Egyes területekről teljesen kitiltják a járműveket, ilyenek például a Szajna szigetei (Forrás: The Times)
Budapest kapcsán is felröppent az általános sebességcsökkentés ötlete, a franciák több forgalomcsökkentő intézkedéssel együtt már idén augusztusban lejjebb viszik a sebességhatárt. A városvezetés szerint ennek köszönhetően kevesebb lesz a baleset, csökken a zajszennyezés és környezetbarátabbá válik a főváros. Budapesttel összehasonlítva ez kisebb érvágást jelent az autósoknak, mivel Párizs pontosan ötször kisebb a magyar fővárosnál (105 vs. 525 négyzetkilométer), emellett évente milliónyi turista látogatja, így egy gyalogosbarát város plusz lökést adhat a turizmusnak.
A városi autóforgalom nem növelhető a végtelenségig, előbb-utóbb eljön az a pont, amikor korlátozni kell a járművek számát.
Nem csak a 30 km/h-ás korlátozás az egyetlen forgalomcsökkentő intézkedés. A jövő évtől már a motorkerékpárok sem parkolhatnak ingyen, továbbá az autósok parkolási díjai is jelentősen emelkedhetnek. Még a magas parkolási díjak ellenére is mosolyt csalhat az autósok arcára egy-egy megüresedő parkolóhely, ezek száma ugyanis egyre ritkább lesz. Most 140 ezer parkolóhely található Párizs utcáin, ami a tervek szerint 60 ezerrel csökken, a felszabadult négyzetmétereket a gyalogosok vehetik birtokba.
Már kínjukba-unalmukba nem tudják mit találjanak ki… Viszont aki ezeket a törvényeket kitalálja akárcsak a szigorú környezetvédelmi szabályozásokat azokat büntetni kellene… Pl: ha beül egy autóba akár utasként azonnal 1 millió € büntetés és csak kizárólag gyalog,biciklivel vagy állati erővel vont járművel közlekedhet… Meg ilyesmik aztán egyből észhez térnének ezek a semmirevalók…
Ha jártál már Párizsban akkor feltűnhetett, hogy a belső kerületekben ezt a 30 km/h-t amúgy sem lehet túllépni, pusztán a forgalom tempója és állandó dugók miatt. Szerintem még a lámpákon sem kell majd sokat hangolni, mert olyan hogy zöldhullám gyakorlatilag most sincs. A körgyűrűn és a fő sugárutakon amúgy továbbra is megengedett lesz az 50 km/h.