Hármasok bűvöletében – Hyundai i20 1.1 CRDi teszt
Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Számmisztika: 3,3 l/100 km átlagfogyasztást ígér a Hyundai i20 háromhengeres alapdízele. De vajon milyet tud a valóságban, és milyen autó?
Ismerős. Járt már nálunk a hazai piacra idén év elején érkezett második generációs Hyundai i20, s már benzinesének tesztjekor, valamint két új kisautóval, a szintén teljesen új Opel Corsával és a harmadik generációs Skoda Fabiával összevetve is megállapítottuk, hogy egy felettébb józan szupermini, azaz a családi igények kielégítésére is alkalmas kisautó. Alapméretű, de az 1,25 literesből erősebbik benzinesével éppen elegendő menetdinamikát adott. Most pedig az erősebbnek nem erősebb, de nagyobb nyomatékú és kedvezőbb fogyasztású, a paletta legtakarékosabbjának számító alapdízelével vallattuk egy kicsit.
Kellemes meglepetés. Akárki ült az i20-ba, akárhol próbáltam, mindig és mindenki számára kellemes meglepetés volt. Végre egy autó, ami metálfényezés nélkül is tud jó megjelenésű lenni. Simán bevállalnám ebben a kék alapszínben, disztárcsástul. A több mint 4 méter hosszú kisautó pedig helykínálatával is az abszolút vállalható kategória. Városban - főként a Comfort felszereltségnél már alapáras - parkolóradarral könnyű vele parkolni, ugyanakkor négy, akár öt felnőtt is elfér benne. Ha pedig csak négyen utazunk, akkor átlagtermettel teljesen jól el lehet férni. Az ülések egészen méretesek, elöl döbbenetesen kényelmesek, de hátul is eltalált az ülőlap döntöttsége. Korrekt a pakolóhely-kínálat is, az első ajtók 1,5, a hátsók 0,5 literes palackokat fogadnak. A műanyagok pedig olyanok, amilyenek. Akár színesek, de zömében olcsó tapintásúak, kemények - kisautós szinten nem bántóak, de el kell ismerni, ebben a kategóriában is vannak már finomabbak.
Lehet egy hengerrel kevesebb? Az i20 egyetlen háromhengeres motorja az 1,1 literes, természetesen mai módi szerint turbós és közös nyomócsöves befecskendezésű dízel. Érezhetően, de nem bántóan háromhengeres járású. Ma már stop-start rendszer is jár hozzá, a tesztautóban azonban az még nem volt. A már 1750 1/perctől 180 Nm nyomatékú öngyújtós meglepően élénken mozgatja a kisautót. Bár a 100 km/órára gyorsulás katalógusértéke 16 másodperc, a valóságban dinamikusabbnak tűnik. Hatfokozatú váltója jól kapcsolható, precíz, eltalált áttételezésű. Az autópályás 130 km/órás utazótempónál 2800 1/perc a főtengelyfordulat, még akkor is egészen csendes a futás. Összességében tehát abszolút nem bántó a háromhengeresség.
Tényleg 3,3 l/100 km fogyasztású? Persze, hogy nem az. A tesztátlag 4,3 l/100 km lett, városban pedig 5 litert közelítő, de csak alulról súroló az étvágy. Így is takarékos az i20, s van ám egy komoly ütőkártyája: a Hyundai garanciája, ami 5 évig mindenképp él. Akkor is, ha évi 100 ezer kilométert tesznek bele. Ráadásul az i20 esetén nem is büntetés, nem is lehetetlen heti 2000 kilométert megtenni. A csekély fogyasztás miatt komoly a hatótávja, vezetni kisautós szinten élményszerű.
Élmények. Említhetők: a végállásai között 2,7 volánfordulatos kormánymű egészen közvetlen, az egyenesfutás a szegmensben jó, de a kedvencem az alapáras, 185/65 R15-ös abroncsokkal megdöbbentően komfortos és egészen stabil, elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű. De élmény az is, hogy igazából minden fontos extra benne van a ranglétrán harmadiknak számító Comfort felszereltségben. A mindenképp alap 6 légzsákon, központi záron, elektromos első ablakon, fedélzeti számítógépen, visszagurlásgátlós ESP-n és guminyomás-szenzoron túl sávelhagyásra figyelmeztetés, tempomat, ki-be, le-fel állítható, bőrbe varrt kormány, elöl-hátul elektromos ablak, manuális klíma, Bluetooth-kapcsolatos, kormányról vezérelhető hifi és még ködfényszóró is jár hozzá. Így már van megjelenése, az alapigényeket gond nélkül kielégíti.
