Két olyan részlete is van az új emblémának, amit még egyszer sem alkalmaztak az elődökön
Egy autó emblémája az egész márka identitását meghatározza, ami nem csak a járművek legelejére kerül fel egyfajta első benyomást befolyásoló elemként, hanem az összes marketingkommunikációs anyagban is ezzel találkozhatnak a vevők. A legtöbb autógyártó büszke több évtizedes történelmére, ezért a hagyományokhoz előszeretettel ragaszkodnak az ilyen szimbólumok esetében, viszont időről időre érdemes megújítani az emblémát, hogy egyúttal modernnek is hasson.
Nagyítóval kell keresni a módosításokat, de bizony nagyítóval is tervezték az új emblémát, odafigyelve a legapróbb részletekre
A fenti megközelítés alapján talán - de csak talán - érthető, hogy miért is tartott a Porschénak 3 évébe, hogy frissítse saját emblémáját. A gyártó saját tervezői és külső marketingszakemberek ennyi ideig dolgoztak az új logón, de végre elkészült a Porsche sportkocsik fennállásának 75. évfordulójára. Alaposabb szemrevételezést követően több újdonságot is felfedezhetünk: például az embléma közepén lévő címer lova részletgazdagabb megjelenést kapott, és a fölötte lévő Stuttgart feliratot az eddigi vésés helyett fekete színre festették - az embléma történetében először. Módosult az embléma háttere is: hét évtizede apró pontokkal tarkított volt, most viszont simább, szálcsiszolt kialakításra cserélték. A szarvasagancsokhoz nem nyúltak, viszont az arany fényezés új árnyalatban díszeleg a teljes emblémán. Végül pedig talán a legnagyobb újítás: a piros sávokat méhviasz-szerű, hatszögletes mintázattal látták el.
Még szélsőséges hőmérsékleti teszteknek is alávetették az új emblémát
Az új emblémánál arra is figyeltek, hogy az autókra szerelt, kézzel fogható orrdísz mellett a kétdimenziós változat is úgy nézzen ki, ami méltó a Porsche színvonalához, hiszen a digitális vagy a papíralapú marketinganyagokon talán még többször is találkozunk vele. 1952-es bevezetése óta 1954-ben, 1963-ban, 1973-ban, 1994-ben és 2008-ban frissítették az ikonikus védjegyet. Az eredeti dizájn megálmodója egyébként a Volkswagen emblémájának tervezésében is szerepet játszott (előtte viszont pályázat útján kerestek emblémát, de egyik benyújtott terv sem nyerte el Ferry Porsche tetszését). Az új logó az idei év végén gyártásba kerülő Porschékon tűnik majd fel először.