Hasonló ár, magasabb élmény – Honda Civic vs. SEAT Leon
Plusz 50 lóerő, hasonló minőség és ár. Mit hoz fel egy SEAT Leon a Honda Civic ellen?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Civic sportosnak tűnik, a Leon pedig a VW-n belül képviseli a sportos kompaktot. Áruk nagyon hasonló azonos felszereltséggel, végeredményben pedig óriási a különbség. Japán a német/spanyol ellen. Melyikük éri meg igazán?
Eltérő karakterek - szinte azonos áron
A Civic úgy vesz részt a kompakt harcban, hogy már a látványvilágával is levegye a vásárlót a lábáról, de legalábbis legyen mit beszélni róla.
A két nemzet más filozófiát követ, a Leon még úgy is konzervatívnak tűnik a Civic mellett, hogy a VW leginkább életteli kompaktja
Ötajtósak, a Civic 10 centivel hosszabb, feneke nyújtottabb, helykínálata nem jobb
Tengelytávban a Civic nyer, mégis a Leonban van több hely a második sorban
Hosszúság pótkerékig [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Honda Civic | 4518 | 1799 | 1434 | 2700 | 420-1203 |
SEAT Leon | 4368 | 1800 | 1456 | 2686 | 380- |
Egységesebb formavilágú a Leon, anyagaiban nem sokkal jobb, mint a Civic
A Civic hosszabb tengelytávja ellenére hátul észrevehetően kisebb lábteret ad.
Mindkét autóban saját 180 centis magasságomhoz állítottam be a vezetőülést, és szemmel is látható, hogy a Leonban sokkal több helyem maradt hátul. Fejtérben hasonlóak, de hosszú távon én a spanyol mellett döntenék, ha mindenképp a hátsó ülésre kerülnék. Elöl kiegyenlítettnek tűnik a helykínálat. A középkonzol mindkettőben egész magas, a könyöklő jó magasságban van, ahogy a váltó kapcsolója is, mégis a Civicben sikerült még egy polcot is kialakítani a konzol elülső részén, így mindenképp neki jár a pont, ha már ekkora doboz kerül középre. Ezzel is igyekeznek kicsit közelebb hozni a nagyautós fílinget és az élmény nem is rossz. Volt, amikor könyöklő még egyáltalán nem is járt ilyen kompaktokhoz, most pedig mindegyikben szerepel, igazán kényelmes megoldás.Tisztességes a helykínálat a Leonban, a világos tetőkárpit hangulata mindig jó, a szövet ülések tömése és tapintása teljesen átlagos
Jobban formázottak a Civic ülései, ám nem ülünk benne sokkal jobban, a Leonban is épp elég sportosra állítható a pozíció, hátul szemmel láthatóan kevesebb a hely a Civicben
Mindkettőben van kivetnivaló, a Civic javult, a Leon használatra nem a legalkalmasabb, de mindkettőben fut Apple CarPlay, ami mindenképp dicséretes, a Leonban vezeték nélkül!
A Leon belső formái elég hidegek, a digitális műszeregység kimondottan jól használható, az érintős felületek nem, megvilágítás híján sötétben egyáltalán nem is látjuk, a váltó kapcsolási érzete egész jó
A VW konszern megoldása továbbra is a legjobb, a Civic ilyesmire egyáltalán nem képes, így a japán mindenképp azoknak szól, akik a hagyományosabb megoldásra vágynak.