Extrák. Koreai autóhoz mérten egészen sok felszerelés kérhető egyesével, illetve főként csomagokban. A tesztautó mindössze a 20 ezer forintos szükségpótkereket kapta meg, ami a hazai utakon abszolút ajánlott. Amúgy akár automata klíma, gyári navigáció, eső- és fényszenzor, fűthető ülés és kormánykerék, valamint kulcs nélküli nyitás, indítás is elérhető.
Egyenleg. Összességében remek kisautó az új Hyundai i20, ám dízelmotorral legnagyobb ellenfele saját maga. A háromhengeres dízel felára a tavasszal próbált erősebbik 1,25 literes benzineshez mérten is 600 ezer forint. Ezt a többletet a gyári fogyasztáskülönbség szerint mintegy 245 ezer kilométer alatt hozná be. Én a turbótlan benzinest választanám.
Árak
Tesztmodell alapára
4 324 000 Ft (2015.09.24.)
Tesztautó ára
4 344 000 Ft (2015.09.24.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1120 cm3
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
180 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
16,00 s
Végsebesség:
159 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4035 mm
Szélesség:
1734 mm
Magasság:
1474 mm
Saját tömeg:
1143 kg
Össztömeg:
1680 kg
Tengelytáv:
2570 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
326 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
940 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
185 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
475 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
400-780 mm
Csomagtér hossza:
630 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1380 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
680 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1120 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
180 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
55 kW (75 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
159 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
16,00 s
CO2-kibocsátás:
103 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
3,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
62 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Az ADAC – ami nem kicsit elfogult és piszkosul védi a halálthozó dízel piacát – szerint 7,3 x a szorzó:
[url]http://www.auto-medienportal.net/bild/load/large/106508[/url]
Az olajmaffia pontosan ugyanaz a banda mint akik a nyugati világot – még – irányítják, úgyhogy természetesen szinte bármikor elindíthatnak egy ilyen botránysorozatot ahogy és amikor éppen kedvük tartja. Nyilván most ez jól jöhet nekik és ezzel a germánok műszerére taposhatnak amivel valamennyire sakkban tarthatják őket, de ez abból a szempontból teljesen lényegtelen, hogy maga a szennyes amit kiteregettek az valós és nem igaztalan a seggből előhúzott alaptalan vád.
Azt szinte kizártnak tartom, hogy azért korlátozták volna a hozzászólási lehetőségeket egyes cikkeknél, mert nem vagyok pipogya fráter. 🙂 Amúgy minden joguk megvan hozzá, ha korlátozni akarják akkor korlátozzák. Ha el akarnak esni még attól a szerény reklámbevételtől is amit az oldalletöltések generálnak, lelkül rajta. Ki vagyok én, hogy ebben meggátoljam őket! 😉
Mi a gond a vitával? Pont ez a lényege az egésznek, abból lehet tanulni és a végtelen mennyiségű hülyeséget ami az emberek fejében forog azzal lehet legjobban ritkítani. Persze van néhány mindennel bebukott troll akik kivert fogakkal, bedagadt szemekkel és felpüffedt arccal újra és újra visszajönnek beugatni, de ez nem gond, adni kell még a pofájukra, hidd el ezért jönnek. 🙂
Itt a hangsúly nem azon van, hogy lehetetlen-e. Egy ekkora cég egyszerűen nem hazudhat ekkorát, és nem kisebb a súlya akkor sem ha gyakorlatilag mindenki ezt csinálta. Van mód az euro6-ra, és? Dízelgázzal -ami elég régi téma- vagy további és még bonyolultabb utókezelő rendszerekkel még talán az euro7-re is lenne, majd úgy alakítják a határértéket, hogy éppen jó legyen. Közben olyan kicsi részecskék jönnek amit nem tudnak szűrni -mérni is csak az utóbbi pár évben- az emberi szervezet meg lebontani pláne nem. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a DPF-el és hasonló rendszerekkel felszerelt autók mekkora százaléka van kiherélve, mert eltömődött és százezrekbe kerül a cseréje. Szerintem csak haszongépekbe szabadna ezeket rakni, oda is csak gázzal, ami egyébként megtérülő plusz költség, nem úgy mint a mai utókezelések.
