Harmincöten egy címért – a 2016-os Év Autója díj jelöltjei
Ez a 35 autó kap esélyt, hogy megnyerje a 2016-os Év Autója díjat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jövő márciusban is odaítéli a nemzetközi zsűri az Év Autója díjat. Esélylatolgatás a 35 jelöltből, még a hetes válogató előtt.
Két éve elég jelentős fölénnyel nyert a Volkswagen Golf VII, de a második helyen ott volt, igaz fele ponttal a Toyota GT86-Subaru BRZ páros. Mintegy jelezvén, hogy van lelke a zsűritagoknak. Azaz még mindig imádnak vezetni és a környezetvédelem meg az innováció szem előtt tartása mellett azt tudták díjazni, hogy a japánok a modern regulák ellenére ennyire jó és egyben ennyire régi vágású sportkocsit tudtak kihozni. Idén aztán megint papírforma szerint alakult minden. Harmadik lett a Mercedes-Benz C-osztálya, ami Év Autója megközelítésből semmi több, csak korrekt iparosmunka. Befért másodiknak a Citroën C4 Cactus, ami persze nem forradalmasította a városi közlekedést, inkább kiábrándítóan olcsó hatást kelt, és kisautós érzetű. Nyerni tudott a Volkswagen Passat, ami a német ipari gyártás diadala, hiszen a kategória határait feszegető minőséget és kifinomultságot pakoltak bele, tudatosan.
A németek kicsit túlnyerték magukat a közelmúltban, idén is tizenegy germán jelölt akad a harmincötből. A Golf és a Passat után idén talán kevesebb esélye lesz a Volkswagen konszern többi márkájának is. Na persze nem a korábbi nyertesek tehetnek erről, hanem a dízelbotrány. A VW dízel csalása az egész iparágat és főleg az európai piacot érinti, ahol a dízelek mindenhatósága jó tizenöt éves trend. Mernék - mondjuk egy csokiban, nagyobb tételben soha - fogadni, hogy idén nem a Volkswagen kötelékéből kerül ki a győztes. Hiába lenne amúgy békeidőben esélyes az Audi A4-es, most szerintem nem rúghat labdába.
Az Év Autója zsűri saját meghatározása szerint nem oszt kategóriadíjakat, így az olcsó városi autónak azonos szempontrendszer szerint kell megmérkőznie a nagy luxuslimuzinnal. A lényeg, hogy milyenek a saját versenytársaikhoz képest. A fő értékelési területek a dizájn, a komfort, a biztonság, a gazdaságosság, a kezelhetőség, a teljesítmény és a funkcionalitás. Mindezt megspékelve azzal, hogy mennyire innovatívak és mennyi értéket adnak az árukért cserébe. Nem egyszerű a zsűritagok élete sem. Vegyük sorba a jelölteket. Teljesen új fejlesztésű autóknak kell lenniük, ráncfelvarrás itt nem játszik. Az elmúlt egy éven belül volt a bemutatójuk, és az is kitétel, hogy a szavazás idején már legalább öt európai országban árulják őket. Az Audi A4, a Q7 és az R8 is kiválóak mind a maguk módján. A Q7 és az A4 sofőrsegédjei már ma kvázi önvezetővé teszik őket, az R8 meg egy csoda a nagyfordulatú, feltöltés nélküli V10-es motorjaival. A BMW legújabb 7-es sorozata sincs híján az állejtős technikáknak, de ára és mérete meggátolja, hogy manapság nyerhessen. Sokkal inkább beleillik a korszellembe az X1-es, ami egyszerre divatos és praktikus. Éppen, mint a Ford S-Max és Galaxy párosa, amik még közelebb állnak egymáshoz az új generációban. Az előbbi a sportosabb, utóbbi a családiasabb változat. Mekkora punkság lenne, ha teremhetne babér a Ford Mustangnak, ami a hatvanas évek amerikai olcsó izomautóit örökíti át a mába. Ára a hangulatához és az erejéhez képest piszlicsáré tétel, 14 millió forintért a V8-as az igazi.
