A mai Renaultokra jellemző orr az új Masteren is megjelenik, az oldal- és hátulnézet adott, itt nem tudnak bravúrokat végrehajtani a tervezők
A haszonjárművek lassabb cserélődnek a személyautóknál, az előző nemzedék 13 éve gyártás után vonul nyugdíjba. A friss típust nem lehet összekeverni elődjével, a C alakú első fényszórók, az új maszk és a megújult embléma könnyen felismerhetővé teszi a generációváltást. A Renault nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságra, ezért jobban megdöntötték a szélvédőt, az autó hátsó részét pedig valamivel keskenyebbre szabták, ezzel javult a légellenállás.
Aki konnektorból szeretné tankolni a Mastert, az kétféle verzió közül választhat, a kisebbik csak városi fuvarokhoz javasolt
Okos húzás, hogy továbbra is kínálnak dízelt a Masterhez, a villamos hajtás nem ideális napi több száz kilométer autópályás használathoz feszített menetidővel. A dCi 105, 130, 150 és 170 lóerővel kérhető, mindegyik változat kétliteres. Elektromos változatból kettő lesz, a gyengébb 130 lóerős és 180 kilométer a hatótáv, a nagyobb 143 lóerős és 410 kilométert képes egy töltéssel megtenni, az akkuk kapacitása 40 és 87 kWh.
Konkrét adatok még nincsenek, de a franciák megerősítették, hogy üzemanyagcellás (hidrogénes) Master is érkezik.
Íves műszerfalat építettek a Masterba, így képernyő a sofőr felé fordul, a szellőzést fizikai gombokkal kell vezérelni
Az alapáron járó 10 colos központi képernyő a sofőr felé néz, ami a műszerfalba rajzolt kanyarnak köszönhető, a szellőzést továbbra is fizikai gombokkal kell állítani. Az utastéri tárolókapacitás nőtt, immár 135 liternyi holmit lehet elpakolni az utastérben. A Master a szokásos módon többféle hosszúsággal és magassággal készül, a raktér mérete 11 és 22 köbméter között mozog, a terhelhetőség akár 4 tonna is lehet.
A dízelek széndioxid kibocsátása 39 grammal csökkent, kézi mellett 9 fokozatú automatával is rendelhető
Az új Master minden téren fejlődött, de időközben Góliáttá nőtt a Stellantis, így a 2024 tavaszán érkező Renaultnak nem lesz könnyű dolga.