Háromhengeres szabadidő-autó? Működőképes párosítás!
Behízelegte magát - Ford Kuga 1.5 EcoBoost teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kellemes meglepetést okozott a Ford Kuga a háromhengeres benzinmotorral, csak kicsit nehéz elhelyezni, hogy kinek ajánlanám.
Anno a Vignale modellt még egy Lexus szabadidő-autóból átkiabálva is megdicsérték. Nálam végül ez a gyöngyházfehér, ST-Line modell hozta meg az áttörést.
A fényezés már az első pillanatban megtetszett. Az ST-Line részletek pedig a sportosságot kedvelő énemre hatottak. A méhsejtmintás hűtőrács, a messziről légbeömlőnek látszó műanyag díszek az első lökhárítón, valamint hátul a dupla kipufogóvégek és a nagy légterelőben végződő tető valóban sportos hangulatot csempésznek az összképbe. Aztán egy nap az erkélyről lepillantva rá, egyszerűen csak megszólalt bennem egy hang: „ez tényleg szép”. Márpedig ritka dolog ez nálam. Általában az első pillanatban eldől, hogy tetszik-e egy formaterv, vagy sem. Később hiába fedezek fel apró érdekességeket, formai gegeket – bár elismerésemet kivívják –, nem változtatnak azon, hogy a teljes kép tetszik-e. Persze ezzel biztosan nem vagyok egyedül. A Kuga viszont egy kis idő elteltével behízelegte magát, mint egy kitartó udvarló.A vezető dolgát HUD könnyíti, a külön plexire vetítős fajta, illetve digitális műszeregységről olvashatja le az adatokat.
Üzemmódtól függően vált a kijelző színe, hiszen ilyet is tud a Kuga. Mármint többféle üzemmódot, amit a váltókar mellett lehet kapcsolni, átellenben a parkolósegéd gombjával. A hátsó utasok is kapnak ülésfűtést, illetve itt 230 voltos csatlakozót is kialakítottak. A hátsó üléssor 60/40 arányban osztott, tologatható is, így az alaphelyzetben 645 literes csomagtér az üléstámlák lehajtása nélkül is növelhető, ám azokat lehajtva egészen 1530 liternyi cókmókot képes elnyelni. És akkor elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amire nincs mentsége a Fordnak. Az első ülőlapok túl rövidek, combtámasz szinte nincs. Ellenben deréktájon szépen tart. Tehát az ülés egyik fele megfelelő a másik meg nem. Tempósabb kanyarban alsó felünk le akar esni az ülésről, felső testünk viszont marad a helyén. Furcsa érzés. Persze nem arra találták ki a Kugát, hogy a kanyarokat vadásszuk.Árak
Tesztmodell alapára
9 730 000 Ft (2020.07.29.)
Tesztautó ára
12 280 000 Ft (2020.07.29.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
240 Nm 1600-4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4614 mm
Szélesség:
1882 mm
Magasság:
1678 mm
Saját tömeg:
1489 kg
Össztömeg:
2075 kg
Tengelytáv:
2710 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
645 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1520 mm
Belmagasság elöl:
955-1040 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1150 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
890 mm
Csomagtér hossza:
840 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1680 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
240 Nm 1600-4000 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,7 s
CO2-kibocsátás:
150-157 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,7 l/100km
Lassan oda jutunk, hogy jönnek az ültetett-sport-városi-terepjárók :)))
…katonai terepjáró trabant (by Hofi)
A tuningműhelyek már csinálják. 🙂
Eléggé mókás és értelmetlen járművek születnek a kezeik között. 🙂