Infotainment terén a Civic frissült és könnyebben kezelhető, gyorsabb rendszert kapott, mely az általános funkciókra tökéletesen megfelel és Apple CarPlay kompatibilis is, mindenképp ez szerepel benne. A Leon esetén egészen más a filozófia és a nézőpont. A 10 colos kijelzőre nemcsak a multimédiát, de a klímapanelt is ráültették, melyhez hőfokállítóként két érintőfelületet találunk a kijelző alatt, köztük a hangerőszabályzóval, ami szintén érintős. A multimédia kezelőfelülete egyelőre a leggyengébbnek bizonyult az új VW modellek közül, az ikonok és a menü felépítése nem logikus, a klíma kezelése is hosszú szokást igényel. A letisztultság jót tesz a dizájnnak, kevésbé a biztonságnak, a Civic önálló klímapaneljét rövid odapillantásokkal is tudjuk ösztönösen kezelni, míg a Leon többször is okozott bosszús pillanatokat a teszt során.Nagy pont a Hondának, hogy ragaszkodnak a hagyományos klímapanelhez, a Civic utastere praktikusabb, a műszeregység túlgondolt
Köbcentire ugyanakkora motorjuk 131 és 182 lóerős, a Civic mindenképp élettel telibb, virgoncabb és persze sportosabb
Független futóművet kapnak, a Leon vezethetősége kimondottan jó, a Civic feszesebb, néha kicsit darabosabb érzetű
Honda Civic 1.5 VTEC Turbo | SEAT Leon 1.5 TSI | |
Üzemanyag | benzin | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Teljesítmény [LE] | 182 (5500) | 131 (5000-6000) |
Nyomaték [Nm] | 240 (1900-5000) | 200 (1400-4000) |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 | |
Gyorsulás 0-100 km/h [s | 8,3 | 9,4 |
Végsebesség [km/h] | 220 | 213 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,6 | 5,4-6,1 |
Tesztfogyasztás [l/100 km] | 6,3 | 7,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 139 | 112 |
Saját tömeg [kg] | 1307 | 1302 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1760 | 1820 |
Tesztautó ára [Ft] | 9 098 600 | 8 580 960 |
Gombnyomásra keményíthető a Civic Sport futóműve
Csendesebb a Leon, a Civic esetében motorzajból is több jut be, de a japán turbómotor hangja szép, így hallgatni is jó
Egyaránt kényelmesek, a Leon kimondottan csöndes a ballonos gumikon
Alapáruk szinte azonos, a Civic 6,8, a Leon 6,9 millióról indul egyaránt 1,0 literes turbómotorral - a japán 126, a Leon csupán 90 lóerővel.
Tesztautóink ára kissé eltér, a 8,5 milliós listaárú Leon mellett a Civic 1.5 VTEC Sport Plus 9 millió feletti árcédulát visel. Konfiguráltunk egy azonos felszereltségű Leont is a Civic mellé, ám az erősebb 1,5-ös motorral, ami még így is 32 lóerővel gyengébb lenne a Civicnél, viszont 9,5 millióért adnák listaáron. Az alku lehetőségével persze az új autók esetében is érdemes élni, és a SEAT-nál ez nem is kis összeggel indul, ugyanis 1.000.001 forint azonnal lejön az árból, ha a konfigurátorban bepipáljuk a megfelelő pontot a felszereltségek között. Így a Leon az erőseb 1,5-ös motorral ezzel a felszereltséggel 8,5 millió forintért vihető haza. A Civic esetén kereskedéstől függ a kedvezmény mértéke, a cikk kapcsán én a Duna Autót kerestem meg, ahol az ötajtós 1,5-ös Civicre 555.000 forintos kedvezményt adnak a listaárból. Ez azt jelenti, hogy a csak magasan felszerelt Sport Plus szinten elérhető 1,5-ös Civic metálfényezéssel és erősebb motorral szinte pontosan ugyanannyiba, 8,5 millió forintba kerül, mint a jelentősebb kedvezménnyel ellátott Leon a 150 lóerős motorral. Potensebb ötajtós a Civic, a vezethetőséget és a praktikumot illetően, valamint tesztfogyasztásával is meggyőzőbb volt. A Leon mellett szólhat vélhetően a kedvezőbb flottás konstrukció, valamint az elegánsabb megjelenés, ám abszolút értékben nézve, és autóként, vagy termékként értékelve nálunk a Civicre esne a választás.Az erősebb 1,5-össel hasonló felszereltséggel épp annyiba kerülne a Leon, mint a Civic, utóbbi minden területen jól, vagy jobban teljesít nála