Nem lehetetlen megfelelni a tavaly szeptembertől minden újonnan eladott autóra kötelező, Euro 6-normában foglalt füstgázkibocsátási értékeknek, hiszen a brit napilap vizsgálatában szereplő Mercedes C220 CDI, szintén valós közúti forgalomban végzett mérések esetén pontosan hozta az előírt nitrogénoxid-határértéket, míg az amerikai botrány kapcsán elhíresült [b]Volkswagen Golf a 2.0 TDI[/b]-motorral nem kis megelepetésünkre jelentősen, mintegy harminc százalékkal alatta maradt a megengedett értéknek, így simán megfelelt a most érvényes európai (tehát nem az amerikai) környezetvédelmi előírásoknak. Tehát az usa által rossznakvél EA-189-es kódú 2.0 TDI Euro 6-os kivitele pedig 30%-al maradt alata a határértéknek (0,08 g/km).
Kár volt ekkora rizsát keríteni mellé, elég lett volna az is, hogy a Lázár tehet arról, hogy az amcsik úgy döntöttek, bedöntik a német gazdaságot.
Mert bármennyire is gyűlölöd a német autókat, annyira g.cibuta még te sem lehetsz, hogy bekajáld, hogy ebben a történetben csak a németek a felelősek, a többi gyártó dízele pedig annyira káros az egészségre, mint a csillámpóni pukija.
Egyébként meg Lázár és ez a kormány még sehol nem volt, amikor már a német autóipar volt a magyar gazdaság egyik mozgatórugója volt, felsleges a politikai antipátiádat erre ürügyként használni, mert ez nem nyert.
Az, hogy nagyrészt majdnem az összes lábunkkal a csaló, környezetpusztító germánok lábán állunk az IS kiválóan bizonyítja “pártunk” és “kormányunk” hihetetlen tehetségtelenségét és dilettantizmusát. Tegnap pl. a mi drága egyetlen Lázár XXXXXXXL orrú Janink az óriás eszével azt volt képes nyilatkozni egy TV2-es kiscsajnak, aki a fosvágen botránnyal kapcsolatban kérdezte, hogy mivel a fosvágen elég combos részben itthon gyártatja a csaló halálgyárakat, Magyarországnak az az érdeke, hogy a fosvágen helyzete/pozíciója ne változzon az autóiparban a történtek ellenére sem.
Na, akkor ezt lefordítom magyarra: a mi kilincsorrú Janink szerint Magyarországnak az az érdeke, hogy gyarmati sorban tengődve, a csaló germánoknak csontig benyalva, hugyé-szaré továbbra is gyártsa a csaló halálgyárakat és nem érdekes, hogy azok mennyi embert – akár magyarokat is – gyilkolnak meg vagy nyomorítanak meg.
No, amíg ilyen betonhülyék/sátánfajzatok (mindenki eldöntheti melyik, de akár egyszerre a kettő együtt is lehet LOL!) szólnak bele a dolgokba, addig teljesen reménytelen a helyzet.
Igen, nekünk is fájni fog ha a csaló germánok a történelem szemétdombjára kerülnek végre, de b+ ebből nem azt a következtetést kell levonni, hogy jajajajajaj akkor inkább ne bukjanak, hanem azt, hogy nem kellett volna a halott, zsákutca szart gyártókkal összeállni mint kiscsicskás! Jaaaa, hogy ehhez érteni kellett volna a dolgokhoz és nem olyanokat nyilatkozni a mi Janinknak a lérerblokkolós Ódiból nagy pofával kiugatva, hogy igen, ezek az ódik kurva jó ótók!
LÁtom megint sokan hozzák a formájukat.
Hogy mennyi ideje van az embernek… 😀
Szóval akkor itt a búcsú-buli?? táncolhatnak még egyet a dízelek??
Jo reggelt neked is kedves draga rendkivül fickanick – szagu s3000!
Köszönöm szepen a bemutatkozo leveledet!
Szep napot kivanok neked!
