Lepel alatt az új modellek - a jobb szélső elég kicsinek tűnik, hogy az Elise utódja lehessen, feltehetően a két másik modell így az Exige-et és az Evorát váltja majd
Nagy lendülettel veti magát a Lotus az új évtizedbe: már tavaly bemutatkozott a 2000 lóerős hiperautójuk, az
Evija, ami egyben a márka első elektromos modellje is. A sorozatgyártású változat érkezésének idejétől függően pedig nem csak a Lotusnak, de a teljes autóiparnak is fontos modellje lehet majd az Evija, mint az első teljesen elektromos hiperautó - hasonló koncepciókkal mások is jelentkeztek már, meglátjuk, ki kerül először piacra. Az elérhetetlen árú, ám erősen poszterre kívánkozó modell viszont feltehetően felkelti majd annyira a leendő vásárlók érdeklődését, hogy akár új, akár visszatérő vevőként bizalmat szavazzanak a szemünk előtt újjászülető Lotusnak, és egy olcsóbb, de az Evija szellemiségét követő sportkocsit vásároljanak. Hiába kerül kevesebbe, ebből lehet majd többet eladni, így az új modell, az egyelőre Type 131 kódnéven futó autó legalább olyan fontos lehet majd a Lotusnak, mint az Evija.
Egy koncepció erejéig visszatért az Elan név 2010-ben - most akár sorozatgyártású modellen is láthatjuk majd
Ennyi sportautó persze nehezen férne már el egy alacsony termelési számokkal rendelkező márkánál, így a jelenlegieket még idén ki is vezeti a kínálatból a Lotus. Az Elise-t, az angolok egyik legismertebb modelljét 1995-ben mutatták be, ami mind stílusával, mind műszaki megoldásaival mély nyomot hagyott az autóiparon.
Az Elise-t sokszor frissítették már, 25 éves pályafutása az egyik leghosszabbnak mondható az autós világban, de nem ezért fogunk rá emlékezni, hanem az akkor innovatívnak számító könnyű súlyú megoldások, például az alumínium széleskörű használata miatt.
A legendás Esprit név is visszatérhet, de külsőre nem a 2010-es koncepciók valósulnak meg, a leplek alatt szögletesebb lökhárító és függőlegesebb fényszórók vannak
2000-ben érkezett meg az Exige, az Elise-nél valamivel nagyobb sportautó, ami nagyobb teljesítményével és még puritánabb kialakításával inkább utcai versenyautónak felelt meg. 2008-tól az Evora a Lotus csúcsmodellje, méretben, teljesítményben és árban is, ezzel már a GT-k szegmensét célozták az angolok, Le Mans-ban még a dobogóra is feljutott. Egyes pletykák szerint a Type 131 az Elise és az Exige összegyúrásából születik majd, bár az ízelítő kép alapján a három kifutó modellt három új váltja, így megeshet, hogy a jelenlegi hierarchia marad. Egyéb konkrét információt nem adott ki a gyártó a Type 131-ről, de szerencsére nem kell sokat várni rá, a tervek szerint még idén leleplezik. A modelloffenzíva (ami esetleg még egy SUV-ot is tartalmazhat) mögött persze a gyártói kapacitások erőteljes bővítésére is szükség van, 40 milliárd forintnak megfelelő összeget fektet be a cég a hetheli központjába, két kisebb üzemét összevonja és Norwichbe költözteti, Warwickben pedig fejlett technológiai centrumot nyitnak 2021-ben. A kínai felvásárlás óta már 670 új alkalmazottat vett fel a Lotus, a fenti bővítésekkel pedig további 250 új munkatársat keresnek, de fontos megjegyezni, hogy számos dolgozójuk már az Elise fejlesztése óta a cégnél tevékenykedik, az ő szakértelmükre továbbra is számítanak, és mint látható, a gyártás jelentős része is Angliában marad. A nosztalgiázni vágyókat sem hagyja cserben a márka, a három kifutó modell (melyekből összesen 55.000 darab kelt el) méltó búcsút kap számos rendezvény formájában - az első ilyen esemény az Elise előtt tiszteleg majd.
Ez az Elise olyan, mint a kivénhedt rockzenekarok: mindig visszatér a halálból egy búcsúkoncertre. Elvileg már 2011-ben kivezette volna a gyártó – olyannyira, hogy már konkrétan a kereskedésekbe küldték a „Final Edition” szériát elköszönvén a modelltől, aztán 9 évvel később még most is itt van. Majd akkor hiszem el a végét, ha felszántják a gyárat és sóval hintik be a gépek helyét.
A Lotusból Bugatti-, Koenigsegg-, McLaren- és hasonló kategóriás gyártók ellenfelét kívánják faragni? Nem xaroznak, a Ferrarit, a Porschét, a Lambót már át is ugrották, jöhet az igazi nagypálya. Kína már többször bizonyította, hogy a heritage nem nagyon érdekli őket, pénzük viszont, mint a tenger – Colin Chapman filozolfálgatása a súly fontosságáról mehet a levesbe, új idők jönnek 😀