Három motor is hajthatja az Audi A5 e-tront

Audi A5 e-tron quattro – három-motoros hibrid

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén nyáron a Q5 hibridjét már szériagyártásban kínálhatja az Audi, ugyanakkor gőzerővel dolgoznak a még takarékosabb A5 e-tron modellen is.


Ha az ígért paraméterekkel valósul meg, a lehető legkellemesebb utazóautó lehet az Audi A5 e-tron quattro. Ugyanaz a 211 lóerős, turbós benzinmotor kerül bele, mint a Q5 Hybridbe és abból ismerős az automata váltójába épített 45 lóerős, az első tengelyt hajtó villanymotor is. Ám az összkerékhajtást itt nem a szokásos, Torsen-differenciálművel, mechanikus kapcsolattal, hanem jelentős súlyt és súrlódási veszteséget megtakarítva, a hátsó tengelyhez épített 81 lóerős, 300 Newtonméteres villanymotorral oldották meg. Utóbbi padlógázos gyorsítás, illetve az első kerekek megcsúszása esetén lép működésbe. Természetesen fékezéskor mindkét villanymotor generátorüzembe kapcsolva tölti a 9,4 kWh-s, lítium-ion akkumulátorokat, melyekből az A5 e-tron akár 40 kilométert is képes megtenni. Emissziómentesen a végsebesség 100 km/óra, a benzinmotort is beindítva akár 228 km/óra is lehet, a 100 km/órára gyorsítás pedig a három motor együttes erejével 5,9 s. A néhány éven belül akár sorozatgyártásban is várható A5 e-tron quattro 2,7 l/100 km vegyes fogyasztása ugyan gyengébb érték, mint például a jóval tágasabb és alig rosszabbul mozgó (100 km/órára 1 másodperccel lassabban gyorsuló) Volvo V60 Plug-in Hybridé, ám az Audi nem kíván konnektoros töltést, így futásának összköltsége akár a svéd modellével azonos nagyságrendű lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?