Már tesztelik, igaz álcázva az új Peugeot 208 R2-est
Az átalakuló autóipar nyomot hagy a motorsporton is. A legismertebb példa az F1-ben használt hibrid hajtásláncok megjelenése, de a gyorsan népszerűsödő Formula E is egy új korszak közeledtét jelzi. Ugyanígy a downsizing jelensége is megfigyelhető, hiszen folyamatosan egyre kisebbek lettek a versenyautókban használt motorok. Ráadásul ez a trend világszerte felütötte a fejét, és most már ott tartunk, hogy a raliban az R2 kategóriában háromhengeres motorral indulnak majd az új Peugeot 208-asok.
Háromhengeres, 1,2 literes motor dolgozik a kis versenyautóban
Habár az új 208-ast március elején mutatták be a Genfi Autószalonon, a Peugeot Sport mérnökei már tavaly nyár óta dolgoznak a versenyváltozaton. Az oroszlános márka kisautója az egyik legnépszerűbb az említett R2 kategóriában, ugyanis eddig több mint 450 darabot készítettek belőle. Ezt a népszerűséget pedig továbbra is szeretné megtartani a Peugeot, ezért a mérnökök szeme előtt az a feladat lebegett, hogy az autó maradjon elérhető, ne szálljanak el nagyon a költségek.
Az R2 kategória egyik legnépszerűbb modellje volt eddig a Peugeot 208
Ebben segíthet az 1,2 literes PureTech motor is, amelyet persze a versenyautóba kissé módosított változatban szerelnek. Megnövelték a turbófeltöltő méretét, új sebességváltót társítottak hozzá és a motorvezérlő elektronikát is a versenykörülményekhez igazították. Természetesen a szabályoknak megfelelő bukócsövet építettek be, illetve megszabadultak minden felesleges kilogrammtól, hogy továbbra is versenyképes maradjon az autó. Ám a munka még folytatódik, a teszteknek nincs vége, így legelőször csak a 2020-as versenyszezonban találkozhatnak az új 208 R2-vel a ralirajongók.
Még egy évet várni kell, hogy éles körülmények között is láthassuk