A Honda HR-V jó autó, de nem átütő a tudása, ahogy a legújabb Jazz sem olyan átütő már, mint valaha az első volt. A zsűri itt nem ad életműdíjat, inkább valamelyik elődje érdemelte volna meg a címet. Látványos a Hyundai Tucson fejlődése, de ilyen beltéri anyagokkal nem nyerheti meg ezt a címet egy kompakt crossover. A Jaguar XE és XF is jó, de nem tudnak igazán kiemelkedni a kategóriából, annyi szigetországi zsűritag meg nincsen, hogy évtizedek után ismét egy brit autó kerüljön dobogóközelbe. A Kia Optimát még nem láttuk élőben, de félő, hogy észrevétlen marad, mint elődje. Viszont a Sorentóval elég nagyot gurítottak, kérdés, ez itt mire elég. A Land Rover Discovery Sport nagyon jó lett, dögös is, de nem emelkedik kategóriatársai fölé mással, mint hogy lehet kérni hét üléssel is. Másnak nem tetszett annyira a Mazda CX-3, mint nekünk, a 2-es viszont eddig osztatlan siker. Érdekes, hogy a Skyactiv Mazdák bár sikeresek, de az Év Autója választáson a dobogóig sem jutottak. Szintén nagy vicc, egyben autóbuzi gyönyör lenne, ha a zseniális MX-5 legalább a hetes válogatásba bejutna.
Mercedes-Benz GLC, GLE és AMG GT? A sima GLE igazából nem új, a BMW X6-szerű kupé változata viszont itt nem rúghat labdába, talán a GLC. Az AMG GT is olyan, hogy csoda lenne, ha akár a hét finalista közé beférhetne. Mire kaphatna pontot a Mini Clubman? Hogy hatalmas és elfér benne a család? Ár/érték arányban nincs a topon. És itt jött el talán az új, K szériás Opel Astra ideje. Az Opel ugyanis saját démonjaival megküzdve végre letett az asztalra egy jó árú, jól összerakott, tágas, jól vezethető, csinos és végre nem túlsúlyos Astrát. Nem lett éppen könnyű, de legalább nem lóg ki több mázsával a kategóriából. És összességében sokkal jobb autó lett, mint volt. Kérdés, hogy ez mire lesz elég. Kisöccse a Karl? Vajon mit látnak meg benne? A Renault idén három autóval is képviselteti magát. A Kadjar nem rossz, de esetében innovációról nemigen beszélhetünk, nem úgy a crossoverré lett Espace vagy a Talisman esetében. Mindkét középkategóriás kérhető összkerék-kormányzással és a Talisman hátsó nappali menetfényével is újat hoz. Az ár/érték arány az, amivel az új Skoda Superb hasíthat. Egy tágasabb és olcsóbb, de nem csúnya változat a tavalyi győztesből idén is lehetne siker, de rá is vethet rossz fényt a dízelbotrány. Szegény SsangYong Tivoli egy árban konkurenseivel nem rúghat labdába, ahogy a Subaru egyfelől érdekes és jó, másfelől nem a ma emberének tervezett termékei sem. Nem úgy az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara, ami a kis crossoverek között az egyik legjobb ajánlat. A Volkswgaen Touran is rutinmunka, a VW higgadt autótervezésének mintapéldája. Semmi kirívó megoldás, semmi kiugróan extra részlet, mindezt nem épp olcsón és jólesően unalmas előadásban – sose rosszabb családi autót. A Volvo is nagyot lépett előre az XC90-essel, aminek az előző generációban is volt egyfajta kultusza például Angliában, kérdés, hogy a zsűritagok érzik-e benne a jóságot.
Az Év Autója díj 2016 jelöltjei
Az Év Autója díj 35 jelöltjéből jövő héten választja ki a döntős 7 modellt a zsűri, utána jövő februárig lesz idejük gondolkodni, hogy számukra melyik tűnik a leginkább nyerőnek, majd a végső győztest az új hagyomány szerint a Genfi Autószalon nyitónapján, március 1-jén fogják kihirdetni.