Üdv,
Meleagris
Mert nekem is az van,es fel beismerni,hogy jobban es csendesebben gyorsul 80-160ra 🙂 de inkabb bele se kezdek,mert akkor tenyleg vege a kommentelesnek 🙂
Magat az egyent pedig inkabb nem kommentalnam,mar megtettem korabban;ilyen-olyan stilusban
Es ami nem jelent meg:kellenek a koreai markak a piacra.verfrissites,es mar csak a versenyhelyzet miatt is 🙂
Sztem jo a design kivul belul,jo az ara is
Én is ilyesmit látok ebben Vipo. Bár kezdenek jönni keletiekről is a hírek.
Persze a vesztesek közt mindegy hányadik az ember, de azért itt könnyesre röhögtem magam:D
“A Mazda 6 Skyactiv D 2,2 literes változata a négyszeresét produkálta annak a kilométerenként nyolc század grammos határértéknek (0,08 g/km), amit az Euro 6-norma engedélyez, de a kibocsátási érték LAKOTT TERÜLETEN, FEKVŐRENDŐRÖKKEL TARKÍTOTT EMELKEDŐN a határérték tizenkét és félszeresénél is magasabb volt. Azonos körülmények közt végzett teszten a BMW X3 2,0d xDrive kivitele átlagosan mintegy tízszeres, az Opel Zafira 1,6 Ecoflex dízel pedig kilenc és félszeres értékeket produkált.”
Nekem azért kétségeim vannak, hogy ez az egész valóban csak arról szól-e, mint amit láttatni akarnak. Eleve furcsa, hogy pont most kellett kiderülnie, pont német modelleknél és pont az USA-ban, ahol a környezettudatosság valóban divat, de ettől még a szén-dioxid kvótáival nincs mire büszkélkednie.
Sok az egybeesés, a Sorosék által egyre nyíltabban menedzselt migránsáradat, ami jó eséllyel akár rég látott politikai és gazdasági válságba is sodorhatja Németországot, és most még sikerült ott is eltalálni őket, ahol a legjobban fáj, a Volkswagennél (meg ugye most már a BMW-t is behúzták)…
De egyelőre nem akarok konteókat gyártani, csak “hangosan” gondolkodom.
Előbb vagy utóbb biztosan el fognak tűnni a belsőégésű motorok, de az olajlobbi azért elég erős ahhoz, hogy ez belátható időn belül ne legyen realitás. De ha elég fiatal vagy, az unokád talán már nem fog tudni benzines vagy dízel új autót venni.
Úgy néz ki mint egy régebbi Ford Fiesta kb.
Mondja ezt a trollok trollja…Megáll az eszem, komolyan mondom.
“Különben 1-2 hét múlva már senki nem lesz itt, mert szétb….nak mindent. Ez a céljuk.”
Ha ez megtörténik, abban elég nagy szereped van neked is, apukám! Szinte hallom édesanyád jajveszékelését – miért bántod, te elmebeteg? Normális vagy?:)
Már nem az első eset, hogy a Hunyadi így, a Hunyadi úgy – ebből jöttem rá. Igen, lehet gond ott is – azóta már sáros a PSA is, a Mazda is meg az Opel. Dőlnek a dominók szépen sorban.
A GM-nek is van dízele az USÁ-ban(hihetetlen, hogy ilyen létezik, de ide jutottunk) – a Cruze is valami Clean Diesel szlogen alatt fut. A Jettával hasonlították össze egy oldalon(fölösleges, a Cruze oda-vissza veri).
Persze, írogass, ha gondolod, meg ha időd engedi, látom, nem hagyod magad, nem vagy egy “pipogya fráter”, mint itt egyesek. De nagyrészt ennek köszönhető, hogy korlátozták a kommentálási lehetőségeket(én is vastagon benne vagyok, meg még igen sokan – a “hajnélküli”, meg aki egy híres magyar tudós nevével ékeskedik, de csúnyán bebukta, stb.)
Nekem is voltak durva vitáim(a “Daewoo egy selejt”-en nagyon fölhúztam magam korábban), de hozzád képest kismiska vagyok:)
Az egyetlen dolog, amivel jót tehetsz a fórumnak az az, ha ezt a trollt nem eteted tovább.
Ez alkalmatlan arra, hogy normálisan fogalmazzon, kérlek ne etesd. Különben 1-2 hét múlva már senki nem lesz itt, mert szétb….nak mindent. Ez a céljuk.
