló embléma. A biztonság sajnos felül kell, hogy írja a szépséget. Ettől persze nyilván dögös a bukólámpa, és mindig is az marad.
Nagyon sok kultikus filmes autó volt, aminek nincs mai leszármazottja – pl. Magnum Ferrarija, a Delorean, a Wayne világából ismert AMC Pacer, a régi Mad Max filmekből a fekete Ford Falcon, stb. Ezeknek is van alvó kultusza, de a gazdasági helyzet, a cégek pénzügyi kerete nem engedi, hogy régi típusokat, sőt, márkákat élesszenek újjá pusztán azért, mert az egykori filmeknek óriási rajongótábora volt. Mert valószínűleg veszteséget termelnének – engem például sokkolt, hogy a Viper is hamarosan megszűnik. De muszáj megemészteni.
Értelek, de erre tulajdonképpen válaszoltam is. Egy teljes Pontiac modellpaletta újra? Ez elég meredek lenne – szerintem max. átfazonírozott Chevrolet-ket tudnának Pontiac néven elsütni, de ennek, most őszintén, mi értelme lenne? Felesleges pénzkidobás. Valószínűleg a régebbi Pontiac-modellek sem voltak átütő sikerek, pl. a Trans Sport, vagy a fura kinézetű Aztek vagy a Vibe…tényleg semmi nem indokolná a feltámasztást. Örülnék neki, ha újjáéledne, az tény, de semmi esélyt erre nem látok. Az amerikai autóipar történelmének részévé vált, mint a Hummer, a Saturn, a Geo vagy a Mercury.
„Az Opel az ami mint márkanév csak Európában eladható”
Ez így van – viszont csak ÍGY ALAKULT. Szerették volna a GM-nél, hogy akár világhírű is lehessen, de nagyon nem jött össze(legutóbb az ausziknál buktak meg velük), viszont Európában meg tul.képpen bestseller a mai napig. Csak az Opellel van jelen Európában a GM, és a szekér bár megy, de sokkal több pénzt bele kell pumpálni, hogy elégedett lehessen a vezérkar. A Pontiac visszahozása a köztudatba a legkevésbé sincs most napirenden a GM-nél, az biztos.
A Pontiac, bár világszerte ismert, de Amerikán kívül csak egy „egzotikum”. Szerintem hivatalosan forgalmazva sem volt sehol máshol(a Lincoln is ilyen). Kínában nem biztos, hogy vennék, azért, mert nagy presztízse van ott a Buick-nak. A Pontiac azért más tészta lenne, másfajta célközönséggel.
A Cadillacről pedig annyit, hogy sokkal nagyobb létjogosultsága lenne – nézd meg: az emberek világszerte el tudták fogadni a német luxust, egyre inkább a japánt luxust, úgy-ahogy az angolt, az olaszt és a svédet is – az amcsik viszont nem tudják azt megemészteni, hogy az amerikai luxust meg nem. Persze, hogy ez b*sza a csőrüket – meg is mozgatnak minden követ azért, hogy a Caddy is nemzetközileg elismert legyen. Nagyon helyesen is teszik – drukkolok nekik, de nemcsak a dízelmotor hiánya ott a probléma, sok más tényező is az útjában áll egy esetleges sikersztorinak. Leginkább egy nagyobb modellpaletta kellene, ami nem csak az amerikai ember szája ízének felel meg.
A sok idióta szerintem nincs tisztába vele a GM-nél hogy mekkora „alvó” kultusza van a mai felnőtt akkor kisgyerekek szemében a KITT-nek meg annak hogy mekkora szó ma is a bukólámpa.
Ez márkaértéket jelent azt amire már a most még élők emlékeznek, úgy ahogy a Star Warsra.
Félre értettél, a márkát lenne ideje visszahozni, a GM-nek kellene eszébe jutni hogy ennek a filmnek a feltámasztása alkalmas lenne kitűnő márkabemutatónak, a GM-nek kellett volna szerződnie David mostmár Hoffal.
Kína zabálná a Pontiacot is, de ha nincs mit?
Az Opel az ami mint márkanév csak Európában eladható, a Pontiac meg nemzetközi név, jó autókat várnának tőle, nem átirat Opeleket, netán Daewookat.
A Chevrolet-el is ez történt ezért bukott meg itt, mert nem haladt a korral, meg az ár sem lett már jó, a név meg elcseszetté vállt.
A Pontiac névben még lenne remény szerintem több mint a Cadillac-ban hiába akarják Európában befuttatni nincs honnan akár filmből ismerni.
A Buickot Kína a név miatt vette, most meg már elvárja a technikai szintet is a design mellett.
GM jelenlegi helyzetét, szerintem az a pénz most sokkal fontosabb dolgokra kell(Cadillac felfuttatása, az Opelé Európán kívül, stb.)
Feltámasztani azt ami valahol sosem létezett az annyi mint halottnak a csók, de ezt már tudjuk a GM-ről és a vezetőségéről.
Egy film miatt visszahozni egy márkát? Bár igazad lenne, de azért ez elég merész.
