Hárommillióért már fullextrás a Volkswagen up!
Itthon is bemutatkozott a Volkswagen up!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyelőre csak tapogatni lehetett a kiállított fehér és fekete up!-okat, de hamarosan tesztautóhoz is jutunk. A modell alapára 2,5 millió forint.
Immár hazánkban is kapható a Volkswagen legújabb kisautója, az idei Év Autója választáson második helyre befutó up! Egyelőre egyliteres motorral, háromajtós karosszériával kerül a kereskedésekbe, majd nyár végén az ötajtós változat is megérkezik. Eddig is viszonylag szorgosan nyomon követtük a Volkswagen up! és konszerntestvérei által kiadott modellváltozatainak életét, úgyhogy egyértelmű volt, hogy a hazai sajtóbemutatót sem hagyjuk ki. Sajnos a Budapest belvárosában megtartott rendezvényen vezetni nem lehetett, de már Magyarországra is megérkezett a tesztflotta, amiből amilyen gyorsan csak lehet, kérünk, és ki is próbálunk egy példányt.
Három és öt ajtóval is 3540 mm hosszú, 1640 mm széles és 1480 mm magas az up!, a kerekek közé ebből 2420 mm jutott, a csomagtér 251 literes, lehajtott, síkba fektetett ülésekkel pedig 951 liter jut a poggyásznak. Hatvan, illetve 75 lóerős egyliteres turbómotorral indul a forgalmazás, háromféle felszereltségi szinttel, melyek kedvéért a VW még régóta használatos elnevezéseivel is szakított: take up!, move up! és high up! névre hallgatnak a kisautó különféle kivitelei. Azt a Volkswagen is belátja, hogy korábbi próbálkozásai ebben a kategóriában – Fox, Lupo – nem muzsikáltak túl jól, legalábbis mifelénk, ezért az up!-pal már szeretnék megízlelni a sikert a kisautók szegmensében is, hiszen efölött, a tavalyi kiszállítási darabszámok alapján nem lehet okuk panaszra. A most kiállított up!-ban első látásra megvan a potenciál a tarolásra.
Csinos, modern, letisztult, de azért kedvesen játékos formái mellett elég korrekt áron kínált elég korrekt felszereltsége is hozzásegítheti a vágyott sikerhez. Már a take up! alapkivitelben is adják az ABS-t, az elektromos ablakemelőket, a magasságban állítható kormányt és ülést, a központi zárat, az MP3-lejátszásra is képes CD-rádiót két hangszóróval, a szervokormányt, valamint a két első légzsákot, és ezért a 60 lovas benzinmotorral együtt csak 2 546 900 forintot kérnek. Ez nem tűnik rossznak, és ha ebbe még légkondit, a kivehető maps+more navigációs rendszert és a koccanásos balesetek elkerülését segítő city brake funkciót is megrendeljük, akkor sem megyünk 3 millió forint fölé.
A bemutatón egy iPhone-t pakoltak a képernyőre az up! mellé, ennek egyértelmű jelzésértéke van, de kihangsúlyozták, hogy nem szeretnének egyetlen vásárlói kategóriára koncentrálni, így megpróbálnak majd idősebb vásárlókat is becsábítani az alapvetően fiatalos autóba. Már most számtalan dizájnvariáció kapható, a kereskedések sokféle dekormatricát kínálnak, amikkel saját stílusunkra formálhatjuk az autó megjelenését: a díszítéseket a szalonokban körülbelül 20 perc alatt fel is helyezik, élettartamuk pedig 4-5 évre tehető.
A Volkswagen up! kezdeti kínálata
Kivitel | Motor/váltó | Teljesítmény (kW/LE) | Bruttó ár |
take up! | 1.0/5 MT | 44/60 | 2 546 900 Ft |
move up! | 1.0/5 MT | 55/75 | 2 703 110 Ft |
high up! | 1.0/5 MT | 55/75 | 2 901 230 Ft |
white up! | 1.0/5 MT | 55/75 | 3 381 290 Ft |
Ígéretesnek tűnik hát a csomag, de azért ismerkednénk még vele egy kicsit, mielőtt végleges verdiktet adnánk. Úgyhogy búcsúzóul itt vannak az árak, s néhány tétel költsége az extralistáról, hozzánk így köszöntött be a 2012-es Év Autója választás ezüstérmese, és azt már most borítékoljuk, hogy az elkövetkező pár évben jóval többet fognak eladni belőle, mint a jelenlegi címvédőből.
Extrafelszerelések
Biztonsági csomag: ESP, city brake, kikapcsolható utasoldali légzsák | 93 980 Ft |
maps+more: navigáció (Európa-térkép), Micro-SD-kártya bement (max. 32GB), telefonelőkészítés kihangosítóval, Bluetooth-rendszer, fedélzeti kompjúter | 96 520 Ft |
Climatic mechanikus klíma | 152 400 Ft |
Komfort csomag: parkolóradar hátul figyelmeztető hangjelzéssel, tempomat, multifunkciós kijelző (take up! esetén nem rendelhető) | 86 360 Ft |
Panoráma üveg tolótető, elektromos állítással (take up! esetén nem rendelhető) | 232 410 Ft |
Randa és méregdrága. Ennek az árából vehetsz egy nagyobb autót és pénzed is marad tankolni.
Tisztában vagyok a nagyautó nyújtotta életérzéssel, volt és lesz is még benne részem. Tudom miről van szó, azért mondom, ez az amiről én legalábbis könnyen le tudok mondani. Egy kisebb autó nem jelent feltétlenül kényelmetlenebb utazást, csak ahhoz úgy kell megcsinálni.
Másik topikban vérre menő vita folyik az üzemanyagtakarékosságról, úgymond villanyautó alternatívában gondolkodva, stb. Jó megoldás ez a kisautó, a fosszilis üzemanyagok meg végesek, tehát célszerű lenne a készletekre sokkal jobban vigyázni, mivel helyettesítésükre még nincs megfelelő alternatíva, ezért teljesen felesleges nagy autókkal furikázni, sok milliószor több mázsa vasat fölöslegesen cipelni. Ennek persze érvényesnek kellene lenni Amerikára is. Kis méretekben is lehet kényelmes autót építeni, a 200-al való repülést meg el lehet felejteni, aminek a folyamata már meg is indult.
Nem amerikában vagyunk, emberek, ahol 100 ft egy liter benya…ez van. Kis pénz, drága üzemanyag, kis fizetés, kis autó…
Az viszonylag kedvező ára miatt sokaknak vonzó lehet. A legjobban a cross-Up! néz ki, a legígéretesebb pedig természetesen az e-UP! elektromos verzió lesz. Magyarországon most még sajnos egyik sem kapható. 🙁
Eljutunk a régi Twingo formához. Bár még csak képen láttam ezt az UP-ot, az meg nem az igazi, majd ha a maga valóságában veszem szemügyre…
Ford Mustang, több mázsa vasat cipelek állandóan magammal feleslegesen.
Ami engem illet, más építési formát preferálok válságautónak, és persze nem turbomotort hozzá.
Azért látod úgy, mert egy 3,5 literes vagy nagyobb autót nem tudnak az emberek megtankolni 430 Ft-os Benzinárak mellett, meg nem is akarnak ha egy ilyen kisautó képes őket városi forgalomba kényelmesen kiszolgálni.
Miért látom úgy, hogy az autók fejlődési iránya a műanyag babakocsik felé nyomul. Miért van az, hogy máig jobban odavagyok kinézetben egy 70-80as évekbeli Mustang-ért, mint egy mai műanyag dobozért, amibe ráadásul fűnyíró motort raktak?