Vele alapvetően megtaláltuk a közös hangot, az ilyen emberekkel nincs bajom, csak süt minden írásából az autógyűlölet. És ez azért fáj:(
Azok a szakértők -szerintem- finoman túlreagálják a helyzetet 😀 Kell az irányváltás az biztos, de a “germán autógyártás” kb Európa egyik mozgatórugója (csak ők több lábon állnak, mi meg ezen az egyen, az övékén). Erre készült az Eu, olcsó munkaerő és másodlagos felvevő piac, így pöröghet ki az új modell… ha ez összeomlana, akármennyire is utálod a németeket, nekünk sokkal jobban fájna. Fog is, de ennyire nem lesz radikális a változás szerintem. Mindegy, kb ugyanazt akarjuk csak én nem gyűlölöm mellé külön jobban a németeket 😀
jaj, csalfának magyarázhatsz napestig…. 😀
igénytelen C oszlop, összevissza orr, semmilyen hátsó…és még dízel is….vicc.
Kedves drága rendkívül fikanick-szagú hozzászóló! 🙂
Biztosíthatlak, hogy hihetetlenül nem tud érdekelni hogy milyen autód van – az megint csak egy ilyen suhogós-mackónadrágos grundfocis színvonal lenne, ha kizárólag ez alapján kellene ítélni -, hanem elsősorban az érdekel, hogy mit mondasz. Amit viszont mondtál az katasztrófa, úgyhogy most a torkodért már nem adnék egy petákot sem! 😉
Ebből következően: Toroknak ugrás indul…3…2…1…LOL! 😉
[i]“a benzines autok sem a környezetkimelesröl hiresek. Azok is bocsatanak ki karcinogen anyagokat es reszecskeket, mielött meg mindenkit lehülyezel, mert dizelmotoros autot vesz.”[/i]
Óh igen, ez a fajta agyhalott “logika” az egyik legtipikusabb a gondolkodásra tökéletesen képtelenek között. Tehát akkor a hihetetlen eszeddel azt mondtad, hogy ha van egy rossz dolog és mellette van mondjuk egy 100x rosszabb akkor ne hülyézzem le azokat akik a 100x-os rosszaságút választják hiszen van mellette század akkora más rosszaság is. LOL! 🙂
Ok, rendben, ahogyan a kedves hozzászóló óhajtja! Legyen úgy! Akkor pontosan a Te általad felvázolt logika mintájára én buzdítanálak arra, hogy pl. lődd magad fejbe. Ez ugyan jóval károsabb mint a többi ártalom ami jelenleg ér téged, de én szent fogadalmat teszek, hogy nem foglak lehülyézni amiatt, ha azt választod! ROFLMAO! 🙂
[i]“a Föld megmentese szempontjabol”[/i]
Ez a másik kedvencem, amikor a Föld megmentéséről karattyolnak. Kérem szépen, a Földet nem kell megmenteni, az korábban is kiválóan megvolt most is elvan és a jövőben is ragyogóan meglesz. Saját magunkat kell megmenteni nem a Földet. A Föld remekül megvan emberiség nélkül is de az emberiség nincs meg Föld nélkül. Tetszik már végre érteni?
[i]“Egy ember, ket ember, 10 ember keves ahhoz, hogy megvaltoztassa a vilagot, azzal, hogy nem vesz dizel gepkocsit, globalisan kellene közbelepni.”[/i]
No, ez megint az úgy halott ahogyan csak van, kifejezetten birka típusú “gondolkodás”. Ez a kicsi-vagyok-buta-vagyok-kevés-vagyok-nem-tudok-mit-tenni hozzáállás a lehető legtökéletesebb a gonosz számára, mind a 666 ujját megnyalná ha mindenki ilyen lenne mert akkor már el is érte a célját. 🙂
De ma különleges nap van, egy hozzászóló kívánságát akármekkora baromság is de teljesítem. Legyen hát úgy, akkor kérlek, hogy te úgy küzdj a környezetszennyezés ellen, hogy veszel egy koromdízelt. De csak azután, miután a pisztolyos javaslatomat teljesítetted. LOL! 🙂
[i]“ne hülyezzünk le, es kialtsunk ki mindenkit idiota környezetpusztitonak, mert dizelmotoros autoja van.”[/i]
Sajnos viszont a kívánságláda bezárult, csak 1-et teljesíthetek amit viszont elhasználtál, ígyhát itt nálam, a tények világában a koromdízelesek továbbra is idióta környezetpusztítók maradnak. 🙂
A dominók megindultak és a germán autógyártásnak meszeltek ez szinte biztos (aminek minden értelmes ember örül, mert nagyon-nagyon-nagyon régóta itt lett volna már ennek az ideje). A kérdés igazán már csak az, hogy hol áll meg a dominólavina és kit temet még maga alá a törmelék. A hüllőmédiákban arról pampognak ún. “szakértők” 😉 hogy a “das auto” megdöglése nemcsak hogy a koromdízelek de egyenesen az egész belsőégésű motoros borzalomnak a végét fogja jelenteni.