Az is felmerült, hogy lehet Vissza a jövőbe 4. – ha elkészülne, ott lenne olyan hisztéria, mint most az új Star Wars filmnél, de ettől függetlenül biztos nem kerülne napirendre a Delorean márka feltámasztása.
Azt tudnám elképzelni, hogy a Pontiac egy csak és kizárólag sportautókat, grand turismókat kínáló márka lenne, ha feltámasztanák – lenne új GTO, Grand Prix, Firebird…Viszont biztos, hogy csak az USÁ-ban és Kanadában forgalmaznák őket, és elnézve a GM jelenlegi helyzetét, szerintem az a pénz most sokkal fontosabb dolgokra kell(Cadillac felfuttatása, az Opelé Európán kívül, stb.). Láthatjuk, hogy fokozatosan esik vissza a legnagyobb gyártók versenyében, s bár most épp a 3., de nem látni annak a jeleit, hogy ez az irány újra felfelé mozduljon el a jövőben. Ezt látják ott a vezetők is és eszerint hozzák meg a döntéseiket.
A Buick márka is gyakorlatilag csak azért maradt talpon, mert Kínában imádják a Buickokat – Opelként nem fogy jól a cucc, viszont Buick-emblémával meg veszik, mint a cukrot. Lehet, hogy a kínaiak nélkül a Buick is bedőlt volna, mint a Ponti vagy az Oldsmobile.
Sokkal nagyobb dolog lehetne ez a film mint ahogy azt gondolnák.
A GM mikor beszántotta a Pontiacot is egy leépített paletta volt a kezében eladhatatlan autókkal.
Viszont amekkora IKON a Pontiac márka pont még időben lenne hozzá hogy egy ilyen kultikus sorozattal visszahozza a köztudatba, sőt ha lenne egy kis gógyi vissza is hoznák az élők sorába a márkát.
Sportkocsis, Gran Turismo-s vonalon, mega nagy szilárdságú acélokkal megoldható 4 ajtós kabrió vonalon is.
Csúcsmotornak LS9 vagy továbbfejlesztett változata hengerlekapcsolással.
Viszont itt is érvényes, hogy haladni kell a korral. Ne ragadjunk meg a ’80-as években – legyen benne a régi Ponti, de menjen olyan irányba a forgatókönyv, hogy leváltja egy mai sportgép. Ezt majd a film készítői megoldják – szerintem mindenesetre meg kellene találni a múlt és a jelen helyes egyensúlyát a filmben.
Nem tudom, láttad-e a „Vakáció” c. filmet Ed Helms-szel – ott is jött egy új verda, az a kék Toyota Previa-alapú bizarr egyterű, de a film végén elővették a kultikus, módosított külsejű Ford Crown Vicoria kombit, amit Chevy Chase és „kis családja” hajtott a régi epizódokban. Szerintem remekül megoldották a dolgot.
Én nem tudnám elképzelni, hogy KITT ne egy bukólámpás Firebird legyen – esetleg még talán Corvette, de a Camaro nem illene hozzá. Az inkább Bumblebee… 😀
Egyetértek. Kár, hogy a Pontiacot a nagy válság miatt be kellett szántani:(
Ez amúgy ennek a lehetséges mozifilmnek is a szerencsétlensége – nincs mai megfelelője KITT-nek. Megszűnt a Pontiac. Simán el tudnék képzelni egy ilyen jelenetsort a filmben:
KITT és Michael üldöz egy rosszfiút, balesetet szenvednek, KITT ripityára törik, de Michael túléli – megzuhan „társa” elvesztése miatt, inni kezd(pont, mint a való életben:), aztán pedig összehozzák a csapatot, és elkezdenek dolgozni egy új KITT-en. És az pl. simán lehetne egy vadiúj Camaro is…Szerintem nem lenne szentségtörés és a rajongók sem lennének csalódottak, hogy nem egy Firebird „személyesítené meg” KITT-et(mivel ez lehetetlen lenne), hanem egy másik, ugyancsak GM-féle márka sportkocsija. Jól nézne ki egy Camaro KITT-köntösben, az biztos.
Számomra az a megdöbbentő hogy a mai agyondizájnolt szarságok között milyen makulátlanul néz ki ez a Trans am persze a KITT-es formájában. Simán újból vásárolnák az emberek vagy inkább az utódaik mai technikával megépítve.
Hasselhoff mintha már kezdene talpra állni. Amúgy a neve már hivatalosan is csak „Hoff” – tehát David Hoffnak hívják.
Hollywood rendszeresen nyomatja a nagysikerű régi filmek/sorozatok remake-jeit, örülök, hogy a Knight Rider lehet a következő nagy dobás. Végre leporolják az öreg Pontit és újra száguldhat:)
Aztán majd jöhet a Baywatch is:)
Noha mind Hasselhoff, mind ez a Firebird jócskán öreg darabnak számítanak, számomra egy új Knight Rider film csakis velük lehet hiteles. Remélem, megvalósul a film és méltó folytatása lesz a sorozatnak.