Háromturbós dízelpáros az Alpinától
800 Nm nyomaték az első összkerekes Alpina D5 S-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Köbcenti- és nyomatékhiánytól sem szenved az Alpina legújabb dízelmotorja, ami 800 Nm nyomatékot ereszt mind a négy kerékre.
Hazai autószalonjára sem érkezik üres kézzel az Alpina: a D5 S sorozat bemutatását tervezik Frankfurtban, szedán, illetve kombi kivitelben egyaránt. A nevük S betűje, a Sportdiesel kifejezésre utal és a teljesítményadatokat látva tökéletesen egyetértünk a jelzővel. 388 lóerőt és igen masszív 800 Nm nyomatékot passzíroztak ki az alapvetően 265 lóerős, 620 Nm nyomatékú 530d motorból, köszönhetően többek között a két extra turbónak. Az így már háromturbós, 3,0 literes sorhathoz xDrive összkerékhajtást, valamint a BMW jól ismert 8 fokozatú ZF automatáját is bevetik, amiket szintén saját igényeik szerint hangoltak. Semmit sem bíztak a véletlenre.
A szedán mindössze 4,4, a kombi 4,6 másodperc alatt futja le a 0-100-at, a 200 km/h eléréséhez 17, illetve 17,2 másodpercre van szükségük. Előbbi csúcssebessége 286 utóbbié 283 km/h,, ezzel az egyik leggyorsabb ma gyártásban lévő dízeleknek ígérkeznek. Aki még komolyabb tudásra hajtana, rámehet az opciós Alpina Sport Plus felfüggesztés-csomagra, ami összkerékkormányzást és aktív kanyarstabilizátort ad. Náluk csak a B5 Bi-Turbo modellek komolyabbak, amik 608 lóerővel vetekszenek az új M5-tel, bár azok természetesen benzinesek.
Külsőleg a tipikus vonásokat eszközölték a bajor tuningmesterek: finoman sportosítottak a lökhárítókon, a diszkrét Alpina csíkokat kevésbé diszkrét 20 colos felnik emelik ki. Az új felnik könnyebbek és Pirelli teljesítményabroncsokkal szereltek. Hazánkban sajnos nincs hivatalos Alpina forgalmazás, de Németországban már rendelhetőek a nyomatékdús dízelek: a szedán alapára átszámítva 27 millió forint, a kombi kb. 700 000 Ft felárat jelent, felszereltségük is komolyabb, mint az alap 530d-é.
Innovatív…..