Három padlólemezre épül a jövőben az összes Renault és Nissan
Renault-Nissan platformstratégia: három padlóváz az egész konszernnek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsi, nagy, crossover. Renault-éknál ilyen egyszerű lesz a platformok elkülönítése, persze műszakilag ez ennél jóval bonyolultabb.
A Renault-Nissan szövetség együttműködése felpörgött: hamarosan a teljes modellpalettát összesen háromféle technikai alapra fogják építeni. A közös fejlesztés egyértelmű előnye a költségcsökkentés, minél több helyen fel tudnak használni egy adott alkatrészt, annál jobban megéri kifejleszteni és gyártani is. Másfél évtizeddel a szövetség megkötése után jutottak el odáig, hogy háromféle moduláris platform kifejlesztésével és közös használattal faragják a költségeiket. Három méret, három felhasználási terület, a Common Module Family (CMF), azaz a közös modul család tagjai a CMF-A, CMF-B és CMF-C/D neveket kapták. Az A jelőre kisautókat építenek majd, a B lesz a népes középkategóriásoké, a C/D pedig a gyártott legnagyobb méreté. A tengerentúli Nissan Rogue, de az európai X-Trail és Qashqai is ez utóbbin gurul már. A legelső Renault, ami az új alapokon készül majd, a CMF-C/D alapú, hamarosan bemutatkozó legújabb generációjú Espace lesz. 2020-ig a teljes paletta 70 százaléka már CMF alapú lesz. A következő években az együttműködéssel nem kisebb a cél, mint bekerülni az öt legnagyobb autógyártó közé.