Harminccal városban? New York hamarosan a fékre lép!

Évekkel ezelőtt Budapesten is felvetődött a sebességcsökkentés ötlete, New York most meg is lépi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy elkeseredett anya harcának eredménye a sebességcsökkentés, ami jó eséllyel redukálja a halálos balesetek számát.

10 éven belül már a másodszor csökkentik New York városában a megengedett maximális sebességet. 2014-ben 48-ról (30 mph) 40 km/h-ra (25 mph) hozták le a maximális tempót, ezzel csökkentve a gázolások számát.
Hirdetés
A legújabb módosításért immár 11 éve küzd egy anya, akinek 2013-ban gázolta halálra gyermekét egy gyorshajtó. A küzdelem nem volt hiába, idén rábólintott a törvényhozás a sebességhatár csökkentésére. Ennek értelmében 20 mph, azaz 32 km/h lesz a megengedett legnagyobb sebesség a világ egyik legnagyobb városában. A szabályozás alól azonban kivételt képeznek bizonyos útszakaszok. Az általános érvényű legnagyobb tempó alól felmentést kapnak azok az utak, ahol legalább három sáv halad egy irányba.
Budapest kapcsán már több ízben felmerült egy lehetséges új szabályozás, mely szerint a jelenleg 70-es szakaszokon 50, a mellékutakon 30 km/h lenne a legnagyobb sebesség. A kényes téma sok indulatot vált ki, az egyik tábor a biztonságot és a környezetszennyezést emlegeti, a másik pedig a városi autózás ellehetetlenítését, így egyelőre jegelték az elképzelést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Harminccal városban? New York hamarosan a fékre lép!

  • 2024.04.30. at 17:12
    Permalink

    Brüsszelben ez a szabály. Eleve vicces Belgium mert mind a három régió az öknormányzatiság (értsd széthúzás) jegyében másként rendelkezik. Azaz Flandriában 50, de városon kívül csak 70 (ez a legértelmetlenebb szerintem), Brüsszel főváros területén városban 30 azon kívül 90, ami ettől eltér azt táblázzák. Vallónia meg maradt a réginél.

    Aki vezetett Belgiumban annak valszeg feltűnt hogy előtte is mindent egyenrangúsítottak, így a gyorshajtás azelőtt sem volt igazán kivitelezhető.

    De a lényeg: ez a marhaság a 30-cal csak úgy működik hogy 1. az autósok eleve viszonylag szabályosan vezetnek. 2.a hatóságok nem veszik (túl) komolyan. Álíltólag amikor először elkezdték a büntetéseket, egy autós perre vitte és a bíró felmentette (társadalomra beszélyesség hiányában). A hír legviccesebb része a vége volt: az ügyészség nem fellebbezett 🙂
    Azóta nem keménykednek ezen.

Vélemény, hozzászólás?