Az előző generációs Discovery esetén is nehéz lett volna elképzelni egy háromhengeres kivitelt, az utóbbi években gyorsan változtak a trendek
Két évtizeddel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna három henger egy Land Rover orrában, az 1998 és 2004 között futó második generációs Discovery benzineseiben kizárólag nyolc henger duruzsolt. A 2009-ig futó harmadik nemzedék sem a kevés hengeréről lett híres, itt V6-os és V8-asok teljesítettek szolgálatot, de ugyanez igaz volt a
negyedik felvonásra is. Az elmúlt évek rohamos átalakulásának köszönhetően viszont nem igazán meglepő, hogy az angolok a külső forrásból tölthető hibrid rendszerükhöz egy másfél literes benzinest párosítottak.
Ha sokszor tankolunk konnektorból, akkor két liter alatti fogyasztás is elérhető a gyártó szerint, ha takarékoskodásra vágyunk, akkor nem érdemes próbálgatni a 6,5 másodperc körüli százas sprintet
Az „ezeröcsi” Land Roverek összteljesítménye 304 lóerő lesz, amiből 197 a benzines hozadéka, a maradék erő áramból érkezik. Az 540 Nm-rel rendelkező
Evoque és
Discovery Sport zöld rendszámra is jogosult lesz, mivel mindkét modell bő 60 kilométert tud villannyal suhanni. A P300e jelölésű modellek dinamikájával sem lesz gond, a kisebb Evoque 6,4, a testesebb Discovery Sport 6,6 másodperc alatt éri el a százat, ennél az értéknél kicsit lassabb lesz a töltés, a 80%-os szint eléréséhez 30 perc szükséges abban az esetben, ha sikerül villámtöltő mellé parkolni.
DC villámtöltéssel akár fél óra alatt is elérhető a 80%-os szint, a váltó csak nyolcsebességes automata lehet
A fogyasztásról impozáns értékeket közölt a gyártó, az Evoque P300e 1,4, a Discovery P300e 1,6 liter benzinnel is beéri százon, persze ez csak akkor lehet érvényes, ha csurig töltött akkumulátorokkal indulunk útnak. A takarékoskodó modellek háromféle üzemmódban használhatóak: hibridre állítva a hatékonyság kerül az előtérbe, EV módban csak a villanyhajtás jöhet szóba, a Save program pedig takarékoskodik az árammal, ezért itt a benzinesé a főszerep. A pontos bevezetés dátumát még titkolják, de nem lehet messze, mivel az Egyesül Királyságban már felvesznek rendelést a hibrid modellekre.