Három millióval drágábban is jóval lassabb az elődjénél az új Dacia Duster?

Végsebesség-teszten az új Duster: vajon miért lett lassabb az előző generációnál?

A német autópálya korlátlan szakaszán hajtották meg az új Duster 1,2 literes TCe változatát, ám közel sem tudott annyit, mint a korábbi generáció 1,33 TCe változata.

Nem meglepő, hogy az új, benzines Dusternek alacsonyabb a végsebessége az elődjénél, akár a katalógusban szereplő adatot, akár a valós végsebességet nézzük. A hétköznapi autók esetében szinte trendnek számít ez az autóiparban. Egyrészt a hibridek elterjedése miatt, ahol a villanymotor kímélése céljából korlátozzák a végsebességet. Másrészt biztonsági szempontból sem érdemes 200 km/órával száguldozni, így egyes gyártók már évek óta korlátozzák le a nagyobb modelleket is nagyjából 180 km/h környékén. Harmadrészt pedig a vásárlók jelentős részét nem érdekli, hogy mennyi a végsebesség, sohasem használná 150 km/h felett az autóját, és nincs is a környezetében olyan útszakasz, ahol ezt büntetlenül megtehetné.

Így jutunk el az új Dusterhez, ami látszólag ugyanezt a trendet követte.

Az új Duster csúcsváltozata már a hibrid, ezért a hagyományos benzines a kínálat közepére szorult, ráadásul 1,33 liter helyett csak 1,2 literes lökettérfogattal, illetve 150 lóerő helyett csak 130 paripával büszkélkedhet. Ennek ellenére szégyellni valója aligha akad, hiszen GPS adat szerint is 11,8 másodperc alatt gyorsul állórajtból 100 km/órára, majd egészen dinamikus marad a GPS szerint 170, óra szerint 180 km/órás végsebessége eléréséig. Az egyetlen probléma az ár, hiszen a két videó forgatása között három év telt el. A korábbi, 2022-es felvételen látható Duster hazai alapára így 5,5 millió környékén mozgott, míg az alább látható, új változatot jelenleg 8,8 millió körül viheted haza.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre