Már a küszöbön a ráncfelvarrás, de ez még a régi Scala: vajon mire képes az Autobahnon?
Bár a Fabia is népszerű cégautó, a Skoda Scala a legkisebb olyan modellje a cseh márkának, amelyből bőséggel látni a hazai autópályákon is munkaeszközként. Több olyan felhasználóval találkoztam, akik az 1,0 literes alapmotorral kaptak Scalát főként autópályás használatra, és - bár ez nyilván nem egy reprezentatív minta - személyes tapasztalatom szerint több az elégedett visszhang, mint az elégedetlen. Az alábbi videón a német autópálya korlátlan szakaszán tettek próbára egy alapmotoros Scalát, a felvételeken pedig jól látszik, hogy az aprócska motor és a nagyra pumpált kisautó-padlólemez ellenére a Scala kényelmesen használható erre a célra is. 100 km/óráig konkrétan dinamikus, de a 130 km/órás autópályatempóról is tud még értelmezhető mértékű gyorsulást produkálni, mindeközben könnyen kezelhető marad. Bár a 193 km/órás végsebességét már csak nehézkesen éri el, ám erre a hazai autópályákon egyébként sem lenne szükség.