Háromféle Tiguan és olcsóbb Phaeton jöhet
A Volkswagen egyszerre bővíti, és alakítja át palettáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az öreg Tiguanból már idén őszre kijöhet az új generáció, sőt három verzió is lehet belőle. A Phaeton elvesztheti presztízsautó szerepét.
A Volkswagen SUV-offenzívába kezd. A cél egyértelmű, múlt héten is hallhattuk a Passat technikai prezentációján, a világ legnagyobb autógyártójává szeretne válni a wolfsburgi konszern, a legnagyobb bevétel mellett a legtöbb eladott autóval. A VW a Tigauannal és a Touareggel jócskán lemaradt az európai prémiumgyártókhoz képest, hiszen a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz is szerteágazó SUV, illetve crossover kínálatot növesztett. Mára ezek piaca olyannyira megnőtt, hogy több gyártó is visszaszorította "rendes" autóinak kínálatát. A konszerntárs Audi is bejelentette már, hogy 15 év múlva már a termelés közel felét az ilyen modellekből kívánják értékesíteni. Tetszik vagy sem, a piac diktál, a VW meg loholhat utána. Leporolták az up! alapú Taigun koncepciót, ami már jövőre debütálhat, és szériakivitel lesz a németek legkisebb álterepjárójából. A Opel Mokka és társai ellenfelének szánják a T-Roc tanulmány alapján 2016-ban gyártásba kerülő kocsijukat.
Méretben felfelé haladva meg is érkeztünk a már régóta piacon lévő Tiguanhoz, amit egy nagyobb utód válthat már idén. Hossza 4,5 méter lesz, szinte a Touareg házon belül ellenfele lehetne ennek az XL változata, ami alig lenne kisebb az 5 méternél. Kivitele persze nem érné el a drágább testvér szintjét, épp azért, hogy abban is maradjon vonzó a többre vágyóknak. A háromtagúra bővülő Tiguan flottában lenne egy négyüléses, kupészerű kivitel is, aminek stílusban a Range Rover Evoque, árban a Nissan Qashqai hasonló jellegű és szintén hírbe hozott változata lenne az ellenlábasa.
Lassan eljön a már kétszer is frissített, de még mindig az előző Audi A8-cal közös alapon, 2002-óta készülő Phaeton leváltása. A legnagyobb VW önmagában nem tudott versenyezni a német prémiumtrióval, de vele és az egykoron volt W8-as Passattal együtt sikerült az elmúlt jó tíz évben feljebb emelni a VW presztízsét. A gyár amerikai kirendeltségétől származik az információ, hogy a következő generáció jobban el fog különülni az Audi A8-tól, amihez képest egyszerűen ma még nem elég olcsó. Korábban volt szó a széria befejezéséről is, de az új hírek szerint az amerikai piacon népszerű, vele mértben azonos Ford Taurus és a Chrysler 300 ellenfeleként, a nem prémium kategóriában kívánják bevetni, legkésőbb 2019-ig. Ezen kívül az ázsiai piacokon, elsősorban Kínában lehet még másodvirágzása a Phaetonnak.