Úgy legyen! 😛
Óriási Hunyadi ellenszenv? Hol, miből sikerült ezt megállapítanod? Abból hogy feltettem egy kérdést?
Igen, magával az autóiparral úgy ahogy van is rengeteg a gond, ettől függetlenül oda irogatok ahova csak akarok. Pont.
Ha nem tűnt volna fel, nem a futbalhuligánok szintjén állok ezekhez a kérdésekhez, ahol van a kedvenc csapat ami vakon az isten – mint pl. a kifingott holidaynál a kifingó fosvágen -, a többit meg automatikusan vagy gyűlölni kell vagy semleges.
Ugyan bizonyítani még nem tudom, de nem ördögtől való az a feltételezés, hogy a Hunyadi is – sőt szinte minden más gyártó is – csal az elavult fostalicska koromdízelekkel, mert akkora rakás fos maga az egész technika, hogy még a mocskos szemét módon ugyanazen autógyártók által kikényszerített, a dízeleseknek járó könnyítésekkel együtt sem igazán képesek teljesíteni velük a károsanyag kibocsájtási normákat.
Szerinted pl. a Mazda miért nem tudta a koromdízeles SkyPasszív hülyeségeit az USA-ban piacra dobni? Mert megbuktak az emisszióteszteken és nem tudták megoldani, hogy reális költségek mellett teljesítse azokat úgy hogy közben ne egy tolószékbe kényszerült aggastyán teljesítményét nyújtsa a motorjuk! Mondjuk legalább annyi gerincük volt, hogy ezt beismerték és nem csalással akarták kikerülni a szabályokat mint a nyomorék fosvágen.
Igen, a Hunyadi sem árul koromdízelt az USA-ban, mert ők sem tudták megoldani ugyanezt.
És a lehető legjobb helyen járok itt, mert nem a fénybe hanem a sötétségbe kell vinni a világosságot. 😉
++++++++…………
Mielött meg a torkomnak akarnal majd ugrani, nekem is benzinmotoros autom van…azzal azert tisztaban vagyunk ugye, hogy a benzines autok sem a környezetkimelesröl hiresek. Azok is bocsatanak ki karcinogen anyagokat es reszecskeket, mielött meg mindenkit lehülyezel, mert dizelmotoros autot vesz.
Egyaltalan, a Föld megmentese szempontjabol…nem kellene, hogy autok legyenek a bolygon, marpedig vannak, es meg több is lesz valoszinüleg, hogy meddig tudjuk odazni a meg nagyobb katasztrofat, nagy kerdes. Nem beszelve a rengeteg egyeb karcinogenröl, amit nap mint nap belelegzünk, vagy megeszünk, vagy viselünk magunkon stb stb.
Egy ember, ket ember, 10 ember keves ahhoz, hogy megvaltoztassa a vilagot, azzal, hogy nem vesz dizel gepkocsit, globalisan kellene közbelepni. Miközben Venezuelaban meg a teherautok is benzinnel üzemelnek…..
Szoval vannak komoly problemak, de ne hülyezzünk le, es kialtsunk ki mindenkit idiota környezetpusztitonak, mert dizelmotoros autoja van.