- Audi A4
- Audi Q7
- Audi R8
- BMW 7-es
- BMW X1
- Ford Mustang
- Ford S-MAX/Galaxy
- Honda HR-V
- Honda Jazz
- Hyundai Tucson
- Infiniti Q30
- Jaguar XE
- Jaguar XF
- Kia Optima
- Kia Sorento
- Land Rover Discovery Sport
- Mazda2
- Mazda CX-5
- Mazda MX-5
- Mercedes-AMG GT
- Mercedes-Benz GLC/GLC Coupé
- Mercedes-Benz GLE/GLE Coupé
- Mini Clubman
- Opel/Vauxhall Astra
- Opel/Vauxhall Karl
- Renault Espace
- Renault Kadjar
- Renault Talisman
- Skoda Superb
- SsangYong Tivoli
- Subaru Levorg
- Subaru Outback
- Suzuki Vitara
- Volkoswagen Touran
- Volvo XC90
Ismét megmutattad, mennyit tudsz. Nem sok, viszont kevés:)
Tele távol-keleti modellekkel! a jövő megérkezett :-DDDDDDD
[url]http://www.vezess.hu/magazin/ev-autoja-2016-dontosei/66342/[/url]
“Most egy japán lesz soron…”
Ez már kapásból jól indul. De amúgy is jók az írásaid. Várom azt a japánt:)
Most egy japán lesz soron, ha a munka engedi még ez évben összedobom.
Én pedig valószínűleg elolvasnám az írásodat:)
Mondjuk ha annyira érdekel kipróbálom 🙂
Amúgy ez a lista rémes. Korrekt esetben a VW csoport most nem játszhatna. Pedig milyen szép lenne egy Skoda, mint az év autója. 20 éve senki sem gondolta volna….
Az Astra a legesélyesebb de annyira nem érdemli meg. Olyan mintha a gyengus szürke egér Peugeot 308nak adnák. Oh, wait…. 🙂
Ha valami ami (így látatlanban) megérdemelné mert remek autók, amelyek hatalmas előrejelzést jelentettek a márkának is az a GLC és az XC90, de ilyen autókat nem szoktak díjazni.
A CX-5-ös gondolom elírás a listában… A ckikkben már CX-3 van.
Lehet, hogy más oldalakon kell Disco Sport-teszt után nézned. Amúgy remélem, hogy a szerkesztőknek is leesett, hogy néhány jó kis cikket illene visszahozni. A kommenteket meg majd pótoljuk:)
És akkor nem uis teszik vissza a cikkeket? (pl Landy tesztet)…
szerintem ott lesz az astra, az mx5, az xc90, a q30, az smax meg valami VW termék. és nagyon drukkolok a vitarának
A hétbe bejut szerintem az Audi A4, az Opel Astra, a Renault Espace, a Hyundai Tucson. Ezek mellett ott lehet valamelyik sportkocsi is (ha már a Toyota GT tavaly majdnem nyet), és még ketten. A végső győztesre az első hét ismeretében célszerű tippelni.
Szerintem a sportautók eleve esélytelenek (Mustang,R8,AMG GT) .Talán az Mx-5…Esélyes lehet az Astra,Espace,Tucson,A4,Superb,esetleg a Q30.
Csak 1 tipp:audi a 4,hyundai tucson,jaguár xf,ford mustang,mazda mx5(ha ez a két kocsi valamelyike nem kerül be a 7-be,akkor a zsűritagok nem szeretnek,és nem is tudnak vezetni)renault espace,és én még odatenném a vitarát,mert 1 nagyon jó kocsi azért az árért amiért adják,ja és még az astrát is beszavaznám.
Egy váratlan szerverleállás okozta, nézd meg a FB-oldalt. A cikkek lehet, hogy visszajönnek, a posztok már nem hiszem:)
Srácok pár napja meghülyült az oldal, eltűnnek posztok és cikkek (pl a Disco sport tesztje), de tegnap pl az egész honlap elérhetetlen volt…
…piszlicsáré tétel…:)
Mustang az esélyesek között? Jó, hogy egyáltalán van amerikai autó, már ez is haladás. Meglepődnék, ha az első rostán nem hullana ki egyébként, de hátha majd pozitívan csalódhatok.
A koreaiaknak nagyon drukkolok, hogy megnyerjék az első díjukat, de szokás szerint megint hibádzik egy-két dolog. A Ssangyong jó, hogy itt van, de gyorsan ki fog hullani – a forma jó, de még messze van a Hyundai-Kia szint. De pikk-pakk be fogják őket hozni.
A Renault Espace-ra tippelek, a Talisman nem gurított már akkorát – lehet, hogy Kopasz nevet majd a végén?:)