Nem tudom, nem is érdekel igazán. Az, hogy “ismét egy germánnal van gond” szerintem sokkal inkább mást mutat de nem akarok itt konteozni… minden esetre nem fakadnék sírva ha az ügy lefejezné a dízel szgk gyártást. Viszont ha ez tovább gyűrűzik annak olyan gazdasági következményei lesznek, aminek még mi is inni fogjuk a levét évekig 😀
“[i]De minden kocsit szeretünk egy bizonyos fokig. [/i]”
Ehhh… Hogy nem szakad le az ég… 🙂
Tiguan bemutató cikk:
“[i]Igen, gyűlölöm és nem tartom autónak sem. Ennyi. A BMW-t szintén. Ahány ember, annyi féle. Nem fogok magyarázkodni.[/i]”
OFF
“Amúgy kíváncsi lennék mennyivel szerepelnének jobban ezek, mint a wv vagy bármelyik márka amit most menő utálni :D”
Érdekes, hogy most ismét egy germánnal van gond. Ez ilyen germánspecifikus dolog – mármint a csalás…
A Hyundait nem rázza meg különösebben, ha gond lesz – a modellpalettájuk nem a dízelekre épül, csak Európába főleg azokat hozzák. Amerikában jó hírük van(a VW-nel ellentétben), nagyobb méretű visszahívásuk sem volt még, tehát ők ebből jól jönnek ki. Nemsokára jön a Prius-vetélytárs is, aztán majd támadnak a többi kategóriában is.
Akik helyében most nagyon nem lennék, azok a PSA és a Renault vezetősége, vagy a Ford európai központja. Dízelmotorok nélkül velük mi lesz?
Nehéz megérteni, hogy egyesek nem márka alapján mondanak ítéletet, főleg ha földrészektől is el tudunk szakadni agyilag, egy eléggé nemzetközi iparban 😀
Amúgy kíváncsi lennék mennyivel szerepelnének jobban ezek, mint a wv vagy bármelyik márka amit most menő utálni 😀
Ne csináld már…mi ez az óriási Hyundai-ellenszenv? Mintha az autóipar csirkefogói lennének, vagy mi…Egyre nagyobb rejtély vagy. Ha en bloc az autóiparral van gondod, tényleg ne ide írogass. Ez nem a megfelelő hely, ide autófanok írogatnak. Van, amit jobban kedvelünk, van, amit meg nem annyira. De minden kocsit szeretünk egy bizonyos fokig. Úgy tűnik, te kilógsz a sorból. De mindenképpen a normálisabbak közül való vagy, csak nem jó helyen jársz itt.
Azon hozzá nem értő/tájékozatlan/gondolkodni nem igazán tudó-akaró/stb…stb. embertársaim akik épp az előbb felsorolt tulajdonságaik miatt remek ötletnek tartanák hogy egy fostos koromdízelbe beruházzanak, figyelmébe ajánlom nagy tisztelettel a következő írást:
[url]http://www.lng.guru/in-the-crosshairs-how-diesel-makes-us-mutants[/url]
Persze ehhez is kell gondolkodni, olvasni meg szöveget értelmezni tudni, ígyhát megint rengeteg ember kiesik, de hátha marad néhány akinek segíthetek vele. 🙂
Vajh ez a koromdízel Hunyadi hányszorosan lépi túl a károsanyagkibocsájátási határértékeket amikor úgy érzékeli hogy éppen nem mérik, 100x-osan vagy megúszhatjuk 50x-es dózisú halálos mérgekkel is?
Szólni kéne sheppard-nak hogy csináljon vele egy video-t ahol halálos csendben 250 km/h-ról 860 km/h-ra gyorsul vele, és örömmel tapasztalja hogy a nem érez a vezetőfülkében semmilyen kipuffogógáz szagot, tehát tökéletesen “bizonyítja”, hogy ez a koromdízel is olyan tiszta mint a ma született bárány popsija! ROFLMAO! 🙂
Szerintem sincs sok értelme a kis autóban kis dízelnek. A benzines sem ehet sokkal többet, és nincsenek dízelproblémái. Bár a koreaiaknak a közöscsöves dízelei sem elromlósak.
Bizony nagyon jól össze van rakva, megfelelően tágas is, és jól is néz ki számomra.
Viszont ez az 1.1 dízel… miért kell ez, kinek? mi az előnye tényleg az 1.2 benyáshoz képest.
Mert ez még autópályázáshoz is kevés szerintem. Városba meg értelmetlen
Nagyon teccik a belseje, villam gyorsan leolvashato radio, (piros pont), pofas kozepkonzol, nagyon eltalatak belulrol.
Az ules huzat feher varrasa is jol mutat.
A hYundai robbantani keszul, plane ezzel az arral.
Piszok jo ez az auto!